Hk 600gt (met foto's)

Discussie in 'bouwverslagen' gestart door johan.heyrman, 1 dec 2009.

  1. johan.heyrman

    johan.heyrman

    Lid geworden:
    16 jun 2009
    Berichten:
    320
    Locatie:
    Beveren-Waas
    even headspeed aangepast, stond blijkbaar een beetje aan de lage kant.
    Misschien was dit zelfs nog niet helemaal zo dom, aangezien deze heli nog wat vertrouwen moet winnen.

    Headspeed zit nu rond de 2000 op de grond, geeft uiteraard een hoop meer stabiliteit.

    Mensen raden veel verschillende headspeeds aan wat is jullie opinie voor goeie stabiliteit en geen 3d vluchten.
     
  2. EricW

    EricW

    Lid geworden:
    22 mrt 2007
    Berichten:
    4.246
    Locatie:
    Raamsdonksveer
    Een headspeed van 2000 Rpm is volgens mij op een T600 een 3D instelling.
    2150 is wat er normaal maximaal ong. mee wordt gevlogen (wat niet eens nodig is voor 3D).
    1700 toeren is volgens mij al meer dan genoeg voor rondvlucht en sportvliegen.
    De regel is hoe kleiner je de aandrijfpinion kan houden, en des te hoger is je gascurve (liefst 90-100%) des te beter is het voor je motor, regelaar en je lipo's, en de resulterende vliegtijden.
     
  3. Gerard_nl

    Gerard_nl Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 sep 2002
    Berichten:
    15.914
    Locatie:
    eindhoven, El diablo.
    voor de echte heli freak maakt die euro niet zoveel uit, wel of de bladen erop blijven zitten als je ermee vliegt.
     
  4. knaller

    knaller Guest

    Nou ook niet mee eens hoor. Dus alleen een echte heli vlieger heeft dure heli's en/of let niet op het geld en al die andere zijn geen echte liefhebbers? Voor de rest gaat het wel met je?
     
  5. Diegis0n

    Diegis0n Guest

    Ik heb zelf een 450 AE V2 kit vliegklaar gemaakt voor 165€ incl verzending ... Als het maar netjes is gebouwd en afgesteld is daar niets mis mee, "blades still hanging".

    Ik ben zeker een liefhebber, wel nog maar een beginner dus ja, ik smijt er nog geen grote bedragen tegenaan ;)
     
  6. knaller

    knaller Guest

    Voila......;)

    Er zijn ook mensen die eerst willen aftasten in de hobby of ze het wel echt leuk vinden het allemaal. Of het wel waard vinden om meer geld in te steken. Maar mijn advies zou altijd zijn bij een beginner, koop iets goeds dan vliegt de heli veel beter en je hebt minder geklooi door slechte parts en electronica en dan zal je veel meer plezier beleven aan het heli-vliegen.
     
  7. EricW

    EricW

    Lid geworden:
    22 mrt 2007
    Berichten:
    4.246
    Locatie:
    Raamsdonksveer
    Een echte helifreak prakt zijn heli gewoon het liefste niet, of deze nu 300 of 2000 euro kost.
    De kans dat je spul van mindere kwaliteit prakt, zonder dat je er zelf schuld aan hebt, is wat mij betreft iets hoger dan wanneer je van start gaat met kwalitatief goed/bewezen spul.
    elk onderdeeltje wat het begeeft op een heli is een 100% crash, achterdeurtjes bestaan niet binnen deze hobby :).
     
  8. Chanq

    Chanq

    Lid geworden:
    24 nov 2008
    Berichten:
    202
    1700 vond ik persoonlijk net wat te weinig. Het mooiste vind ik rond de 1800-1900 toeren. Veel meer en het kost alleen maar onevenredig veel meer energie voor een beetje meer performance en minder maakt de heli wat traag. Het is ook persoonlijk natuurlijk. Op 1900 haalde ik zo'n 6+ minuten vliegtijd op 6S 5000mah en ging er weer ~4000mah in. Nu met flybarless haal ik 8+ minuten.
     
  9. Gerard_nl

    Gerard_nl Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 sep 2002
    Berichten:
    15.914
    Locatie:
    eindhoven, El diablo.
    ik wil alleen maar zeggen dat de reputatie van de hongkong modellekes niet is "de eerste is meteen goed" en veilig.
    zelfs alles behalve dat.
    de horror verhalen over de kwaliteiten van de eersten modellen van iedere serie zijn vollop te vinden op het net.
     
  10. JenS

    JenS Guest

    Vandaag het kleine broertje gezien van de 600, de 450 (wel helemaal plastic versie). Ziet er goed uit, mooie kwaliteit plastic vind ik (goed hard en stevig, voelde goed aan). Vloog ook erg strak, trillingsvrij, direct (alleen even gehoverd maar toch). Na deze ervaring ermee heb ik besloten eentje aan te schaffen die mijn walkera 36 dan vervangen kan! Veel beter dan Walkera. Geen idee hoe de aluminium ''GT'' versies zijn maar dit belooft wel wat goeds! (ergens ook logisch dat de 2e/3e generatie goed is gezien de doorstroom van de modelletjes, er worden erg veel van verkocht en iedere versie wordt direct herzien)
     
  11. nando

    nando Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 jun 2004
    Berichten:
    5.111
    Locatie:
    apeldoorn
    Ja, en in de begin was het verhaal bij Aling precies hetzelfde.


    Ik maak me helemaal nergens druk om bij deze 600.
     
  12. Chanq

    Chanq

    Lid geworden:
    24 nov 2008
    Berichten:
    202
    Een groot stuk verantwoordelijkheid ligt ook bij de gebruiker zelf. Als je zo'n ding bouwt en je ziet dat een of ander schroefje/boutje/inbusje aan de krappe kant is en je gebruikt hem toch dan weet je dat het een risico punt is. Als je voelt dat er op iets speling zit kun je overwegen om dat even door een Align onderdeeltje te vervangen. Zelfde was aan de hand bij de HK450 toen met de staart. Dat tandwieltje van de riem liep vaak los, even het asje vervangen door een Align versie en het was een prima heli.
     
  13. Sleurhutje

    Sleurhutje Forum veteraan

    Lid geworden:
    2 jun 2006
    Berichten:
    25.207
    Locatie:
    Beverwijk
    Slecht nieuws verspreidt zich sneller dan goed nieuws. Daarnaast wordt vaak van een negatieve ervaring, veelal menselijk falen, een enorme ophef gemaakt, gaat het gerucht een eigen leven leiden en uiteindelijk is het net of alles van een bepaald merk flut is.

    Ik heb veelal het idee dat er ook een groot stuk jaloezie meespeelt bij diegene die persé merkspullen willen hebben. In hun optiek is dat altijd het beste, zelfs als in bepaalde gevallen het tegendeel keihard bewezen is. Nog mooier wordt het als dan na verloop van tijd deze eigenwijze mensen toch overstappen. Sprekend voorbeeld zijn de onderdelen van de CopterX (welke ook gewoon een Hong Kong/China heli kloon is) of in de bigscale autowereld. ;)
     
  14. EricW

    EricW

    Lid geworden:
    22 mrt 2007
    Berichten:
    4.246
    Locatie:
    Raamsdonksveer
    Align heeft langdurig zijn klanten gebruikt als beta testers, en nog wel eens.
    Maar het zijn de mensen met redelijk veel heli of modelbouw ervaring die die mening met jullie delen.
    De mensen zonder enige ervaring kopen deze (goedkope) modellen ook, en daarbij moet je vaak al blij zijn als de heli op de juiste manier in elkaar wordt gezet.
    En dan hebben we het nog niet eens over wat speling hier en daar tijdens de bouw, maar ook over signalen die je krijgt als het model vliegt, zaken die je alleen herkend als je enige ervaring hebt.
    Ik raad een absolute beginner ook geen Trex 600 aan om zelfstandig mee te beginnen....
     
  15. jhrrekers

    jhrrekers

    Lid geworden:
    18 aug 2008
    Berichten:
    268


    Ik ook niet, tenzij hij/zij mee word geholpen door een vlieger met ervaring.

    Maar zelfs dan kan ik uit eigen ervaring nog vertellen dat het verkeerd kan gaan.
    Ik doel dan op een staartstuk van een HK500 die uit elkaar klapt terwijl de heli hoverde.....

    Ik schrok me echt helemaal het leplazarus.

    Een goed idee (volgens mij) is dan ook om vooral in den beginne, de eerste 10 vluchten, meerdere keren de heli te landen en checken op dingen die los laten. Pas als je echt vol vertrouwen bent, de remmen los...

    Remon
     
  16. knaller

    knaller Guest

    Een beginner zal geen vluchten maken, maar wat ronddobberen boven het gras :) Maar ik check evengoed mijn heli nog elke keer na het vliegen, ook al is het een kwaliteitsding. Dus dat is zeker een goed advies maar het beste advies is nog om voolropig de eerste 30 vluchten ofzo een kenner er iedere keer bij te hebben.

    Ik ben pas zeker van een heli als ik hem zelf in elkaar heb gezet van top to botom. :) En zelfs dan wantrouw ik dat ding nog :)

    Het beste uitgangspunt dat je kan hebben als je gaat vliegen is dat hij uitelkaar knalt.

    En de grootste fout die ik zelf ook begaan ben in het begin is het binnen vliegen van de heli. Levensgevaarlijk.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 4 jan 2010
  17. johan.heyrman

    johan.heyrman

    Lid geworden:
    16 jun 2009
    Berichten:
    320
    Locatie:
    Beveren-Waas
    Perfect, net wat ik aan het doen ben eerst 2 batterijtjes hoveren ver weg en net boven de grond.
    Daarna enkele batterijtjes ver weg en iets hoger.
    En zo maar meer en meer, maar steeds op veilige afstand, mocht er iets losvliegen of mislopen.
     
  18. johan.heyrman

    johan.heyrman

    Lid geworden:
    16 jun 2009
    Berichten:
    320
    Locatie:
    Beveren-Waas
    Ach, ja kwestie van een update te geven:

    Eerste 10 a 15 zeer rustige vluchten lopen echt wel heel soepel.
    De heli is nu perfect afgesteld en is super stabiel.

    Headspeed op 1900, 2000 en 2100 geen problemen ondervonden.

    Nog steeds geen spelling op hoofdas en rollementen, geen zaken losgekomen...
    Riemspanning is nog steeds ok.

    Zijn er nog zaken die jullie suggereren om eens te checken om de x aantal vluchten met deze nieuwe en nog wel een beetje onbekende heli?

    Hopelijk deze week iets beter weer om eens in de polders te gaan vliegen en filmen.

    En nog correctie uit een van mijn vorige posts, de alu. blade grips zijn uiteraard wel inclusief geleverd bij de HK600GT. Het is de blade holder die er niet bij zat.
     
  19. Chanq

    Chanq

    Lid geworden:
    24 nov 2008
    Berichten:
    202
    Ik weet niet hoe het weer daar is maar hier is het vrij koud met die sneeuw. Vaak bouw je zoiets binnen en stel je de snaar op spanning. Als je buitenkomt en de heli koelt af krimpt de alu staartbuis. Daardoor staat de riem niet meer op spanning en reageert de staart niet meer goed. Even in de gaten houden als je dus grotere temperatuurverschillen hebt. Ik heb er zelf last van met mijn CopterX met riem. Toch weer een voordeeltje van de torquetube ;)

    Verder gewoon schroefjes in de kop in de gaten houden. Maar als je al 10 vluchten hebt gedaan zonder problemen dan gaan die schroefjes echt niet zo maar weer los. Ik zou dus met een gerust hart lekker gaan genieten van je heli ;)
     
  20. Anko

    Anko

    Lid geworden:
    25 feb 2008
    Berichten:
    4.996
    Locatie:
    Hoorn (NH)
    denk dat je maar even een mailtje moet sturen... kijk hier eens:
    HK 600GT

    zou toch zweren dat het dezelfde fotos zijn..
     

Deel Deze Pagina