Hirobo Bell 47

Discussie in 'Schaalhelikopters' gestart door Tiger2, 3 jul 2010.

1. poncho1

poncho1

Lid geworden:
    21 aug 2006
    net of vario zulk best spul is

2. CorM_Heli

CorM_Heli

Lid geworden:
    1 sep 2011
    Hoi Bert, Ik vlieg al jaren met m'n KDS Tx 7XII met 8 kanaals Rx. een prima zender met vele gebruiksmogelijkheden net zoals Futaba, Graupner enz. Mijn zoon vliegt er zijn vliegtuigen mee en we hebben in de afgelopen 3 jaar nog nooit iets gehad!
    Er zijn wel een paar nadelen. De zender ziet er wat plastiekig uit en de reikwijdte is ongeveer 500 meter. Voor mij voldoende, ik vlieg zelden 100 meter bij mij vandaan. maar voor mijn zoon is het soms te kort. zeker toen hij een keer FPV wilde vliegen, dan voldoet ze niet goed. Overigens vliegen zeer veel oosterse vliegers in China , Maleisië enz. met KDS. De electronica is (van horen zeggen) soms beter dan align, robbe, futaba enz. Maar ik heb een mooie TX FX 20 van Futaba liggen. Ik moet deze alleen nog instellen en afregelen:)
    En ik moet ook zeggen dat ik de Hirobo Bell 47 G II mooier vindt dan de Vario Bell 47 GII. Hoewel jouw GIII wel erg gaaf is.
    Het nadeel (vindt ik) van de Vario G2 en ook de G3 is dat het net lijkt of er een T rex heli onder zit. De behuizing van de aandrijving hadden ze anders moeten doen.
    Maar dat is doodgewoon subjectief Bert. Voor de rest een prima heli toch? :)

Groeten, Cor

3. brutus

brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

Lid geworden:
    18 nov 2008
    Buiten dat ik niet begrijp wat Vario hiermee te maken heeft: Vario maakt ook nog eens geen ontvangers....

KDS ontvangertjes zijn bedoeld voor 450-size electroheli's, niet voor modellen die aangedreven worden door grote trillende en stampende benzinemotoren.... that's why....

@ Cor:

Ik heb teveel onverklaarbare uitvallen gezien met KDS spul om er nog vertrouwen in te hebben. Maar dat kan aan mij liggen...

Ik denk dat je in de war bent met Heli-Uwe (G III) want ik heb een (heel oude) G II van Vario, met een viertaktje er in...

Deze: [media=youtube]x5bmaLujGiQ[/media]

Groet, Bert

Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  4. CorM_Heli

CorM_Heli

Lid geworden:
    1 sep 2011
    Ja inderdaad Bert Sorry, Ik was even abuis met Uwe :)

De oudere KDS serie is inderdaad voor 450 tigjes, maar ze hebben ook grotere helies, de Innova 550 600 700 en zo. Geen slecht spul hoor en die worden met wedstrijden o.a. ook gevlogen met de Tx en RX die ik heb!. Maar goed een FX 20 van Futaba gaat het worden :), al is het alleen maar omdat de Gyro Gy 401 en servo's en ontvanger van Futaba zijn!

Maar mooi vliegen hoor! ziet er super uit. Zo vlieg ik ook met m,n 500 en straks ook met de Hirobo hoop ik:) Alleen de resolutie van die phone video's zijn allerbelabberdst. een keer een mooie HD video kan geen kwaad dat maakt het er alleen nog spectaculairder op!
    de 4 takt klinkt rustiger of verbeeld ik mij dat?

groet Cor

5. brutus

Lid geworden:
    18 nov 2008
    Nou.... die heli heeft het kleine mini-potje van een viertakt recht naar opzij wijzen....

Als het ding van rechts naar links voorbij vliegt (uitlaat van je af) dan klinkt hij prachtig en rustig.
    Maar als hij van links naar rechts voorbij komt (uitlaat naar je toe) dan zit hij op 10 meter afstand zowat op de pijngrens.... :D :D :D

Maar het is een viertakt, en die maken per definitie vanwege het ontbreken van tonaal karakter, maar 76 dB volgens onze geluidsrapportage :D :D :D

Groet, Bert

6. ron van sommeren

ron van sommeren Forum veteraan

Lid geworden:
    31 aug 2002
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    Desondanks Cor, heb je zo wel een kleinere veiligheidsmarge onder beroerde omstandigheden (accu minder, elektronica minder, per ongeluk toch ver weg, andere zenders).

Een 4-takt is toch net als een 2-takt ook tonaal Bert? En turbines a-tonaal/ruis?

7. brutus

Lid geworden:
    18 nov 2008
    Ik heb géén idee, Ron.... Ik weet alleen dat het zo in onze geluidsrapportage staat, en dat die door de gemeente ge-"cross-checked" is en OK bevonden....

Over turbines staat er bij ons niks in de rapportage

Groet, Bert

8. CorM_Heli

CorM_Heli

Lid geworden:
    1 sep 2011

Laatst bewerkt: 28 apr 2014
  9. CorM_Heli

CorM_Heli

Lid geworden:
    1 sep 2011
    Hey Heren piloten,

Ik heb m'n Hirobo werkend met de Futaba FX 20. het was even zoeken en instellen maar het werkt goed. Ik heb nu zelfs mixing op Gas, gyro en dergelijke.

Het is nog even zoeken naar de perfecte pitch en gas curves maar daar kom ik wel uit!

Dit is m'n 4e vlucht en nu met de FX 20 zender!

[URL=" Bell 47 G II - YouTube[/URL]

Enjoy

Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  10. brutus

Lid geworden:
    18 nov 2008
    Ziet er schitterend uit Cor!

Complimenten!

maar toch één puntje om te zeuren: doe wat aan die stenen waarmee je je matje op zijn plek houd.... want vroeg of laat (en geloof me, éérder vróég...) schakel je daar een keer per ongeluk, maar uitermate efficiënt je hekrotor mee uit op een moment dat je je vol aan het focussen bent op de landing, en dan is het einde heli....

Daar zou ik iets anders op verzinnen: een paar ijzeren strippen van 10 x 50 mm bijvoorbeeld, zijn ook lekker zwaar, kun je mooi in dat matje rollen (neemt dus makkelijk mee) en zullen je lang niet zo snel een hekrotor kosten.

Maar nog maals, Proficiat!

Groet, Bert

11. CorM_Heli

CorM_Heli

Lid geworden:
    1 sep 2011
    Ha die Bert,

Ja is ook tijdelijk. Ik sta hier bij een bevriende agrariër die heel veel betonplaten heeft. Zo'n matje absorbeert in ieder geval wat trillingen. Maar ik kijk uit!
    Don't worry :) Een grasveldje is beter (mits gemaaid). :)

12. ron van sommeren

ron van sommeren Forum veteraan

Lid geworden:
    31 aug 2002
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    Of in ieder geval 90graden gedraaid starten en landen.

13. Tiger2

Tiger2

Lid geworden:
    31 aug 2006
    Mooie heli. En heel makkelijk te vliegen naar mijn mening. Toerental mag misschien iets hoger voor het rondvliegen maar lijkt erg op wat ik vlieg met de mijne. Wees er zuinig op zou ik zeggen, crashkosten zijn niet mals weet ik uit ervaring ;-). Veel succes ermee.

14. CorM_Heli

CorM_Heli

Lid geworden:
    1 sep 2011
    Dank je. IK heb mooie Alu S slag bladen van M blades. deze genereren veel lift en hierbij heb je dus geen hoog toerental nodig. Maar ik ben de pitch en gascurves nog aan het finetunen.! :)

Deel Deze Pagina