Wel, ik 'denk' dat Duch-RC het als 'deel-hobby' heeft, RC-noviteiten beleven gaande huidige stand van de techniek in de modelbouw, zo wat hem aan de neus interessant lijkt. Dat verwoord op een moderne manier, door van zijn 'pseudoniem' een grafisch sterk huisstijltje te maken dat zeker een beeldimpact maakt, heel herkenbaar is. Wellicht ooit met de bedoeling er spinn-off's van te maken, wellicht ook niet, is aan hem. Brengt verslag daarvan uit in 'zijn Hollandse stijl van werken'.
Dat hij kiest voor een pseudoniem is niet onbegrijpelijk in deze tijden, ook herkenbaarheid op YouTube (en heel soms kan dat centen opleveren).
Ik werk hier ook onder eigen naam, soms wel met een vraagteken erbij, gelukkig zelden. (Groot deel van de MBF-goegemeente harkt hier onder een psuedoniem). 'Over de grens' hark ik wel onder pseudoniem. Lijkt me beter.
Onder eigen naam, zonder zo zeer m'n privéleven prijs te geven? (waarom staat dat rode autootje bijvoorbeeld in m'n avatar? Had ook een P-40 haaienbek kunnen wezen..). Wellicht tussen de regels door, of na een correspondentie, handenschudden, weet je wat meer, ken je elkaar wat beter.
Dutch-RC dus niet alleen vliegtuigjes, ook elektronica. Een beetje aan wat zoal z'n interesse wekt, en hem aardig lijkt te toeschouwer te vertellen, de jubels, ook de tegenslagen. Het meeste daarvan is compact in afmeting en behapbaar in omvang.
Niet alleen vliegertjes, ook bootjes. Niet lang gelee een alleraardigst verslagje van een dubbel-BB aangedreven e-speed bootje, met kant en klare onderdelen en toch ook wat tegenslagen, en die later mooi opgelost. Maar het gaat hem uiteindelijk om de leut die hij er aan beleefd.
Zoiets kan ook in een blog. Er zijn bloggers die het groots aanpakken, daar hun boterham mee verdienen. Je kan ook werken op dit forum. Overigens is hij er niet uniek in. Daarvoor zijn er teveel mensen op aarde die eenzelfde gedachte voeren (denk aan ooit de
'Verlichting'). Er zijn er meer die dat doen. Zo tref je op YT ook een schare Lego bouwers, dozen uitpakkers, 'Babyliss verslaafden' etc. Gelegenheid schept...
Denk dat Roeland inmiddels best een aardige tutorial 'YT handig filmpjes in el kaar prikken' bij de FAQ's kan zetten. Haha...
Wel
, 'for what it's worth' in klassieke RC-Modeler Magazine termen
Groet Bas