Hobbycity / HoobyKing

Discussie in 'Accu & laad techniek' gestart door stuffie, 11 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 747driver

747driver Guest

Ben ik het helemaal mee eens.
    Voorheen kocht ik m'n helie spullen bij een online shop in Amerika.
    Duurde soms wel een week voordat er een antwoord op een vraag kwam.
    En dan was het vaak maar 1 antwoord terwijl er 3 vragen waren gesteld.
    Dat is bij HC stukken beter geregeld is mijn ervaring.
    Daarnaast is hun Engels zeer goed itt. het Chinglish wat ze bij FH nog wel eens gebruiken...

2. hezik

hezik Guest

HC heeft voor een prijsvechter een verrassend nette e-mail afhandeling, althans, is mijn beperkte ervaring en kennelijk van meer mensen in dit topic.

Maar dit begint wel heel erg op een winkelbespreking te lijken zo..

3. Ron 01

Ron 01 Guest

Ik ben altijd erg netjes door HC geholpen, mailtjes werden snel beantwoord en de leveringen waren altijd snel en correct afgehandeld.
    Het valt me op dat als er eens iets tegenzit, men dit direct op het forum kwakt met de vraag "of iemand anders dit ook heeft meegemaakt"
    Als een bedrijf 1000 bestellingen netjes afwerkt, maar er bij 1 iets misgaat, is dit geen reden om ze gelijk af te branden.
    Verder ben ik het met Hezik eens dat dit geen winkelbespreking moet worden (of het moet positief zijn).

4. Jasper.tm

Jasper.tm

Lid geworden:
    2 jan 2009
    Echt, die mensen hebben het ook druk, en bij mijn accountmenu op hobbycity website kon ik keurig het volgende lezen:

Dear Customer.
    We would like to apologise for the delays in shipping orders out and we want to assure you we're working very hard to have all orders filled as quickly as possible.
    For your information; Currently it is taking us around 6 to 7 days to have orders shipped out. However with the increase in warehouse staff we hope to have this back down to 48hrs within 3 weeks. We have recruited several new warehouse staff members and increased work hours in an attempt to fill orders as quickly as possible over the coming weeks.
    Again, we apologise for the delay and the inconvenience this may have caused you.

Regards
    Everyone at HobbyKing.com

Ik was ook ongeduldig, omdat ik NU op vakantie ga en me vliegtuig meeneem, en me bestelling toch wel goed kan gebruiken xD.

Maarja dat is pech, ik wacht eerste gewoon een week of 2 af, en nu is ie idd verzonden...

5. lucoboy

lucoboy

Lid geworden:
    10 jul 2008
    en ze hebben weer een paar extra kinderen aangeschaft in china

6. bdoets

bdoets Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

Lid geworden:
    6 aug 2006
    Ik geloof niet dat dat een terechte opmerking is.
    Er is eerder een discussie over geweest en het lijkt erop dat HobbyKing niet zo'n typisch Aziatisch bedrijf is als we geneigd zijn te denken. Wordt ook lastiger met het typische hi tec spul waar ze in handelen.

7. H. de Winter

H. de Winter

Lid geworden:
    23 sep 2007
    kinderarbeid?

Ik heb in geen enkel bedrijf dat ik in China bezocht heb kinderen aan het werk gezien. Alle "workers" waren tussen de 18 en de 35. Het zwaartepunt lag bij 20-25 jaar oud. Het is trouwens gewoon bizar om 's avonds in een plaats rond te lopen en te merken dat bijna 80 tot 90% van de inwoners van een stadje van 50.000 mensen zo jong is. Zo een plek heeft veel inwoners (waarvan er veel in dormatory's, door fabrieken beheerde pensions) die geen enkele binding met de streek hebben. Voer voor sociologen.

8. willemvdm

willemvdm

Lid geworden:
    8 okt 2007
    Ik zit ook te wachten tot eenpakketje van HobbyKing verstuurd wordt.
    Is lastig want ik wil verder bouwen!
    Himodel verstuurd altijd binnen 1 dag.
    HobbyKing heeft het drukker...
    Toch blijf ik er vast klant.
    Als ik zie dat het vliegtuig AXN clouds fly (floater jet) daar 42 euro :) is tegen 135 euro :confused: bij een webshop in Rotterdam dan blijft het de moeite waard.

Ik heb er geen problemen mee om iets meer te betalen in Nederland (ben ook al 30 jaar klant van Quartel) als het maar toegevoegde waarde heeft, en de meerprijs redelijk is.

Maar bij zulke prijsverschillen koop ik wel daar!

groeten Willem

9. Ik zit al een flinke tijd te wachten op mijn accutjes van hobbycity. 10 juli zijn ze aangekomen in Nederland en sindsdiens staan het paketje op Pending customs inspection. Dat is ondertussen 10 dagen geleden. schiet lekker op. Iemand een idee wat ik kan doen hieraan?

10. stuffie

stuffie

Lid geworden:
    9 apr 2009
    Ja, nog niks.

11. h.m.j.dorenberg

h.m.j.dorenberg

Lid geworden:
    17 jul 2008
    ik vind hobby citty top
    prijs kwaliteit verhouding (vooral lipos)zeer goed
    als de douane er niet tussen komt heb je je bestelling binnen zoon 10 dagen
    zitten ze er wel tussen kun je rekening houden met 4 weken
    voor snelle bestellingen moet je dan voor je zelf de keuze maken

12. Ron 01

Ron 01 Guest

Ik heb zo het idee dat ze (de douane) momenteel flink aan het controleren zijn. :-(

13. joris818

joris818

Lid geworden:
    28 mei 2007
    Ik heb vorige week nochtans 2 vrij grote pakjes zonder tussenkomst laten afkomen van bij hobbycity.
    Heb wel even moeten wachten tot ze verwerkt waren maar voor de rest waren ze vlotjes hier.

14. Ron 01

Ron 01 Guest

Maar dat is dan ook via de Belgische douane gegaan, misschien zijn die soepeler?

15. Tadango

Tadango Forum veteraan

Lid geworden:
    25 jun 2003
    Verwerkings tijden gaan verbeteren. Ze groeien te hard. Als je inlogt zie je hier nu ook een bericht over.

16. joris818

joris818

Lid geworden:
    28 mei 2007
    Ahja, dat is wel via Belgische douane, niet over nagedacht ;-)

17. willemvdm

willemvdm

Lid geworden:
    8 okt 2007
    Vandaag mailtje gehad dat de spullen die ik woensdag besteld had vandaag verzonden zijn.
    Ik had besteld per EMS, dat is iets duurder maar sneller en dan wordt je zending dus ook eerder ingepakt.
    Nu maar hopen dat het straks niet een week bij de douane ligt...

Groeten Willem

18. Tadango

Tadango Forum veteraan

Lid geworden:
    25 jun 2003
    Als het bij duane ligt dan kan je na 24 uur bellen naar TNT want ze hebben afspraken met hun :) Dan moet de duane het snel doorgeven

19. Ratjetoe

Ratjetoe

Lid geworden:
    13 jun 2007
    Het is natuurlijk soms ook frustrerend als er weer eens een hele rits motor'tjes arriveren en jou motortje wat in backorder staat er niet bij zit. Maar ach...de prijzen die je betaalt zijn zowat de helft van wat je in Nederland moet betalen. En meestal is de kwaliteit er niet minder op.

Het is natuurlijk logisch dat het drukker is bij hun. Iedereen die hier in Nederland werkt en op school zit heeft het de laatste weken voor de vakantie heel druk. En als je dan vakantie hebt, heb je meer tijd voor je hobby en laat je weer een doos met spullen over komen uit Hong Kong. Dan krijgen ze het daar pas druk. Misschien voor volgend jaar een idee om je spullen een aantal weken(maandje) voor de vakantie te bestellen. Dan heb je zeker te weten je spulletjes in de vakantie.

Maar laten we ons allemaal niet te druk maken, iedereen krijgt zijn pakketjes echt wel. Ik ben nu dus ook aan het wachten op een pakketje. Maar als ik dan over 2 weken terug kom uit Italie zal het wel bij het postkantoor liggen. ;)

20. MrLaVo

MrLaVo

Lid geworden:
    17 mrt 2007
    Ik heb de laatste twee drie maanden 5 bestellingen gedaan bij Hobbyking welke eigenlijk allemaal probleemloos verliepen. De laatste zending heb ik gisteren ontvangen, deze drie weken onderweg geweest.

Thans heb ik een 4 electro motoren en enkele lipos in bestelling. Bij de electromotoren viel mij op dat in de reviews, met name bij een aantal Turnigy motoren, veel slechte reviews waren. Motoren die kennelijk snel uitbranden of niet het opgegeven vermogen hebben zoals aangegeven op de site van Hobbyking. Zie hieronder een tweetal reviews, welke er nog veel meer zijn te vinden op de site. Advies kijk goed rond en google je aankoop want dan kan je bij HK goed materiaal kopen tegen een zeer aantrekkelijke prijs.

TURNIGY AerodriveXp SK Series Model: SK28-26 1000
    The specs are saying 240W. Never! I tested mine and the wire coating started to melt at 180W. I tried to rewind it but the stator was very low quality and got damaged in the process. Plus the front bearing was doing this funny noise out of the box. It doesn't worth paying the extra money for the SK serie. You might get a better one that i did, but don't be surprised if you don't really get what you expect fromt the description!

Hi
    WARNING it has to be faulty marked 140 W instead of 240 W. As stated by others before.
    Here is my test readings
    Volt Amp Watt Propp
    11.85 15.4 182.49 10x3.8 SF
    11.82 12.4 146.568 9x4 Comp
    11.79 13.3 156.807 9x6 Comp
    11.79 9.4 110.826 8x3.8 SF
    11.7 6.7 78.39 7x4 SF

And at 182 W it was above 70 deg c after 2-3 min
    Made with a 2250 mAh 20c and 40 Amp ECS

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina