Hobbywing Xerun 120A V3

Hoy al iemand ervaring met deze regelaar?
Zodra de paypalacount gespekt is ga ik hem bestellen.
Ik heb al wat opgezocht,en de setup lijkt me redelijk makkelijk.
De program box heb ik alvast besteld en de usb link software is al gedownload om de box te upgraden.
Ik ga regelaar gebruiken met een 3S lipo voor basching/speedruns,meestal op een parking van +- 110m.Maar ben op zoek naar een langer stuk weg of parking dat geschikt is...
Welke 540 motoren zijn geschikt om met 3S lipos te rijden?
Iemand een tip voor een goed motortje ,niet te duur.
Ik heb al gekeken naar de hobbywing motoren maar kan nergens vinden of ze geschikt zijn voor 11,1v.

Grtn Eric

ezrun motoren zijn niet te duur en ik ben er tevreden van.kunnen normaal gezien met 3s lipo.
een traxxas vxl motor is ook een leuke optie,wel iets duurder maar ook zeer goed in mijn ogen.

Als de centen er zijn bestel ik hem ook.
Is een zeer goede regelaar voor elke wedstrijdrijder lijkt mij, handige standaard settings.
Iemand dat ik ken heeft hem al grondig getest en is er zeer tevreden over.

Ben over de regelaar zeer tevreden. Ik rijd 2s lipo en 4.5t thunderpower, de motor wordt niet te warm op een grote buitenbaan met een lang recht stuk. Zeer makkelijk in te stellen ook.

Hoy alvast bedankt allemaal voor de reaktie,de laatste twijfel is weg hier en op rctech zijn ze der enthousiast over en er stond op rctech ook nog een adres op waar hij nog goedkoper is als waar ik hem wilde bestellen(thanx Roy) .
Motor keuze geraak ik wel uit,heb al is gekeken naar Ezrun en Traxxas,ziet er goed uit al vind ik de VXL 3500 nog wat weinig of is dat meer dan genoeg met een 3S lipo?.
Werre,als ik zo vrij mag zijn,waar heb jij de regelaar besteld;euro rc?

Grtn Eric

Zo de regelaar is besteld:).
Uiteraard bij de zaak die hem het goedkoopste aanbood,Roy en Stijn nogmaals bedankt.
Nu nog ff zoeken naar een geschikte motor die 3S lipo aan kan, de VXL 3500 wordt het niet want ik heb gelezen dat deze het niet zo goed doet op 11.1volt...
Mocht er nog iemand zijn die een 540 motor weet die het goed met 3S lipos mag hij het altijd melden.
Zodra de regelaar binnen is,inbouwen en maar is proberen met een 3.5t motor en 2S lipo.De program box is ook onderweg dus dat wordt wat uitzoeken kwa set up,lijkt me wel leuk:).

Grtn Eric

Laatst bewerkt:
Hoy is deze motor wat om te rijden met deze regelaar en 2S lipo, ik zou graag ook wat timing/boost en turbo geven.

Speed Passion V3.0 Competition BL 8.5T

Of zouden jullie gaan voor 9.5T ...

Grtn Eric

De vraag is waarin ga je het gebruiken?
Alleen het aangeven welke motor en ESC is te weinig informatie
Wat we nodig hebben is, motor,regelaar,accu,autotype en wat je er mee wil gaan doen.
Gewoon fun of daadwerkelijk ook wedstrijden.
Heeft er allemaal mee te maken;)

mvg Roy

De vraag is waarin ga je het gebruiken?
Alleen het aangeven welke motor en ESC is te weinig informatie
Wat we nodig hebben is, motor,regelaar,accu,autotype en wat je er mee wil gaan doen.
Gewoon fun of daadwerkelijk ook wedstrijden.
Heeft er allemaal mee te maken;)

mvg Roy

Hoy Roy
Het is voor de fun/snelheid op een parking van +-110meter.
In een HPI SPRINT met een 2S 50C 6500mAH Pichler lipo(3S komt nog/andere motor),de regelaar daar gaat het topic over.
Ik zou graag wat spelen met de timing/boost/turbo ik zou graag 120kmu halen met een normale FDR zodat ik de zaak niet opstook,sneller mag ook natuurlijk.
Oja heb ook nog een 45/90C 2S lipo liggen die ik ook maar ga gebruiken,staat te koop maar niemand heeft intresse.

Grtn Eric

Laatst bewerkt:
Begin gewoon eerst eens met de auto te rijden met de 9.5 of de 8T er in zonder timing boost turbo oid.
Kijk met een FDR van BV 8.0(hoeft niet precies) wat de auto doet qua snelheid acceleratie en rij tijd.
Wat nog veel belangrijker is, check de temp van de motor en regelaar na een paar(3 tot 4) minuten om een indicatie te krijgen hoe warm ze zijn met wat je gedaan hebt.
Indien beide na bv 4 minuten nog steeds lauw zijn kun je gaan denken naar of een zwaardere vertanding of wat meer timing,boost en turbo te gaan.
Doe dit stap voor stap en blijf de temp in de gaten houden.
Dit is de beste manier om te controleren of je verkeerd zit of niet.
Je kunt nu wel meteen alles open gaan zetten, maar de kans is dan erg groot dat je dit 1 keer kan doen en daarna niet meer omdat de boel kapot is.
Ik heb het een aantal weken terug gehad met een LRP X12 motor die te warm is geworden(156 graden) en die ik ook weg heb kunnen gooien.
Rij nu met een ander type motor en software en een rustigere setting en alles gaat prima.

mvg Roy

De regelaar en de motoren ,4.5t Xerun en 8.5t speedpassion comp 3.0 zijn gearriveerd.De draden aan de regelaar zijn gesoldeerd,maar kheb met men twee linker poten zitten kloten,trekt op nie veel.
De 8.5t al is aangesloten en deze deed 34000 rpm en na wat boost(10°) en turbo(15°) te hebben gegeven 54000rpm,wel onbelast nog niet op de wagen gemonteerd.Zijn dit normale waardes?
Ik heb maar is gauw geprobeerd want ik had al bang dat men ESC te warm geworden was met men gekloot.
Ik overweeg nog een regelaar bij te kopen voor de 4.5t motor en dan maar iemand anders het soldeerwerk te laten doen.

Grtn Eric

De regelaar en de motoren ,4.5t Xerun en 8.5t speedpassion comp 3.0 zijn gearriveerd.De draden aan de regelaar zijn gesoldeerd,maar kheb met men twee linker poten zitten kloten,trekt op nie veel.
De 8.5t al is aangesloten en deze deed 34000 rpm en na wat boost(10°) en turbo(15°) te hebben gegeven 54000rpm,wel onbelast nog niet op de wagen gemonteerd.Zijn dit normale waardes?
Ik heb maar is gauw geprobeerd want ik had al bang dat men ESC te warm geworden was met men gekloot.
Ik overweeg nog een regelaar bij te kopen voor de 4.5t motor en dan maar iemand anders het soldeerwerk te laten doen.

Grtn Eric

Onbelast!!!! Heb je geluk dat je rotor niet onploft is, regel 1, brushless motoren NOOIT onbelast volgas laten draaien.
Ik zie dat je ergens van de kempen bent, je kan altijd eens langskomen voor soldeerwerk, bij interesse stuur PM.

MJ

Back