HMS Victory Mantua -Panart 1/78 (Henk)

Discussie in 'Bouwverslagen historische schepen' gestart door Flying Scotsman, 26 mei 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Weer een kleine update:
    Zowel bakboord als stuurboord alle juffers geplaatst, zoals eerder vermeld niet helemaal conform Nelson en McGowan wat ik op zich jammer vind, zal eerst wat meer praktijk ervaring op moeten doen om dit te evenaren. Maar hieronder dan toch het resultaat.
    F343448E-7442-4AE0-A6C5-3EEFB72D3BE8.jpeg

Jean Bruijnzeels, JDS73, Avado en 8 anderen vinden dit leuk.
  2. Pingu57

Pingu57 Forum veteraan

Lid geworden:
    14 dec 2014
    De Victory ziet er prima uit Henk, een heel mooi stukje werk hoor:offtopic: :worship::worship:

3. Vandaag verder gegaan met de masten en de ra’s alles voorzien van een kleurtje. Waarbij de vraag ontstond of de ringen om de mast nou wel of niet zwart moeten worden, op foto’s ( die ik gezien heb ) van de replica zijn ze niet zwart.
    9AAE0E60-BCE2-403C-B51A-47F2CD9D88D3.jpeg 0E488862-F01D-453E-A340-10CB9C2F43F1.jpeg

JDS73, Ronald Vis, Sjors Blomberg en 10 anderen vinden dit leuk.
  4. Herby63

Herby63

Lid geworden:
    6 aug 2009
    Klein detail, het schip in Portsmouth is geen replica maar het originele schip.
    In mijn uitgebreide fotoarchief ben ik welgeteld 1 foto tegengekomen waar de mastringen niet in de kleur van de mast meegeschilderd waren.
    Victory inschepen.jpg
    Wel werden de "stunsail booms " grotendeels geel geschilderd
    Fore topsailyard.jpg

Mooie verzameling masten en dwarsmasten hoor.

5. Heren dank voor de likes, geeft weer motivatie ;)

Herman je hebt helemaal gelijk ik zit fout :stout:wat betreft de “ replica “ opmerking dank je voor correctie.:).

Hans Groenenberg, Pingu57 en Herby63 vinden dit leuk.
  6. pietsan

pietsan Forum veteraan

Lid geworden:
    10 dec 2011
    Ziet er allemaal schitterend uit Henk :thumbsup::thumbsup:

Flying Scotsman vindt dit leuk.
  7. walter10

walter10

Lid geworden:
    7 nov 2020
    :thumbsup::thumbsup::thumbsup:

8. Reinierd

Reinierd

Lid geworden:
    5 jan 2019
    Ziet er goed uit henk ga zo door en gaandeweg word je weer wat wijzer:).

9. JDS73

JDS73 Moderator team

Lid geworden:
    15 apr 2020
    Ik zit er ook aan te denken als de HMS Endeavour klaar is om de HMS Victory te gaan bouwen.
    Tis een zeer mooi colosaal schip en zeker met die koperen afwerking zeer imposant.

Jou model ziet er top uit. :thumbsup::wave

Flying Scotsman en Ronk vinden dit leuk.
  10. Iedereen weer bedankt voor de positieve reacties, :)

Mini update,
    De Fore-mast is voorzien van alle blokken en juffers, veel knoopwerk wat mij veel tijd kost. ( nog wat onhandig ). Maar goed hij is klaar en kunnen aan de Main-mast beginnen. Omdat er nog heel wat knoopwerk aan zit te komen (HMS Vic en de Endeavour) heb ik voor de afwisseling een nieuw schip besteld de HMS Diana van Caldercraft de materialen komen volgende week binnen op de werf.

3519FED9-C94A-4CC3-91FE-EA4ED6F286EE.jpeg :thumbsup:

walter10, Ronk, Jaques en 5 anderen vinden dit leuk.
  11. Herby63

Herby63

Lid geworden:
    6 aug 2009
    Heel mooi en verzorgd uitgevoerd Henk.:thumbsup:
    Schijn bedriegt, maar het lijkt erop dat de topgallant mast iets achterover helt. Kan je de achterzijde van de mastvoet een beetje afschuren? Dan zal die rechter komen.

12. pietsan

pietsan Forum veteraan

Lid geworden:
    10 dec 2011
    Je hebt er nogal zin in Henk, 3 modellen tegelijk...? De Diana van Caldercraft is wel een schitterend Engels fregat.

Herby63 vindt dit leuk.
  13. Herman klopt, je ziet het goed de “topgalant mast” helt inderdaad is achterover, maar staat nog los in het schip is dus nog niet verlijmd.;). eerst alle masten voorzien van blokken en dan worden ze verlijmd en kan het touwtjes werk beginnen .

14. Herby63

Herby63

Lid geworden:
    6 aug 2009
    Dat komt goed dus, ik heb het volste vertrouwen in je. :)

Ik heb de "topmasts" en de topgallantmasts" niet verlijmd omdat ze perfect passen tussen de openingen die gevormd worden tussen de langs- en de dwarszalingen. Als ik de "fids" verwijder, kan ik in principe de stengen inhalen :)

15. Dank je voor het volste vertrouwen ik krijg er rooie oortjes van ;)

Herby63 vindt dit leuk.
  16. Ik heb er zeker zin Piet:p], maar alles tegelijk gaat hem niet worden. Het vele knoopwerk wat er aan zit te komen bij zowel HMS Vic als de Endeavour vergt nog wel wat mij ( ik ben nog niet zo handig met blokjes en knopen ) en dan is het wel prettig om even de aandacht te verleggen als dat nodig is. Daarnaast staan er 2 prima verslagen van jou en Eduard .;)

pietsan vindt dit leuk.
  17. Pingu57

Pingu57 Forum veteraan

Lid geworden:
    14 dec 2014
    Ga je er wel een verslag van maken Henk? :):)

Herby63 vindt dit leuk.
  18. Peter, daar denk ik nog even over na. :rolleyes:
    Ik denk dat het dan wel even een tijdje gaat duren voordat ik zover ben. ik heb bij de Endeavour nog wel wat hout werk wat ik kan doen zoals masten - ra’s als afleiding van het vele knoopwerk o_Owat me te wachten staat bij de Vic.

19. Pingu57

Pingu57 Forum veteraan

Lid geworden:
    14 dec 2014
    We zien het vanzelf tevoorschijn komen, in elk geval veel plezier met de Diana:):)

20. Zal er wel van komen denk ik.
    Ik mag van mijn admiraal pas beginnen met de Diana als de masten en ra’s ook op de Endeavour staan.:(:D:D.

Pingu57 vindt dit leuk.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina