Hey Crazykuki, ik woon in Waregem (= niet zo ver van Oudenaarde). Ik wil gerust ne keer met je afspreken om ne keer wat te babbelen over het starten met schaalhelibouwen en -vliegen. Stuur anders gerust eens een PB. Heligroeten en misschien ontmoeten we mekaar gauw live, Nick
Fotos! Verdere vluchten na vorige week en dit keer met fotos. En ja Nick er zit geen piloot in die heeft de boot gemist vanuit Engeland en komt pas komende week aan. ;-) Na problemen met te zwaar gaan is de staart nu aangepast, deze hefboom lost het probleem geheel op. klaar voor de vlucht. Heli vliegt zeer goed maar wel erg zwaar. ook het landingslicht is hier te zien. Volle vlucht. De tevreden vlieger Benzine vliegen heeft wel wat.
Prachtig! Wees er trots op en veel fijne vlieguren gewenst! Hij vliegt zwaar zeg je, bedoel je dat figuurlijk in de zin van hij stuurt loom/log/traag (afstelling) of is het startgewicht aan de hoge kant waardoor zijn massatraagheid meer doordrukt? Wat weegt hij trouwens? Gr, Roy
Ik bedoel inderdaad de massa van de heli, hij weegt zon 8 kilo en dat merk je toch wel met vliegen. De vliegeigenschappen zijn verders erg goedmoedig zolang je maar een stapje voor dat gewicht blijft, hij kan bijvoorbeeld erg snel gaan zakken door dat hoge gewicht. edit: zojuist is de piloot ook aangekomen! mooi gedetaileerd voor 9,50 pond inclusief 9mm tegen de ijsberen ;-) hij past er perfect in het maakt de heli wel af
Een heli krijgt idd een compleet ander aanzien als er een piloot in zit. Mooi, mooi, mooi Arjen en zo te zien is het een exemplaar uit de collectie van H.M Armed Forces. Ondertussen weet ik uit ervaring dat die kereltjes niet slecht vliegen zolang je ze goed verzorgd... Door het hoge gewicht van een schaalmachine is het soms wel tricky vliegen en moet je enorm allert zijn op doorzakken. Goed de pitch onder controle hebben is dus een must. Maar door de grotere inertie vliegt een zwaardere machine zoveel mooier en kun je lekker doorslippen in de bochten. Heligroeten, Nick
Dat zijn verdraaid mooie piloten! De maat is perfect voor je heli, en zoals Nick al zei, als er eenmaal een piloot in zit heeft het een compleet ander aanzien. Gr, Roy
Nu met die piloot is hij zeker af. Prachtige heli ik hoop hem snel een te kunnen bewonderen. Van waar is jullie piloot eigenlijk? En op de achter grond zie ik ook 1 van jullie md500's staan succes nog met de duo show.
De pop is van H.M Armed Forces zoals Nick al door had. De MD530 is een beetje een probleem geval op het moment, na 2 redelijk zware crashes heeft ie last van zware vibraties die we nu door langzaam verschillende onderdelen te vervangen proberen te verhelpen. De eerste keer dat de heli te zien is wordt waarschijnlijk de schaalmeeting in Hulten. Gr Arjen
Weer een kleine update van de HTL-6, de stickers zijn klaar! Een lid bij ons op de club heeft een reclame bestickerings bedrijf en heeft de roundels kostenloos voor mij gemaakt. Ook nog wat details aan de piloot toegevoegd. En nog wat hendels voor de mixture toegevoegd. Hij wordt steeds mooier!
Hij wordt steeds beter... hij is gewoon fantastisch maar dan zijn al jullie heli's wel. Maar deze is wel het neusje van de zalm maar ook jullie KLM oldie is prachtig.
De som van alle details maken een schaalheli. Tof dat je hem beetje bij beetje verder laat groeien en steeds mooier laat worden. 'k Kijk er al naar uit om hem live te kunnen bewonderen. Heligroeten en geniet van het bouwen, want om te vliegen is het dit jaar het zomertje niet, te warm, te nat, te winderig, pffffffff... Nick
Hoi Jan . Bij leven en wel zijn komt de heli zeker mee naar Enkhuizen volgend jaar . Gr Arjen en Arie .
He hallo heren, Zou zeker weer leuk zijn als jullie weer komen en als deze heli mee komt zou dat geweldig zijn. Dus... in de kast dat ding en 30 april 2011 er weer uit voor onze vliegshow..:rolling: Veel vliegplezier en we spreken elkaar. Groet Jan..
Zo net terug van vakantie bij Royan in Frankrijk. Zitten we daar op het strand horen we ineens een helikopter met zuigermotor... Vliegt daar gewoon een Bell 47 in de rondte! Wij gelijk opzoek natuurlijk waar deze heli vandaan kon komen, bleek de heli gestationeerd te zijn op het vliegveld van Royan en bij PB Helicopteres te vliegen. Er bleken zelfs 2 vliegende exemplaren te zijn en nog een in onderdelen! Er werden rondvluchten met de machienes gedaan en we konden deze kans om mee te vliegen met een 1op1 exemplaar natuurlijk niet laten liggen. Ik heb daar ook nog dit draadje van mijn Bell laten zien op zijn PC en hij was onder de indruk ;-) Het instappen...ik wist dat de heli klein was maar met 3 volwassen mannen aan boord wordt het wel krap aan boord. Het prachtige uitzicht vanuit de plexiglas koepel. Je hebt compleet rondomzicht. Hier vertrekt de heli met de volgende mensen. Erg gaaf om zo op vakantie de kans te hebben om in het grote voorbeeld te vliegen.
Dat ga ik onthouden als vakantiebestemming, m'n vriendin wou toch nog eens naar Frankrijk Lijkt mij ook erg gaaf om een rondvlucht te maken met zo'n heli, mooi uitzicht zeg. Google op pb helicopteres en kwam op Corporate PBH - Template Design by e.lallemand alleen wat lastig dat alles in het Frans is.
Ook al zou het de rest van de vakantie geregend hebben, stuk kon hij niet meer! Geweldige ervaring moet het geweest zijn! Erg tof voor jullie dat de gelegenheid zich voordeed Hoe lang hebben jullie gevlogen? Gr, Roy
We zijn 15 minuten weg geweest en het is inderdaat een hoop handen en voeten werk want de piloot spreekt heel weinig engels. Je zou denken dat de luchtvaart voertaal engels wel bekend is maar dat valt toch tegen in Frankrijk. De site is inderdaat hun site ja.