Hobbyking warehouse in NL?

Discussie in 'De Modelbouwkroeg' gestart door 5p1k3, 1 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gert-JanP

Gert-JanP

Lid geworden:
    17 okt 2011
    En nu hophop al die leuke fpv spullen naar Nederland

2. pierreke

pierreke

Lid geworden:
    26 okt 2010
    Verbaast me niks als ze uit duitsland vertrekken. Ze zijn daar volgens mij erg protectionistisch. De grote duitse leveranciers zijn er sterk in het aanspannen van rechtszaken vanwege ce stikkers etc

3. bryan417

bryan417

Lid geworden:
    14 jul 2010
    Naja ook al word het een beetje duurder maakt dat niet uit voor mij. Ik blijf toch wel kopen bij HK. Ik heb tot nu toe nog geen lipo's in dezelfde prijsklasse kunnen vinden

4. Roelof

Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

Lid geworden:
    20 aug 2003
    Als het om ongeldige CE markeringen gaat is HK ook niet in NL veilig....

5. MeX101

MeX101 Guest

Alsof iemand dat controleert? Maar goed volgens mij zit de warehouse in Brabant

6. N.P.S.

N.P.S. Forum veteraan

Lid geworden:
    17 jun 2007
    Dat is niet zo heel vreemd. Dit is binnen de EU een economisch delict. Als je als bij voorbeeld Duits bedrijf je aan de regels moet houden, en dus een duurder product aan je klanten moet aanbieden dan ben je niet blij als een concurrent diezelfde regels aan zijn laars lapt.

7. martijn666

martijn666

Lid geworden:
    16 aug 2008
    Ik heb het vermoeden dat het sponsoren van de 3D Masters afgelopen jaar ook een verkenningstocht was om locaties in Venlo te bekijken....

8. BadBert

BadBert Forum veteraan

Lid geworden:
    4 feb 2005
    op het HK forum wordt elke minuut de vraag wel eens gesteld waar ze zitten, tot nu toe nog geen antwoord helaas :(

prijzen in NL warehouse zijn prima, verzenden is ook goedkoop (binnen NL iig)

nu hopen dat ze snel stock hebben!

Er is overigens door anthony ook al aangegeven dat er een probleem is met het systeem wat de items filtert per warehouse, ze zijn er mee bezig.
    Vandaar dat soms ineens items niet meer te vinden zijn, of nog steeds niet te zien zijn ookal is de categorie al wel aangemaakt.

9. marwin

marwin

Lid geworden:
    15 mei 2010
    Ik ben erg blij verrast met deze ontwikkelingen.

Dit gaat in iedere geval niet goed voor mijn portemonnee worden :).

10. veldmuis

veldmuis

Lid geworden:
    22 aug 2011
    Iemand al eens gedacht aan de optie dat er helemaal geen fysiek warehouse in NL zit?

Dit is gewoon een marketingtool.....en het werkt ook nog eens. Het maakt ook helemaal geen fluit uit waar ze zitten, als jij gelooft dat ze in NL zitten en jij tevreden bent over prijs en levertijden dan is iedereen happy, toch?

Ik zou het ook zo doen als ik ondernemer was. Eerst vermarkten dat ik ook dichtbij U zit en U gaat bestellen en U besteld genoeg en het kan uit om bij U in de buurt een vestiging te openen, dan doe ik dat. En als ik er eenmaal zit gaat ook de buurman van U bestellen en de andere buurman...

Je kan veel zeggen over die chinezen maar gek zijn ze niet. Zakelijk gezien denk ik dat ze het zo aanpakken. Vestiging NL bestaat alleen nog maar op papier, vandaar dat ze ook zo omzichtig omgaan met de vraag waar ze zitten.

11. kammetje

kammetje

Lid geworden:
    5 okt 2012
    ook ik werd vandaag wakker :)

12. B.Dave

B.Dave

Lid geworden:
    8 sep 2009
    Tot nader order is hobbyking nog altijd niet van de chinees maar wel van een paar engelsmannen die zich in china gevestigd hebben.
    Dus zo slim is die chinees dan ook weer niet anders hadden ze het al lang afgenomen van hun en zelf handel gedreven.
    Maar denk wel dat die engelsmannen genoeg betalen aan het lokaal partijbureau daar om te mogen blijven.

13. BadBert

BadBert Forum veteraan

Lid geworden:
    4 feb 2005
    Daarom zit het duitse warenhuis echt in duitsland, en het engelse echt in engeland?!

aan de hand van levertijden kunnen we wel het een en ander concluderen straks denk ik :)

14. veldmuis

veldmuis

Lid geworden:
    22 aug 2011
    Dan zijn de chinezen nog slimmer als je denkt. Laat die engelsen maar voor ze werken want die kennen de europese cultuur. De chinezen cashen wel mee van het werk wat de Engelsen doen.

15. martijn666

martijn666

Lid geworden:
    16 aug 2008
    Anthony Hand is volgens mij Australiër :cool:

16. Roelof

Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

Lid geworden:
    20 aug 2003
    Dat zei ik al, mogelijk via een distributiecentrum....

17. veldmuis

veldmuis

Lid geworden:
    22 aug 2011
    Hoe snel denk je dat ze in nederland kunnen leveren vanuit UK en DE? Juist...Supersnel.

De verwachtingen qua levertijd van de klanten kunnen ze nu al waarmaken met warehouse in UK en DE .
    Waarschijnlijk gaat het verzenden ze de komende periode iets meer kosten nu ze ineens moeten voldoen aan de verwachtingen van de klanten die menen dat ze vanuit een warehouse in NL bediend worden, maar dat is een investering in de toekomst voor HK.

Wat HK ook nodig heeft is marktonderzoek. Wie besteld vanuit welk warehouse? Welnu, dat hebben ze slim gedaan. Jij als klant moet namelijk zelf aangeven vanuit welk warehouse je wilt bestellen. Dus het marktonderzoek is in volle gang nu, gevoed met de input van de klanten zelf, geniaal toch?

Binnen afzienbare tijd weet HK hoeveel het ze extra heeft gekost aan verzendkosten vanuit DE en UK. Weten ze hoeveel bestellingen per dag en per week in NL warehouse terecht komen en weten ze ook hoeveel extra omzet er binnen is gekomen.
    Dan gaan ze een simpel rekensommetje toepassen om te kijken of het loont om een extra warehouse te openen in NL.
    Als je een beetje ondernemend nadenkt dan is dit ook logisch om het op deze manier te doen.
    Het onderstreept wel dat de NL en BE markt belangrijk is voor Hobbyking.

Resumé: Het zou maar zo kunnen dat over een halfjaar inderdaad een fysiek warehouse in NL staat. Het kan ook zijn dat wanneer de cijfers uitwijzen dat de extra omzet niet opweegt tegen de extra kosten(huur of koop van locatie en personeel) dat ineens Hobbyking het nieuws vermeld dat door wat voor tegenslag dan ook het warehouse in NL gesloten moest worden maar dat men tegen dezelfde tarieven en nagenoeg dezelfde levertijden het ook in DE en UK kan bestellen.......

Als ik HK was.....dan zou ik het zo aangepakt hebben en ik ben er heilig van overtuigd dat HK dit ook zo doet. Veel plezier met zoeken naar de locatie van het warehouse in NL maar ik denk dat je die (nog) niet gaat vinden.

18. BadBert

BadBert Forum veteraan

Lid geworden:
    4 feb 2005
    Leg mij dan maar uit waarom vanuit het NL warehouse NIET naar DE wordt verstuurd, en de stock in DE en NL compleet anders is?
    Als het fysiek hetzelfde warehouse is, zou je dezelfde stock verwachten iig toch?

hoe dan ook, prijzen en shipping zijn zeer gunstig voor NL

19. veldmuis

veldmuis

Lid geworden:
    22 aug 2011
    Hoeveel duidelijker wil je het hebben? NATUURLIJK word er niet vanuit NL naar DE verstuurd. Wat leg ik nu net uit?? ER IS GEEN WAREHOUSE IN NL...dus kan er ook niet vanuit NL naar DE verstuurd worden.

Dat de stock compleet anders is heeft te maken met de verzendkosten. Ze zullen eerst een stock aan NL warehouse toewijzen welke artikelen zijn die hard lopen en dus makkelijk te grouperen zijn bij verzenden of artikelen welke niet groot of zwaar zijn. Dit alles om de extra transportkosten niet te hoog op te laten lopen.

Daarbij is ook nog eens alles wat je op de site van HK ziet niets meer dan 1tjes en nulletjes. Hoe HK dit fysiek oplost zien wij niet.

20. Jonkje

Jonkje

Lid geworden:
    29 jun 2009
    Lijkt mij hoe dan ook niet logisch om hier een warehouse te openen terwijl er in Duitsland eentje zit die de gehele benelux bestrijkt...zoveel extra kosten om spullen 1-2-3 dagen sneller te leveren? De theorieën van veldmuis klinken zo gek nog niet.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina