HK600 GT Maiden Flight! (+ setup discussie stretched T600)

Discussie in 'Algemeen heli' gestart door stef stuntpiloot, 24 apr 2011.

1. HugoW

HugoW

Lid geworden:
    30 aug 2007
    Bedankt! Daar heb ik heel veel aan! Ten eerste heb ik net de boutjes gevonden, die zaten in het zakje van de piniongear en dat zakje had ik in het bakje ´niet nodig´ gedaan (ja, ik ben georganiseerd). Maar je foto verraadt mijn grote fout: ik had de motorsteun ondersteboven gemonteerd. En dan past de motor net niet goed. Goed genoeg om vast te kunnen zetten, slecht genoeg om net niet goed te zitten en dus los te raken. Probleem gevonden en gefikst. Dat was een nuttige lunchpauze. Vanavond hopelijk eerste vlucht!

Mooie set-up, overigens, die onderste.

Hugo

2. stef stuntpiloot

stef stuntpiloot Forum veteraan

Lid geworden:
    26 dec 2010
    Okee graag gedaan, als je dat plaatje op de kop doet werkt hij inderdaad niet goed! plaats je straks dan ook een paar plaatjes /filmpje van je heli en de maiden? ik ben benieuwd!

Dankje, het is een redelijk simpele setup qua electronica maar genoeg om beetje rond te vliegen en te filmen. wat wel anders is dan standaard is de staart ( is een trex 700 TT staart) en straks de bladen 690mm carbon) en een fusuno look-a-like canopy

Ik ben ERG tevreden over het vliegen van deze heli, zeker een goede aanschaf!

3. Student

Student Moderator Moderator team Forum veteraan

Lid geworden:
    5 jan 2008
    Zitten trouwens de grotere bladen er al op?

4. stef stuntpiloot

Lid geworden:
    26 dec 2010
    Nope die zijn nog onderweg naar hiero

5. HugoW

HugoW

Lid geworden:
    30 aug 2007
    Helaas geen beelden van de maiden, want ook geen maiden. Giro lockte ineens niet meer, geen idee wat er mis mee is. In het weekend maar eens een andere monteren... Jammer!

[EDIT]Nog een fout gevonden; ik heb het verkeerde pinion. Wel voor de 5mm as en met 13T, maar van een 500 serie heli. En die heeft net een andere module tanden, 0,6 in plaats van de 0,7 die ik nodig heb. Meteen de juiste van Align besteld, hopelijk morgen in huis. En waarschijnlijk kan ik een nieuwe gyro van een clubgenoot overnemen, dat scheelt ook weer levertijd.[/EDIT]

Hugo

Laatst bewerkt: 17 mei 2011
  6. stef stuntpiloot

Lid geworden:
    26 dec 2010
    Zo EINDELIJK heb ik mijn onderdelen, daarstraks al even proefgedraaid maar kon niet meer doen dan dat aangezien we hier flink wat wind hadden (25 knoop met vlagen van 30) en dat word net wat te gek. Hopelijk neemt het snel af! Het ziet er in ieder geval wel mooi uit:

7. stef stuntpiloot

Lid geworden:
    26 dec 2010
    2 filmpjes eerste van de maiden met nieuwe setup en de 2e met canopy. Helaas word het een nieuwe ESC kopen aangezien deze na deze 2 korte vluchtjes al goed warm word dus het word hem te gek.

[URL="
    [/URL]

Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  8. HugoW

HugoW

Lid geworden:
    30 aug 2007
    Ik las in mijn topic je vraag over de Himodel ESC, maar ik bedenk me nu ineens; is het niet tijd om naar een 8S of 10S set-up te gaan? Je vliegt practisch een 700 op een accu die in een 500 niet zo misstaan. Ik twijfel al over de 6S in mijn 600, bij jou krijgt het allemaal nog meer op hun donder. Twee stuks 5S3300 is voor jou denk ik verstandiger dan één 6S5000, je amperes kunnen dan flink naar beneden. Moet je wel een 10S 880kv motor vinden. Daar zoek ik ook nog naar.

Hugo

9. stef stuntpiloot

Lid geworden:
    26 dec 2010
    Het hele punt is dat het dan zoveel kost, dan had ik beter gelijk kunnen wachten op de 7HV bijvoorbeeld en die kopen. Ik heb verder geen last van deze set, de accu's hebben nergens last van en de motor ook niet ( qua temperatuur) en hij hangt wel mooi in de lucht. Ik wil deze gebruiken voor wat filmen en fotograferen vanuit de lucht en daarvoor is dit prima te gebruiken en kan het wel met de beschikbare hoeveelheid kracht. Enige is dat deze 85A ESC de boel niet trekt.

10. FlyingCheese

FlyingCheese

Lid geworden:
    22 mei 2011
    hee, ik hoor mezelf en mijn vriendin op de achtergrond in die filmpjes lol

11. stef stuntpiloot

Lid geworden:
    26 dec 2010
    Lol is me niet eens opgevallen

12. I B Aces

I B Aces

Lid geworden:
    10 sep 2010
    Leuke filmpjes en ik hoor idd ook wat lijkt op 2 mensen die van meer genieten dan een maiden...
    Goeie locatie trouwens voor een maiden of met kleinere heli's :yes:

Deel Deze Pagina