Hk 500 cmt

Discussie in 'Algemeen heli' gestart door andreprins96, 14 apr 2014.

1. Sven75

Sven75

Lid geworden:
    10 apr 2013
    niet crashen?
    Dan ben je de enige op dit forum die nooit crasht.

Dat kunststof zetten ze natuurlijk niet voor niks op zo'n heli, dus uiteraard kun je er mee vliegen. En bijna voor alle heli's zijn er onderhand wel upgrades en aluminium parts, maar stock horen ze gewoon allemaal te vliegen.

2. andreprins96

andreprins96

Lid geworden:
    14 apr 2012
    hahahaha ik maak toch een grapje! maar inderdaad das wel waar :) eerst maar eens dat plastic kapotvliegen danmaar

3. Student

Student Moderator Moderator team Forum veteraan

Lid geworden:
    5 jan 2008
    Laten we er van uit gaan, dat een heli is gemaakt om te vliegen, niet om te crashen ;-)

Kunststof heeft echt voordelen tegenover alu ;-)
    Echt..
    Goed kunststof kan soms meer overleven dan alu.
    Alu buigt, en dat zorgt weer voor van die "onverklaarbare" trillingen.
    Kunststof breekt gewoon.

Of niet. En dan kun je verder.
    Gewoon vliegen.
    Als het bij een originele align in de kit zit, komt het goed.l

4. andreprins96

andreprins96

Lid geworden:
    14 apr 2012
    hmmm duidelijk verhaal, klinkt goed! dacht t ook al ja, als align t levert zal het ook wel goed zijn.. en ja idd een heli is om te vliegen maarja zonder craschen kan niemand volgens mij

5. Student

Lid geworden:
    5 jan 2008
    Alles wat vliegt, komt een keer ongewild omlaag..

Maar zolang het ding niet kapot gaat, heb je zelf controle.
    En die reden om te crashen kun je zelf iets mee doen ;-)

Ikzelf ben, na mn eerste fp heli maar 1 keer gecrashed. Tel ik ff de mcpx en al mn capriolen daarmee niet mee :D
    Mn 450 is dus 1 keer de grond in gegaan, en dat was vanwege een voedingsprobleem in de ontvanger..

6. andreprins96

andreprins96

Lid geworden:
    14 apr 2012
    de kit was weer op voorraad, heb m besteld! ontvanger en pitchgauge en alle andere dingen uit china al binnen, nu nog wachten op de kit. toch wel jammer op 357 euro van je rekening te zien gaan, maar ik hoop dat het de moeite waard is! bedankt voor jullie adviezen, en ik update nog wel een keer met fotos als ik de kit binnenheb.

7. Sven75

Sven75

Lid geworden:
    10 apr 2013
    Ik heb een nieuwtje voor je..... Het zal vast niet bij die 357 euro blijven in je vliegtoekomst ;-) ....

Spare parts / accu's / crashes / lader .... ;-)

8. andreprins96

andreprins96

Lid geworden:
    14 apr 2012
    dat snap ik sven:) maar tis een heel bedrag zo in een keer bedoel ik~!

9. Lyrix

Lyrix

Lid geworden:
    14 apr 2013
    Slecht idee om over Hobbyking op dit forum te hebben. Mensen kraken je alleen maar af.. Maar stiekem kopen ze wel allemaal de accu's servo's etc by HK! :D

Anyway... Die HK500 CMT deed het voor mijn prima. Ik had alleen de hoofdas, tandwielen en achteras vervangen voor align. Vliegt perfect!

10. Student

Lid geworden:
    5 jan 2008
    Goed lezen...
    Feiten zijn niet hetzelfde als iets afkraken.. de ervaring van velen worden hier gedeeld..

Heeft iemand de eisen aan de heli goed staan, kun je gewoon een hk heli kopen.
    maar velen willen alles voor niks, en een man met hoge eisen gaat dan niets aan een hk heli hebben.
    Iemand die de technische mankementen nog niet zelf kan zien of voelen, moeten er ook niet aan beginnen..

Heb je wel technische kennis, staan je eisen goed, leef je uit.

Daarnaast, als je goed leest, besteld bijna iedereen hier wel bij hk.
    So what..

11. brutus

brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

Lid geworden:
    18 nov 2008
    Yup....

Ik zag dat je voor 120 euro een .50 (600 klasse) heli hebt, voor 55 euro daar een motor in, en voor 16 euro een set bladen erbij. Dan nog 3 tientjes voor een uitlaat....

Heb je voor 220 euro ruwweg een brandstofheli in de .50/600 klasse....

Het is dat ik tegenwoordig het geld niet meer heb liggen voor zulke strapatzen, anders zou ik dat uit domme nieuwsgierigheid best eens willen testen....

Zou mooi zijn voor de vliegschool: boort een leerling je heli de grond in, en je koopt gewoon een nieuwe.... wat nou, repareren???? Ding hoeft maar 10 lesjes mee te gaan om uit te kunnen... :rolling:

Groet, Bert

12. Freddie1

Freddie1

Lid geworden:
    19 sep 2010
    +1:thumbsup:

Mvg. Freddie

13. Lyrix

Lyrix

Lid geworden:
    14 apr 2013
    Goed lezen? Zucht.. Wat maakt het ook uit. HK of Align doe waar je zin in hebt.

14. andreprins96

andreprins96

Lid geworden:
    14 apr 2012
    Hello guys,

Het is nu een paar weken verder, en ik heb ondertussen mijn trex 500 in elkaar gezet. Paar keer mee gevlogen al, en het verschil met een chinese heli is wel hel erg duidelijk merkbaar. Er trilt niks, en ik heb nog nooit zon stabiele heli bestuurd :) ik ben daarom ook erg blij met mijn keuze, en ik wilde jullie nog even bedanken voor het overhalen van me. Het leek me in het begin allemaal een beetje overdreven, maar nu ik een align bestuurd heb, weet ik waar jullie het over hadden. So thank you all :)

Hier de maiden, voor de geiterreseerden:

ALUgFrXvrQs[/media] 500E Maiden Flight - YouTube

Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  15. Nevermore

Nevermore

Lid geworden:
    8 aug 2013
    Lekker veilig zo...

Je geeft de heli z'n maiden en misschien 20m vooruit heb je fietsers.
    Knap! :(

16. Gert-JanP

Gert-JanP

Lid geworden:
    17 okt 2011

Ga ergens anders je maandag dip uiten.

17. Sven75

Sven75

Lid geworden:
    10 apr 2013
    ik vond het wel mee vallen hoor.
    Gezien zijn maiden denk ik echt wel dat ie 'm onder controle heeft.

Lijkt me niet dat we in de sahara moeten gaan staan voor een maiden toch.

18. Nevermore

Nevermore

Lid geworden:
    8 aug 2013
    Jaja, het mag allemaal niet gezegd worden. "maandagdip" kom zeg!

Een maiden is een test. Wat als je bij je test merkt dat de heli vol vooruit gaat?
    Op het filmpje was de heli zeker goed onder controle. Tot een technisch mankement zich voordoet.

Wat moet je doen bij zo'n filmpje? Applaudisseren en zeggen "goed bezig"?
    Neen, dat is niet goed bezig zijn. Nu ja, ik ga er over zwijgen. Dat de piloot maar zijn conclusies trekt.

19. brutus

brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

Lid geworden:
    18 nov 2008
    Kalm aan maar Nevermore....

Je hebt gewoon domweg gelijk....

Het is sneu voor Andre mischien (helemaal happy en enthousiast, en kwispelend en puppy-oogjes.... en dan dit...), maar je hebt gewoon gelijk.

Het vliegen ging absoluut goed, de piloot had controle, maar de locatie is verkeerd voor een heli die zijn betrouwbaarheid en deugdelijke afmontage nog moet bewijzen.

@ Allen en in het algemeen:

Ik heb in 30+ jaar een heli nog nooit erg ver weg zien gaan bij buiten controle raken....
    Echter, dat is hoofdzakelijk vanwege GEEN failsafe (dus willekeurige servo-bewegingen) en zonder stabilisatie.

Hou er alsjeblieft rekening mee, dat tegenwoordig heli's vaak uitgerust zijn met E-stab (waardoor ze uit zichzelf dóórvliegen in het laatste commando) en vrijwel alle ontvangers van een failsafe (laatste correct ontvangen signaal wordt vastgehouden), en veel mensen achterwege laten om die failsafe mogelijkheid goed te benutten (instellen van throttle hold op fail safe).

Hierdoor kan een heli die vroeger "onbeheerd" letterlijk nog geen 10 meter ver kwam, nu letterlijk vele honderden meters zelfstandig afleggen.

Groet, Bert

20. andreprins96

andreprins96

Lid geworden:
    14 apr 2012
    donder toch op met je puppy oogjes. jemig wat is dit toch een kutforum, volgens mij zijn jullie gewoon allemaal van die oude mannetjes in de midlife crisis die niks anders meer kunnen dan overal de negatieve kant van zien. ik hoor hier niet thuis, DOEI!

Deel Deze Pagina