HMS Victory Mantua -Panart 1/78 (Henk)

Discussie in 'Bouwverslagen historische schepen' gestart door Flying Scotsman, 26 mei 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pietsan

pietsan Forum veteraan

Lid geworden:
    10 dec 2011
    Jammer Henk, alhoewel ik de frustratie wel kan begrijpen. Om dit in de toekomst te vermijden zou ik als ik jou was wat meer foto's plaatsen van je vorderingen dan worden dit soort foutjes al in een vroeg stadium ontdekt. Het is moeilijk te zien wat je precies bedoeld, het lijkt er op dat je talrepen verkeerd zijn ingeschoren als ik de foto vergroot, hiervoor hoef je in principe niet het hele want te slopen doch 'slechts' opnieuw de talrepen inscheren, lijkt mij niet echt onoverkomelijk.

Ik zie niet het commentaar van Koos, gebeurde tegelijk met mijn reactie. Slaap er een nachtje over, want het is wel zonde van al dat mooie werk wat je in dit model hebt gestopt. En tot slot;
    De beste leermeester bestaat altijd uit je eigen fouten, die maak je over het algemeen geen 2 x.

Dave Bekers en Jaques vinden dit leuk.
  2. Pingu57

Pingu57 Forum veteraan

Lid geworden:
    14 dec 2014
    Henk, ik ga hier geen commentaar meer op geven verder, Koos en Piet hebben voldoende gezegd, maar denk er nog even over voordat ze in opslag gaat.

Jaques vindt dit leuk.
  3. Sjors Blomberg

Sjors Blomberg

Lid geworden:
    15 feb 2019
    Henk,

Eigenlijk moet ik je nu op je eigen woorden terug pakken.
    Je weet dat het bij mij ook verkeerd gegaan is met de koperen plaatjes.
    Ik heb ze ondertussen al 3 keer vervangen omdat het steeds niet goed was.
    Eindelijk zitten ze wel goed ( op 1 na dan )
    Jij zei gisteren tegen me dat het goed was dat ik iets anders even ging doen.
    Doe hetzelfde!
    Ga verder met de Diana en ga dan weer verder met de Vic.
    Van mij Santissima Trinidad is de voormast gebroken.
    Ze staat al bijna een jaar op een plank mij aan te kijken of ik alsjeblieft alle touwwerk wil weg halen, mast repareren en weer verder gaan.
    Dat gebeurd ook wel alleen ik weet niet wanneer.
    Dus zet de Vic even weg en ga later weer verder met haar.
    Kom op vriend.

Jaques vindt dit leuk.
  4. Mannen, jullie hebben gelijk.

Een paar nachtjes slapen, de werf even op slot en een vaatje rum doen wonderen. Inderdaad de frustraties waren erg groot. Ik heb het probleem nog eens goed in ruste bekeken en heb mijn conclusies getrokken. De talrepen zitten inderdaad niet correct, oorzaak is dat ik de juffers verkeerd heb geplaatst en zijn verlijmd (ook weer zo’n lesje) ik kan ze dus niet meer draaien, Verder heb ik gekeken of ik dit zonder schade kan herstellen, maar dat is haast niet mogelijk omdat dan alles verwijderd moet worden, plaatsen van nieuwe juffers /touwladders en ander inmiddels geplaatst touw werk.Tja het zit fout met de talrepen en zal ik dit moeten accepteren het is tenslotte mijn eerste schip waar ik mee begonnen ben en mijn directe omgeving zal het niet eens zien cq opmerken.. Dus we gaan verder

5. Heinrich

Heinrich

Lid geworden:
    26 jan 2020
    Dit baie leuk dat jij besluit het om voort te gaan. Foute zal mens altijd maakt - de charachter komt uit de opstaan! Deze moes ek veel in mij lewe doen - en nie met modellen, maar met mijzelf.

Erik B, Flying Scotsman en pietsan vinden dit leuk.
  6. pietsan

pietsan Forum veteraan

Lid geworden:
    10 dec 2011
    Het maakt allemaal niet zoveel uit Henk, ik heb op één van mijn 1e modellen, de hms Fly de zelfde fout gemaakt en tot op de dag van vandaag heeft nog niemand er iets van gemeld en zitten ze dus al jaren verkeerd. Ik ben wel blij dat je gewoon verder gaat, want ik vond het echt zonde van al dat mooie werk om het bijltje er bij neer te gooien en je moet maar zo denken; mensen die vaak vallen worden sterker als mensen die nooit vallen...;)

Flying Scotsman vindt dit leuk.
  7. Jaques

Jaques Forum veteraan

Lid geworden:
    31 mei 2016
    Yes, Henkie gaat er weer voor welkom terug Henk, maarruh had je niet ff kunnen bellen toen dat vaatje open ging?? In elk geval goed dat je er weer bij bent en weer een hele ervaring rijker.........:)
    Vandaar ook mijn onderschrift "Ervaring is een optelsom van onze fouten.... "

8. Sjors Blomberg

Sjors Blomberg

Lid geworden:
    15 feb 2019
    Eindelijk word hij verstandig!
    We gaan weer verder genieten.

Hans Groenenberg en Flying Scotsman vinden dit leuk.
  9. Dank je , en we zullen nog vele fouten maken hoop ik . Deze ervaring heb ik ook Heinrich

Dank voor je reactie en compliment, bijltje heb ik verkocht dus dat kan ik er niet meer bij neergooien.:rolleyes:

Dank je Koos, ik had teveel rum op, en was de telefoon kwijt ;)

Dank je Sjors, het gezegde “het verstand komt met de jaren “ is hier misschien van toepassing :D

Jaques vindt dit leuk.
  10. Pingu57

Pingu57 Forum veteraan

Lid geworden:
    14 dec 2014
    Mooi dat de mening verandert is Henk.:yes::):)

11. Erik B

Erik B

Lid geworden:
    4 okt 2021
    Henk, mijn eerste schip was de Bellona. Ik heb een paar foto’s gedeeld op m’n verslag van de Bounty. Voor elke mooie foto heb ik er ook minimaal één waarop, een expert, dit soort onvolkomenheden te ziet. Waaronder de jufferblokken! Toch heb ik genoten van het bouwen en van het leerproces. Ik heb het al eens gezegd geloof ik: in feite volgen we met z’n alle een zeer praktische cursus historische scheepsbouw.
    Je maakt een prachtig schip! Inderdaad lekker doorgaan!

12. Lou van Wijhe

Lou van Wijhe Vriend van modelbouwforum.nl

Lid geworden:
    25 dec 2012
    Henk,
    Misschien helpt dit? (allemaal goed gekomen)

Jaques, Flying Scotsman en Stephan Kertész vinden dit leuk.
  13. De werkzaamheden zijn weer opgepakt en het personeel is weer gemotiveerd .;)
    Dus volgt er weer een update

Bezig te zijn geweest de Ra’s te plaatsen en te voorzien van touwwerk en kraaltjes staat hieronder het behaalde resultaat klaar voor de volgende stap.

26C6B8C7-6198-4BD4-9226-885E53CF1CF3.jpeg ED6C6D7C-ECB9-4674-BA00-E81FE78104A0.jpeg

A45A221C-4AA3-4633-97E9-45F1043A6BB7.jpeg

Ik heb inmiddels wel besloten de zgn reddingsboten niet te plaatsen deze dekken het zicht op de kuil dusdanig af dat ik dat zonde vind van alle het (onderdeks) werk wat ik gedaan heb.

14. Pingu57

Pingu57 Forum veteraan

Lid geworden:
    14 dec 2014
    Mooi hoor, :worship::worship:

15. Sjors Blomberg

Sjors Blomberg

Lid geworden:
    15 feb 2019
    Ik weet eigenlijk niet waar ik naar moet kijken.
    Je schitterende Vic of de serre ( als het er 1 is )

Flying Scotsman en Pingu57 vinden dit leuk.
  16. Jaques

Jaques Forum veteraan

Lid geworden:
    31 mei 2016
    Knap stukkie werk Henk :thumbsup::thumbsup:
    Je kunt wel zien dat ze gemotiveerd zijn, het gaat als een speer zo....

Flying Scotsman en Pingu57 vinden dit leuk.
  17. jean41

jean41

Lid geworden:
    14 dec 2019
    Dat vind ik nu een mooi schip met een geweldige uitstraling. Zoiets zou ik niet kunnen maken denk ik, prachtig gemaakt! Mooie overkapping ook trouwens. Het profiel komt me vaag bekend voor;)

18. Mijn dank.

Ja het is er 1;) kan hem helemaal openen

Wat een vaatje rum allemaal niet doet :beer:
    Jan, dank je wel, als ik het werk van jou zie dan zou ik zeggen “dan is dit voor jou een makkie” :)

Jaques vindt dit leuk.
  19. Herby63

Herby63

Lid geworden:
    6 aug 2009
    Mooi, mooi, als je zo verder doet is ze voor Kerst klaar.
    Dan kan de de kerstman om een nieuw pakketje vragen. :)

20. harder tikken Herman, je toetsenbord hapert weer :rofl:

Maak je geen zorgen, ik heb al wel wat op het oog:p

Herby63 vindt dit leuk.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina