HMS Sovereign of the Seas by JosK

Mijn klokkentorentje en schilderen met de spuit.
DSC06825.JPG
DSC06829.JPG

Mooi gedaan Jos, en schilderen per druppel?? geeft ook een heel goed resultaat.
Vooral die teksten zien er goed uit

Zo, de spiegel heeft zijn ornamenten. Aan de bovenzijde is de houten spiegel wel tekort gebleken. Kijken hoe ik dat straks moet wegwerken.

DSC06839.JPG
DSC06840.JPG

Ziet er goed uit Jos,
Die bovenkant doen Agostini in een van de latere delen wat aan, ik heb dat zelf gedaan voor de montage van de spiegelornamenten. Dat leek mij makkelijker.

De lantaarn is bevestigd. Aan de onderzijde fors moeten wegvijlen om e.e.a. goed pasbaar te maken. De voorzijde bij de snebbe is ook een stadium verder. Ben blij dat ik een zijschot nog niet had monteert. Voor de benodigde werkruimte vond ik dat prettiger, ook voor het boren van de 5 mm gaten. De dames heb ik eerst op de standaarden gelijmd alvorens ze als geheel op de plek te lijmen. Lijkt me wat gemakkelijker i.v.m. het goed positioneren van de dames.
Nu bezig aan een aantal kanonnen. Leuk priegelwerk.

DSC06841.JPG
DSC06842.JPG
DSC06843.JPG
DSC06844.JPG

Dit ziet er mooi uit Jos
Voordat je de de kanonslopen en de wielen plaatst, en plakt, zou ik ze eerst passen in alle kanonsgaten die je tegenkomt op het schip.
Vooral deze tweewielige kanonnen in de ronde gaten in de verschansingen.

Het lijst- en pilarenwerk aan de stuurboordgalerijen bijna gereed. Let wel op dat de juiste pilaren worden geleverd. Zoals je ziet mis ik er een en daarvoor in de plaats was een bakboordpilaar geleverd (vierkante gaatjes). D'Agostini gemaild en gelijk bericht terug dat ze het betreffende nummer nogmaals opsturen. Perfecte service! De lijm die ik heb gebruikt is UHU metaallijm. Werkt snel wat hechting betreft.
DSC07084.JPG

Dat ziet er weer mooi uit Jos, Dat deeltje met de vierkante gaatje komt wel aan deze galerij hoor, die komen voor op de galerij, haaks op de laatse pilaar die je plaatst.
En ik gok dat je dan in totaal 2 pilaren mist om overal een te krijgen.

[GALLERY=media, 224712]DSCN0040 door Pingu57 geplaatst op 31 jan 2016 om 18:02[/GALLERY]

Back