Ja, in Frankrijk verstaan en spreken ze alleen maar Frans hé. In Vlaanderen weten we da al lang, want in dat ander deel van ons landje lijden ze aan dezelfde ziekte... enne, er is maar één oplossing voor! Zelf Frans leren! Nu, of die schitterende heli-ervaring nu in het Engels, Frans of Chinees geweest is, 't zal een prachtervaring geweest zijn. Heligroeten en tot zondag in Hulten, Nick
Petjes He hallo, Ik vind de andere petjes van Hirobo toch mooier hoor......lol Maar wat een toffe ervaring, ben wel een beetje jaloers. Groetjes en tot volgend jaar op de helimeeting. Bonkie (hughes 500 sceadu).
Ik had nog wat fotos van van Hulten op de pc staan.. Vond ze wel mooi. Ook zijn de relatief zwake 3152 5,5 kilo servos ook vervangen voor BLS 451s wat wel wat relaxter vliegt.
Schitterende plaatjes Arjen. Nu die flybar er af en hij is niet meer van een echte te onderscheiden. Vraagje. Zit je piloot niet aan de verkeerde kant? Heligroeten, Nick
De piloot zit graag links denk ik. De echte heeft ook een flybar alleen dan zonder de paddles, beetje meer zoals de Bell Huey. Morgen gaat ie een opdrachtje voor de Lucht Mobiele Brigade doen waarbij de heli een barret moet droppen. Ik kon alleen op het laatste moment geen vrij krijgen dus heb ik m deze avond nog even volledig in de zender van Pa kunnen programmeren. Hij gaat morgen de vlucht doen. Nu maar hopen dat mijn afstelling klopt.
De piloot is waarschijnlijk Frans... en toen ze hem zeiden "take place on the right hand side" heeft hij het waarschijnlijk verkeerd begrepen... Waaauuuw, een echte militaire opdracht. Prachtig! 'k Wou da'k meekon om te assisteren met een Belgische Alouette... Foto's nemen van het gebeuren en ze hier asap posten is een must hé. Heligroeten, veel succes en plezier morgen met je opdracht, Nick
Hoi Nick. Wel wat laat maar ik heb er wat op na geslagen en ik kan niet een Bell 47 G vinden waarbij de piloot aan de rechter zijde zit ik weet iedereen zit rechts. Ik denk dat het komt omdat de eerste vliegers van de 47 G bijna allemaal plank vliegers waren en daar zit de baas links . Gr Arie
Thx voor de info Arie. Deze uitzondering (en er zullen er nog wel zijn) bevestigen de regel. Heligroeten en probeer deze ellendige winter door te komen hé. See you in summer time, Nick
Hoi mooi gebouwd ik vlieg de bell ook , ik raad je aan m-tech bladen ik heb ook een spec. zimmerman uitlaat laten maken veel vlieg pliezier grtz jos
Gister tijdens de show in Harsewinkel is mijn mooie Bell zwaar beschadigt geraakt. De motor heeft luchtbellen gezogen waardoor hij in een steile bocht uitgevallen is hierdoor kon ik niets meer doen en is hij bovenop zijn staart gevallen. Enige geluk is dat de voorkant en het mechaniek redelijk onbeschadicht zijn gebleven maar de reparatie gaat nog wel even duren en gaat een hoop centjes kosten. Dit is al heli nummer 3 dit jaar hij gaat lekker :-(
Miserie miserie,... ik voel met je mee en weet wat je doormaakt... een mooie machiene de grond zien ingaan doet pijn. Ma, verlies er zeker de moed niet bij en alvast succes met de reparatie en tot volgende week in Hulten. Heligroeten, Nick
Ja das nooit tof zo'n pracht van een heli die weer verdwijnt "voor een tijdje" uit de mooie heli wereld. Ik leef met jullie mee.
Dat is minder, het was een prachtige machine. Hopelijk weet je hem weer in oude glorie te herstellen. Sterkte, Gr,Roy
De reparatie is al weer in volle gang het onderstel is alweer gerepareerd met buizen van de lokale doe het zelf zaak en de nodige onderdelen voor de verdere reparatie zijn besteld. Dit zal wel even duren want dit zal allemaal speciaal besteld moeten worden. Deze spullen zijn niet zomaar op voorraad. Hoofd tandwiel bleek ook nog kapot te zijn maar de besturing is gelukkig nog heel, ook de cabine en de kap zijn bijna onbeschadigt. Verder dank voor het medeleven want zoals het nu gaat met het heli vliegen beginnen de ideen om alles te verkopen en er mee te stoppen wel te groeien maar we gaan nog maar weer even door in de hoop dat het tij toch nog gaat keren. :-( Het was vorig jaar al een K.. jaar met het verlies van mijn Hughes 500 Sceadu en de zware crash van mijn F3C Eagle en vele lichte crashes maar dit jaar is nog maar op de helft en ik heb mijn SDX en Vibe al total loss en mijn Bell zwaar beschadigt. Ik zal nog wat fotos plaatsen deze week. groeten Arjen
STOPPEN !!!!!!! Juist door het lezen van je bouw verslag, en jou/jullie gesproken te hebben in Spaarnwoude alleen maar enthousiaster geworden over de Bell 47 van Hirobo. Dus ik hoop dat je je heli weer goed krijgt en misschien kan je daar ook een verslagje van maken. Suc6 gr Richard
Komt wel weer goed ik zal Zaterdag even wat fotos maken hoe ie er nu bij staat en een foto van de staart want das een kunstwerkje geworden. ;-) Het probleem van de luchtbellen zit m gedeeltelijk in het systeem dat hirobo gebruikt met de twee tankjes maar het feit dat er geen viltclunk inzat heeft ook niet geholpen. Na de herbouw krijgt ie nog maar 1 tank van 250cc of een functionele tank maar daar zijn we nog niet over uit. Ook zal er dan een viltclunk inkomen. Verder zat er ook nog een vertakking in de slang naar de carb om m leeg te tanken en dit is ons ook streng afgeraden er weer tussen te maken. Een paar bellen is genoeg om een benzine motor uit te krijgen en dat heb ik nu geleerd.
Het is in elk geval goed dat je een oorzaak hebt, en ook concreet punten ter verbetering kunt doorvoeren. Dat zal een geruststelling zijn voor de toekomstige vluchten. Gr, Roy