Het Wilco reparatie draadje.

Discussie in 'Pylonracen & speedmodels' gestart door MicropropSport, 19 aug 2009.

1. MicropropSport

MicropropSport PH-SAM Forum veteraan

Lid geworden:
    17 aug 2004
    HETje HEBt 3,17 mm... het ik wel op gelebt.
    Spul is al besteld. Totaal iets van 145 euro met tante post
    Het oude AXI bakkie op 3S... ook zoiets van 130 euro ? Met oud tante post...
    RFM spinnertje past ook op het KPG boxie

Maar GJ... jij hebt altijd de scherpste prijzen met al die contacten...;)

2. GJVO

GJVO Forum veteraan

Lid geworden:
    23 dec 2003
    Ja, maar die prijzen gelden voor alle F5B-ers..

Dus waarom moeite doen als er dingen gewoon te koop zijn.
    En waarschijnlijk is er een nog iets betere motor te koop die nog iets goedkoper is.
    Alleen zit je dan weer met een levertijd van een week of 4.

GJ

3. TC01

TC01

Lid geworden:
    17 jun 2010
    Bas, ik heb hier nog een feigao motor met vertraging liggen, die kun je ook proberen. Zover ik weet is dat de 54084XXL met gear.......

4. MicropropSport

Lid geworden:
    17 aug 2004
    Hallo TC01... Hoe istie? Dank voor je aanbod.
    De Tantes Postes zijn al aan de wandel...

ook nu weer zal de technokwaliteit zich moeten bewijzen... blijft het heel :)

Iemand belang bij mijn HK Keda 3000 Kv torretje? Veel pawah voor weinig (op z'n Haagsj uitgesproken). Zeer sterk... Uitermate geschikt als staafmixermotor of schredder aandrijving... Prespapier?

Enima? Yep! Waneer maar weer eens afpreken? Weer iets van een Dalfsens zaterdagje?
    Gut.. je gaat er op zo een manier gewoon bijna lid van worden....

Laatst bewerkt: 2 aug 2012
  5. TC01

TC01

Lid geworden:
    17 jun 2010
    Bas, die keda 3000 wil ik dan wel hebben, kan ik die het volgend jaar in de hawk-kloon proppen in plaats van die 2000kv motor

6. MicropropSport

Lid geworden:
    17 aug 2004
    Jij mag hem van mij overnemen! Voorwaarde... moet je wel Gerben verslaan.
    Ding is een geheim wapen! Limited edition in special anodized pink.
    Ze zeekret pink powah between ze blades! Makes you clap your prop!

Laatst bewerkt: 2 aug 2012
  7. GJVO

GJVO Forum veteraan

Lid geworden:
    23 dec 2003
    Bas, zondag ga ik even als test de wedstrijd in Anthisnes meevliegen.
    Met de Avionik F5F en misschien ook al de Surprise 16.
    Mocht het dan het weekend erop niet gaan sneeuwen of vriezen dan kunnen we misschien wel even naar het Odoornse komen om de Enigma uit te laten.

GJ

8. MicropropSport

Lid geworden:
    17 aug 2004
    Even kijken hoe het loopt... maar lijkt me prima plan... als het vermag kan het ook op andere locatie...

9. TC01

TC01

Lid geworden:
    17 jun 2010

tja, Gerben verslaan dat wordt voorlopig erg moelijk. Eerst vandaag maar weer eens een nieuwe vleugelbevestiging maken in de surprise romp voor de hawk-kloon. Daarna wachten op de nieuwe romp voor de raketenwurm2b. Hopenlijk kan ik daar in Nederweert weer over beschikken om de wedstrijd te vliegen.

Heb helaas nog niet veel kunnen trainen. Ons veld is niet meer zo geschikt om met deze modellen netjes zonder schade te landen. Heb al verschillende scheurtjes in diverse rompen moeten plakken. Nu een firma het gras maait is dit niet kort en netjes genoeg waardoor er veel grote pollen blijven staan met alle gevolgen van dien. De firma is binnen 15 minuten klaar met maaien.............

Ik moet maar eens op zoek gaan naar een beter veld............... Alleen dit jaar al een kleine 1000 euro schade opgelopen.......... Eerst wordt mijn F5J kist uit de lucht gevlogen, en dan die rompen en andere modellen die allemaal schade oplopen door het slechte maaiwerk.

10. Gerben

Gerben Forum veteraan

Lid geworden:
    22 mrt 2003
    Theo,

Gebruik je al een landingspin? Met eenpin glijdt je model minder ver door en is het risico op schade door de pollen kleiner.

Gerben

11. MicropropSport

Lid geworden:
    17 aug 2004
    Wel Theo... condoleances... Me too!
    eHawk op hoogte met 1x vastgelopen D60 in spoilerstand. V-tail... onbestuurbaar, windfactor. Schroot!
    1x Nieuwe Jeti R9 verkeerd aan rode bec aan accupoortje (leesbrillenruzie)... Aan > uit!!! UBEC-Jetiotvanger-MPX Profi Digi. Witte rook.. (geen andere Paus) alles nieuw uit doos... het stonk! Schroot!
    1x nieuwe Rascal 40 hups-bam de grond in... mixer stond fout. Schroot!

Beetje mazzel in geen velden of wegen te bekennen :(

Laatst bewerkt: 3 aug 2012
  12. TC01

TC01

Lid geworden:
    17 jun 2010
    @ Gerben, die landingspin zit erin, vleugel haakte zich achter pol gras die niet gemaaid was waardoor het model om die pin heen draaide. resultaat enkele scheurtjes bij de inslagmoeren........ en die moeren zijn nu dolgedraaid, de triplex plankjes moeten er weer uit om neiuwe moeren te instaleren...........en een matje erin leggen.

ps, net de romp van de raketenwurm binnen gekregen, die dus eerst van het weekend vliegklaar maken, dan de hawk-kloon in orde maken.

13. MicropropSport

Lid geworden:
    17 aug 2004
    Hebt net het HET motortje binnen. Dank RC-Technics! Weer supersnel!

Mooie kleine brommer! Niet de 2660kv (die is niet meer) Maar de 2720kv. 6 polig.
    Had nog geen datascheet... nu wel, en komt... net ingevoerd... nog iets beter uit de bus dan de 2660. Zal kijken of ik straks een plaatje van het eCalc-Orakel kan plaatsen. En wel? Hierbij... handmatig ingeharkt... motortje staat nog niet in het orakel van eCalc

Volgende week komt dan de KGB 27 5,2 : 1 binnen.(RC-Toy.de)
    Extra flensje besteld (zonder siroop) en nog wat ander grutsels.
    Ritzel past 'genau'...

@TC hebbie je nie een mooi plaatje van deze nieuwe 'Rakkenatakkenworm'?

Gr Bas

PS: En waar kwam aldie HET-pret wilde fantasie nu vandaan? Min of meer...

KPG25 Vs KPG27 - Page 2 - RC Groups
    eSoaring.net • View topic - HET 2w 25 & 6.7:1 Gearbox (Mega Motor had ook nog gekund)
    En als je het Zweeds lastig vindt... stap je gewoon over naar Italiaans! Toch? Even zo makkelijk...
    riduttori per motori HET - Pagina 4 - BaroneRosso.it - Forum Modellismo

Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  14. MicropropSport

Lid geworden:
    17 aug 2004
    Vandaag de UPS voor de deur met een planeetje, wat flensjes met ritzel en wat Loctite. Vanavond maar eens even wat passen...
    Kijk... en bij zo een Kontronik Flansch zit ook meteen een goede kwaliteit hardstalen schroefjes.

En niet van die pisbakkenijzeren AXI kruiskopjes... die doldraaien als je ze aandraait met (een goed passende) kruiskopschroevendraaier...

Laatst bewerkt: 9 aug 2012
  15. MicropropSport

Lid geworden:
    17 aug 2004
    Hmmm.... Geen vorderingen!

Alleen ellende. Ik heb geen geluk met de spullen (rommel) die ik krijg aangeleverd. Besteld KPG27 5,2 bij RC-Toy in Duitsland.
    Bij aankomst blijkt de box niet goed rond te gaan. Onder de Loupe turen. Jawel een paar vlijtige metaal splinters. Waar komen die vandaan? Kan niets ontdekken aan de tanden, noch aan wat dan ook.
    Freeswerk? Poep strak. Niet de AXI PG4/33 meuk, tegendeel!
    Splinters weggenomen. Box ging nu keurig rond. Eind goed, al goed?

In het geheel niet! Helemaal niet!

Gisterenmiddag gemeend de zaak eens samen te bouwen met de HET-RC motortje. Wel?

Flens gemonteerd. Op de draaibank een mooie centreerring gestoken met een rand van 0,5 mm. Piece per sace... netjes.

Dan nog twee imbusboutjes M3 x 6 mm, de koppen naar 4,5 mm afgeslepen, om dat deze anders niet in de flens zouden passen. Meegeleverde boutjes waren M2,5... er moest ook daaraan nog wat getuned worden.

Zaakje in elkaar gestoken, zag er goed uit! Passen geblazen. Motorritzel los op de as.... en wel?

Box stroef en ruw aanlopen in de rondte. Niet weer gelazer????? Wel gelazer!!!!!!
    Wat voor gelazer dan? Wel.. 1 van de 3 planeetasjes uit het lood. Niet zichtbaar... meetbaar! Ja fijn!

Wel nu had ik ook een KPG25 aangeschaft. (ooit voor een Omega of een Typhoon2) Een iets minder zware uitvoering van de KMP27 (= K%^@%$*^t Met Peren). De 25er past ook op de flens, zelfde ritzel.
    Gelukkig, deze box gaat wel mooi rond zonder morren. Zoals het hoort.
    Deze 25 inbouwen? Hoe vaak moet je een motorspant vervangen in zulks een kist... blijf niet bezig!

Wil RT-Toy de 27er terug nemen? Wel... niet helemaal... Stuur maar op naar Kontronik zeggen ze! Service formulier erbij. Of zij sturen hem eerst door...

Wat een gesodemieter niet????!!!!!
    Morgen bellen met meneer Kontronik!

Modelbouw... een aardige vorm van kapitaalvernietiging...

16. Gerben

Gerben Forum veteraan

Lid geworden:
    22 mrt 2003
    Je hebt weinig mazzel Bas...
    2 maal op rij een gearbox die niet wil (en dat terwijl er heel wat AXI en KPG27 boxjes met vreuge rondvliegen..)

Het zal wel weer goedkomen..hoewel het nu wat extra energie kost. De service van Kontronik is in mijn ervaring prima (en snel).

Gerben

17. MicropropSport

Lid geworden:
    17 aug 2004
    Valt of staat met quality control zou je zeggen...
    Maar zoiets bij Kontronik? Had ik niet verwacht!

18. GJVO

GJVO Forum veteraan

Lid geworden:
    23 dec 2003
    Hou er even rekening mee dat Kontronik vakantie heeft.
    Ik kreeg vorige week een mailtje.

Im Gegensatz zu früheren Jahren haben auch wir in diesem Jahr eine Woche Betriebsferien. In
    der Zeit vom 10.9. – 16.9.2012 sind wir daher nicht zu erreichen.

GJ

19. MicropropSport

Lid geworden:
    17 aug 2004
    Ik had het ook al gezien...
    Ik bel ze morgen wel even voor 12 uur... en heb ze al gemeeld....
    Daarna direct de deur uit... Sjomipe! Troep! Meuk! Tinnef!

Overigens.. ben ik er as zaterdag niet bij. Hebben OLC Fly-In...

20. JohanvG

JohanvG

Lid geworden:
    13 nov 2005
    Hoe kun je er nou zaterdag niet bij zijn? Zet anders de f5b Teckel even op de trein dan pikken we hem in Eindhoven wel op :)

Deel Deze Pagina