Hoe te werken met secondenlijm en activator ?

Hallo,

ik heb deze lijm aangeschaft om eleapor mee te lijmen maar in welke volgorde moet men dit gebruiken.
Moet je eerst secondenlijm aanbrengen, de delen samendrukken en dan activator spuiten of eerst activator spuiten en dan sec.lijm aanbrengen?
En kan de activator binnen gebruikt worden of is het beter om dit buiten te doen.
Wie kan mij helpen met dit kleine probleem.

mvg. Piet.

mij lijkt eerst seconden lijm
dan activator
en dan de delen samendrukken.

en bij twijfel eerst een proef stukje als je rest materiaal hebt

lijm

de activator op de ene kant en de lijm op de andere kant.
Tegen elkaar duwen en t gaat borrelen.

even wachten.... en klaar is kees

heb ook zo een lijm eerst de lijm aanbrengen en daarna de activator er op spuiten en daarna enkele seconden wachten en klaar is kees:D

En dit in een goed geventileerde ruimte doen, de gassen die hier vanaf komen zijn zeer irriterend.

PS. over het wegvreten, dit geld voor piepschuim dit is een ander materiaal dan elapor.

gebruik geen seconde lijm op je vliegtuig want dan smelt het een soort van weg je vliegtuigje waar je het lijmt dan he:o

Onzin , daar smelt helemaal niks weg

We hebben het hier over het verlijmen van Elapor met CA en Aktivator .;)

Eerst op de ene helft de aktivator spuiten en een paar sec.aandrogen laten.
Dan op de andere helft de middeldikke CA aanbrengen en dan direkt de delen samenvoegen .

Mvg Johan

De manier zoals Johan ( plotterwelt ) beschrijft werkt prima en van het eleapor smelt niets weg.
Nu nog even een testje met acryl spuitlak maar dat hoort eventueel in een andere rubriek.

Jullie worden allemaal hartelijk bedankt voor jullie inbreng.

mvg. Piet.

Back