Hoe diep kan men ontvangen?

Discussie in 'Duikboten' gestart door Tom Verstappen, 30 sep 2003.

1. scoob

scoob Guest

weet iemand hoe diep het signaal in normaal open water doordringt?
    zou in de haven best nog weleens onder een binnevaart schip door willen gaan.
    maar als ie daar ineens stil valt en ballast blaast 8O :help: :roll:
    (metertje ofzo zicht)

2. raf

raf Forum veteraan

Lid geworden:
    27 aug 2003
    hallo

mark is met zijn eps1 reeds op 4 meter geweest zonder problemen en dit vanop een meter of 3 afstand
    dit is een boot zonder ballasttank dus als hij geen ontvangst meer heeft komt die als een kurk boven water hoppen
    maar je wil onder een binnenvaartschip onderdoor duiken

ben je gek of zo of mankeer je iets anders

waarom je model in gevaar brengen omdat je zonodig een stunt wilt uithalen
    haven klink niet lekker
    het roept gevoelens op met zee en zout
    en dan moet ik je vertellen dat in zout water je signaal zelfs dat metertje niet haalt
    zelfs geen 50 cm
    je zend signaal gaat namelijk niet door zeewater dooruit
    en trouwens hoe diep licht zo een binnenvaart schip
    wat hangt er onderaan de romp
    schepen die in zout water terecht komen (wadden zee) hebben een aangroei van schelpdieren en algen onder de romp hangen
    je zal daar maar in vast komen te zitten met je model
    dan laat het vervolg wel raden (zwembroekje zeker mee nemen)
    wat ik hier schrijf is niet beledigend bedoeld verre van maar als je onder iets door wil duiken neem dan gewoon zo een hoelahopring hang daar twee plastiek flessen aan en een paar bakstenen van onder zodat hij als je hem in het water keilt de ring rechtopkomt te staan en probeer daar eens door te duiken doorheen te varen .
    om dat te doen zal je toch al snel een middagje uit kunnen trekkken om te oefenen.

sportieve groeten raf

3. scoob

scoob Guest

of ik gek ben? volgens de dokter boek ik vooruitgang ;)

het is zoet water en in de haven staat erg weinig stroming, het was vroeger een doorgang maar het is halverwege gedempt.

misschien is haven een verkeerd woord, het is meer een handige aanlegplaats

het schip wat ik voor ogen heb is het wachtschip van de lokale scouting, ligt niet meer dan een meter diep en zover ik weet heeft het nog nooit zoutwater gezien (iig de laatste 25 jaar niet)

en waarom ik mijn model in gevaar wil brengen, tja, als je der een camera op zet moet je natuurlijk wel zorgen dat je iets in beeld krijgt :twisted:
    (moet idd wel gaan zorgen dat de antenne vd camera vrij komt te hangen maar daar bedenk ik wel wat op :roll: )

ik vat je bericht overgens echt niet als beledigend op, misschien trouwens wel een leuk idee voor je duikboot meeting om een parcours uit te zetten met wat hoepels :idea:

4. raf

raf Forum veteraan

Lid geworden:
    27 aug 2003
    hallo

Ik beloof je dat als je hier bij ons op 9/10 oktober aanwezig zult zijn je die kamera op je duikboot goed zult kunnen gebruiken
    de mensen van de vereniging zijn hun uiterste best aan het doen om het voor de deelnemende boten zo interresant mogelijk te maken
    als je op de website bent geweest zul je ook zien dat er een bepaald stuk van de vijver voor de kamera boten is gereserveerd .

chris je vat mijn antwoorden lekker sportief op dit is echte modelbouwers geest.

sportieve groeten en tot aan het water Raf

5. scoob

scoob Guest

ik denk niet dat ik daar aanwezig zal zijn, das namenlijk precies op mijn verjaardag. :roll:
    maar ik zal het uitgebreide fotoverslag zeker aandachtig bekijken :wink:

6. raf

raf Forum veteraan

Lid geworden:
    27 aug 2003
    hallo

om je alvast lekker op te jagen
    het gaat een foto en video verslag worden
    er gaat namelijk op die twee dagen door twee mensen foto en video opnames gemaakt worden die diezelfde dag nog online gezet worden.
    daar voor maken we gebruik van maar liefst 4 websites die allemaal zulen doorgelinkt worden via
    users.pandora.be/moonen.hilda

dit om de breedband verbindingen optimaal te kunnen benutten.

kun je lekker mee genieten van wat je allemaal gemist hebt

:)

en chris wie verjaart er nu op een duikboot weekeinde :) :)
    je kunt ook 1 dag komen hoor want je verjaart maar 1 dag van de twee NIET ???????????

sportieve groeten en tot aan het water ooit eens ergens :) raf

7. scoob

scoob Guest

ik weet het ik weet het, heb er al uitgebreid over geklaagd bij mijn ouders.. ;)
    ik vrees dat het hier het hele weekend feest is (1 dag familie, 1 dag vrienden)
    gelukkig heb ik (normaal) een breedband verbinding die ik optimaal ga benutten :lol:

8. Stefaan

Stefaan

Lid geworden:
    7 jan 2005
    Voor de ontvangst diepte:
    Hoe hoger de freq. Hoe meer demping water geeft.
    Een voorbeeld:
    3mm zeewater geeft voor een 1GHz signaal 3dB onderdrukking. 3dB wil zeggen een halveringvan het vermogen.
    Zeer lage frequenties kunnen dus makkelijker doordringen in water. Daarom hebben de duikboten sleepantennes van enkele honderde meters.
    Ze kunnen zo wel ontvangen maar zenden is uitgesloten het zou een te groot vermogen kosten. De zendstations aan de wal hebben ook zulke lange antennes die een stuk in het water gaan.

Dit eventjes terug opgefrist uit mijn cursus telecom.

Stefaan

Deel Deze Pagina