Hitec Aurora 9 2.4g

Discussie in 'Model elektronica' gestart door psnijders, 24 aug 2009.

1. psnijders

psnijders

Lid geworden:
    7 nov 2007
    En al iemand hier in nederland die deze zender al in gebruik heeft?

2. BarnOwl

BarnOwl

Lid geworden:
    12 mrt 2006
    Ik heb hem inmiddels een paar weekjes in bezit en ik vind het een prima ding!

Het "draadje" stoort mij helemaal niet, is niet kwetsbaar en zit niet in de weg.
    Als je wilt en je gebruikt nooit de andere zend modules is er trouwens een eenvoudige manier om het draadje binnendoor te geleiden.

Het mooiste is wel het intuïtive touch screen waar je zeer eenvoudig de meest ingewikkelde mixes kunt samenstellen. Ik had in 10 minuten mijn DG1000 met motor klap systeem volledig geprogrammeerd:

RVxQuWDKjz4[/media] - Hype DG1000 RMS setup with Hitec Aurora 9

Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  3. JVDO

JVDO

Lid geworden:
    7 okt 2005
    Ik heb mijn Aurora 9 in huis. Op het eerste zicht ziet hij er echt heel degelijk uit. Ik heb even in de menu's rondgekeken en kon er onmiddellijk goed mee werken. Alles zit heel goed en logisch in elkaar op het eerste zicht. Ook het touchscreen werkt goed de backlight is zeker een voordeel, alles is echt super goed leesbaar. Je kan de zender in 2minuten ombouwen van mode 2 naar mode 1 dit gaat heel makkelijk via 2 schroefjes.

Ik ga hem binnenkort wat testen en dan volgt er wel een kleine review!

4. fabianvzwol

fabianvzwol

Lid geworden:
    26 jun 2006
    @jens

Je had een T12 toch? Wat is de reden om een aurora te nemen??

5. JVDO

JVDO

Lid geworden:
    7 okt 2005
    Ik heb inderdaad ook een Futaba 12FG...
    Deze ziet er wel goed uit voor de prijs en vermits ikzelf met de functionaliteit van de Aurora 9 meer dan genoeg heb ga ik hem eens testen en kijken of hij geschikt is voor competitie op degelijk niveau.

Ook telemetrie ziet er goed uit. Bv: de temperatuur sensoren zijn super om de temperatuur van je boxer te monitoren.

6. RedHenk

RedHenk

Lid geworden:
    27 aug 2009
    Ik ben dus ook enorm nieuwsgierig , zie mijn andere draadje met de vraag hierover.
    Mag ik vragen waar je hem aangeschaft hebt ? mag via pm
    Groet
    Henk

7. JVDO

JVDO

Lid geworden:
    7 okt 2005
    Ik heb hem aangekocht bij Aerobertics.be, prima service en op stock

8. JVDO

JVDO

Lid geworden:
    7 okt 2005
    Ik heb net mijn EF 48" Extra EXP erin gezet. Heel snel en heel makkelijk was dat...
    2 conditions aangemaakt, timer op de gas stick, idle down voor de traagloop van de electro motor, etc in heel korte tijd zonder de manual te bekijken. Ik ben onder de indruk van het gemak waarmee je iets kan programmeren. Je ziet duidelijk dat ze naar de sterke punten gekeken hebben van andere merken zoals futaba & jr en die ook gewoon op dezelfde wijze doen, met enkele verbeteringen. Vooral door het touchscreen kan je heel makkelijk en snel door de menu's navigeren en snel dingen instellen.

Morgen vertrekken we naar de EAC wedstrijd in Romilly (F) daar zal ik wat testvluchtjes doen! Ik laat iets horen...

9. Gerard_nl

Gerard_nl Moderator Moderator team Forum veteraan

Lid geworden:
    7 sep 2002
    hoe is het knuppelgevoel tegenover de futaba's ?
    de oudere hitecs vond ik relatief cheap aanvoelen, derhalve vond ik futaba (ook de dure) weer wat minder tegenover de jr zenders als de x9 en x10.

waar scoort de aurora ?

10. JVDO

JVDO

Lid geworden:
    7 okt 2005
    De JRs voelen inderdaad wel goed aan... in het begin was het ook wat raar met mijn futaba maar nu ben ik toch tevreden. De hitec ziet er ook wel heel goed uit, ze gaan heel soepel en voelen precies aan... natuurlijk zal ik na enkele vluchten daarover wel al wat meer kunnen zeggen.
    Enige nadeel tot nog toe(maar dat is wel zeer persoonlijk) is dat je de sticks niet heel erg kort kunt zetten, maar daar valt vlug een mouw aan te passen.

Laatst bewerkt: 7 jul 2010
  11. Teus

Teus Guest

Hobby-In heeft hem in de aanbieding momenteel, scheelt je ook weer €60,- t.o.v. Aerobatics.be, en gewoon in nederland! ;)

12. RedHenk

RedHenk

Lid geworden:
    27 aug 2009
    Thanx
    :proost:

13. Jacob

Jacob

Lid geworden:
    23 apr 2003
    Heren
    ik heb inmiddels mijn Aurora 9 van Hitec een paar maanden in gebruik en ben zeer tevreden en net als eerder geschreven is ook bij mij het programeren een fluitje van een cent en dat zonder de gebruiksaanwijzing te gebruiken die ik alleen voor het binden van de ontvanger heb moeten raadplegen.
    Maar nu heb ik over de ontvangers een vraag. Omdat de Aurora 9 zowel als Hitec als Multiplex zender gekocht kan worden kan je dan ook de ontvangers onderling uit wisselen, dus een multiplex 2,4 Ghz op de Hitec aurora en visa versa?

Alvast bedankt voor de uitleg of dit wel of niet kan.

Jacob

14. JVDO

JVDO

Lid geworden:
    7 okt 2005
    voor zover ik weet gebruikt hitec eigen en dus andere technologie

15. Corrien

Corrien In Memoriam Forum veteraan

Lid geworden:
    28 okt 2003
    Hierbij één kleine notitie: als je vervolgens in de software de mode omzet blijven reeds aanwezige modellen in de oude mode staan. Bij splinternieuwe zenders levert dit nogal eens verwarring. Om een bestaand model om te zetten moet je onder menu 'channel' de toewijzing voor throttle en elevator onderling wisselen (en bij mode 3 en 4 ook de toewijzing voor aileron en rudder). Dit is trouwens ook wat het menu 'mode' doet. Dit zet voor elk nieuw aan te maken model automatisch de volgorde van het 'menu' channel in de gewenste volgorde.

Over de kruisknuppels valt niets te klagen, integendeel. Eigenlijk geldt dat voor de gehele zender. Nu kan ik eigenlijk nooit zo erg een persoonlijke mening ventileren als het gaat om zenders van verschillende merken met elkaar te vergelijken, maar in deze prijsklasse is de Aurora zeker de moeite waard om te overwegen.

16. JVDO

JVDO

Lid geworden:
    7 okt 2005
    Gisteren heb ik mijn Aurora 9 geupdate(naar V1.07) met de HPP 22, heel makkelijk en snel.
    Ook de Module en ontvangers kan je nu naar V2.00 updaten.

Voor mij de belangrijkste veranderingen:
    De software voor de zender heeft nu enkele kleine veranderen die wel handig zijn. Zoals een snelle timer reset (blijven drukken op de timer), een low flight battery alarm via de telemetrie en je kan ook al onmiddellijk via het opstart scherm veranderen van model nu.

Er staan 2 video's op youtube die heel goed tonen hoe de verschillende updates moeten gebeuren: TINzgHQNjiI[/media] - V1.07 Aurora firmware update en Elwt93ZB4hY[/media] - V2.0 module/Optima 7&9 Update

Wel even vermelden dat het geen noodzaak is om te updaten en dat je zender zeker goed werkt zoals hij nu is, toch is het leuk om te zien dat hitec blijft werken om de zender beter te maken dan hij al reeds is!

Hier een volledig overzicht

Added Functions

System Password Lock Function: You can't have system access without correct password.
    Quick Model Select Function: You can confirm & select your model from the start up screen.
    Receiver Battery Low Voltage Warning Function: You can select the Low Battery Warning Alarm activation level.
    Touch Beep Sound On/Off Function: You can turn on and off touch screen button sound.
    Touch Screen Calibration Function: Now you can do touch screen calibration for your Aurora 9
    Warning Selection at Start up Function: Now you can choose to turn on or off for two conditions of startup warnings (Abnormal Throttle and Flight Condition)

Improved Functions

Timer Reset Method: Press & hold the Timer (1 or 2) screen for about 2 seconds which you want to reset.

Other Improvements

Menu Name Changed: Power > SYS. MGMT, Auto Power Off > Auto Hibernation.

http://www.hitecrcd.com/support/aurora-updates.html

17. BarnOwl

BarnOwl

Lid geworden:
    12 mrt 2006
    Verder vind ik ook de Throttle Hold over alle flightconditions heen erg gemakkelijk in de 1.07.

Hij is hierdoor wat gebruikersvriendelijker voor de helicopterpiloten! :D

18. JVDO

JVDO

Lid geworden:
    7 okt 2005
  19. Jan van Brenk

Jan van Brenk

Lid geworden:
    10 apr 2006
    Zeer interesante zender hoor, ik zit naar een nieuwe zender te kijken die telemetrie mogelijkheden heeft, nu is er ook de nieuwe Spektrum DX8 zender met deze optie.
    Ik zit nu te tweifelen tussen deze twee zenders.

Groet Jan

20. JVDO

JVDO

Lid geworden:
    7 okt 2005
    Dan kan ik je naar hier doorverwijzen;
    Spektrum DX8 Vs. Hitec Aurora 9 - Page 8 - FlyingGiants Forums

Een topic op flying giants over deze 2 zenders, ...elke zender heeft zijn voor en nadelen, het zal er vanaf hangen wat je zoekt. Wat is de prijs van de Spektrum DX 8 hier in Europa?

ps: Vanaf september is de volledige telemetrie van Hitec hier verkrijgbaar (dus met hoogtemeter, temperatuur, rpm, etc)

Laatst bewerkt: 30 aug 2010

Deel Deze Pagina