Hoe bepaal je de keuze van een micro-heli !

Discussie in 'FP/coaxiaal' gestart door dancooper, 12 aug 2007.

1. m-king

m-king Guest

ik zit er nu aan te denken om een honeybee te kopen en dan een barebone van een king 2 en als ik dan meer ervaring heb mijn electronica om bouwen van de fp naar de cp barebone. is dit mogelijk?

2. ornithos

ornithos

Lid geworden:
    4 nov 2006
    warom niet meteen cp?

3. m-king

m-king Guest

vrij prijzig, vooral omdat ik niet weet hoelang ik deze hobby volhoud/leuk vind, met model auto's(brandstof) had ik het na een jaartje wel gehad. ben bang dat als dit weer gebeurt ik veel geld uitgeef voor niks.

4. ornithos

ornithos

Lid geworden:
    4 nov 2006
    zo'n cp kost 40 euro meer, dat is toch niet zo veel??(vind ik)
    en je hebt meteen lipo

5. Henrivdl

Henrivdl

Lid geworden:
    1 jul 2007
    Begin gewoon met een fp kan je met weinig wind ook wel mee buiten vliegen. Als je beetje kan vliegen kan je ook nog wel met windkracht 3 a 4 buiten vliegen met een fp. Vind je deze hobby leuk koop je dan een cp vind je het niks stop je ermee. En heb je voor weinig geld toch een leuke tijd gehad.

6. ornithos

ornithos

Lid geworden:
    4 nov 2006
    maar een cp kopen kost 140 euro, als je nu 40 euro meer uitgeeft heb je een cp en lipo.
    maar ja je moet het zelf weten

7. Henrivdl

Henrivdl

Lid geworden:
    1 jul 2007
    Het probleem is vaak als je beginner bent weet je vaak er nog niet zoveel vanaf wat betreft afstellen enz enz. En aangezien een fp een stuk makelijker afstellen is. En een stuk crash bestendiger is zou ik beginnen met een fp. Als ik het over mocht doen zou ik ook beginnen met een fp. Maar ja dat is een vrije keus natuurlijk.

8. ornithos

ornithos

Lid geworden:
    4 nov 2006
    met een cp heb je toch maar 1 servo extra af te stellen??

9. Henrivdl

Henrivdl

Lid geworden:
    1 jul 2007
    Ja voor de pitch, maar ook de stand van de bladen enz enz. En het crash bestendige is een groot voordeel. Maar nogmaals dat is ieder zijn eigen keus.

10. ornithos

ornithos

Lid geworden:
    4 nov 2006
    als je leert via die manier van eerst schuiven etc. hoop ik dat er niet (veel) crashes uit komen

11. m-king

m-king Guest

12. ornithos

ornithos

Lid geworden:
    4 nov 2006
    wanneer ga je hem bestellen? en vertel jouw bevindingen! ik heb namelijk ook nog aan het overwegen om er een te kopen. maar ik heb er helaas nog nooit een in het echt zien vliegen

13. m-king

m-king Guest

uik denk volgende week maandag

14. ornithos

ornithos

Lid geworden:
    4 nov 2006
    heb je al eens gevlogen?

15. m-king

m-king Guest

neej nog nooit

een vriend van mij wilt hem ook halen als we dan samen vliegen met allebij 72 of 35 mhz zender kan dat kwaad?

16. ornithos

ornithos

Lid geworden:
    4 nov 2006
    moet je maar eens proberen met dit: hier

17. Sikorsky

Sikorsky Guest

dan is mode II de beste keuze, gas links en de cyclic op rechts.

18. m-king

m-king Guest

heb inmiddels de cp2 al ruim een week in huis met mode II.

19. Frank72

Frank72 Guest

Hallo Allemaal

Ik ben van plan een van de volgende micro-helikopters te kopen:E-sky Co Comanche of E-Sky Lama V3 of de V4

Nu twijfel ik nogal welke het gaat worden.
    De V4 is toch de opvolger van de V3 maar is deze ook beter. Ik zie nog vaak de V3 te koop staan en deze is zelfs meestal duurder. Kan iemand mij vertellen van de voor/ nadelen zijn van deze 2 heli's tenopzichte van elkaar.

Ik zal voornamelijk binnen gaan vliegen maar nu las ik dat de E-sky Co Comanche ook iets meer geschikt is voor buiten bij redelijk windstil weer tenminste. Wordt bij deze heli de staart rotor eigenlijk gebruikt of is deze alleen voor de sier? Is de techniek van deze heli verder gelijk aan die van de V4.

Zoals je leest twijfel ik nogal:confused:, modelbouw boeit mij eigenlijk al heel lang. Onlangs heb ik een Picooz van silverlit gekocht maar dit is wel echt speelgoed de besturing is ook niet echt nauwkeurig, verder toch wel grappig:razz:.Hierdoor ben ik wel verder gaan kijken en de genoemde 3 heli's lijken mij voor niet al te veel geld een prima keuze of zijn er nog betere alternatieven.

Alvast bedankt voor de moeite.:smile:

Groetjes Frank ut Almelooooooooooooooooooooo

Lama v4 van silverlit. Tijdelijke aanbieding € 78,95 (is toch niet van silverlit ??? )
    E-Sky Lama V4 (Helikopters) - RC Shop Twente

20. leo-rcc

leo-rcc

Lid geworden:
    23 mei 2007
    Ik zou de Esky Lama V3 nemen, als ik al niet een E-flite Blade CX2 had.

Deel Deze Pagina