Hoe ziet jouw hobbyruimte eruit??

Discussie in 'De Modelbouwkroeg' gestart door Hannibal, 26 mei 2003.

1. charger

charger

Lid geworden:
    26 jun 2006
    precies eender. mijn auto's staan op zolder, en als ik werk zit ik gewoon bij de achter tafel.

Groeten,

Ruben

2. bono

bono Guest

Het meeste modelbouwwerk doe ik op mijn bureau.. zelf geplaatst. 1m bij 1,5m daar heb ikr uimte genoeg op gezien alles geshorteert (of hoe je dat ook schrijft :wink: ) in kunststof opbergdozen onder me bed.. auto's op mooie rvs bak die ik op me werk heb gemaakt en losse chassis apart in een andere lage bak. onderdelen in 'wiet'zakjes (die luchtdichte) in voor elk merk aparte dozen (gelukkig alleen Tamiya Xray en Kyosho maar komt binnekort een 2e van tamiya en 1 van hpi bij)

zo blijft alles overzichtelijk. op die rvs bak na koop je die bakken bij de xenos oid voor rond de€3 a €4 per stuk.. geen geld al zeg ik t zelf.
    die rvs bak is 45cm x 120cm met een schuine opstaande rand aan de buitenkant (ongeveer 40mm) en 2 vaste wielen in het midden en 4 zwenkwielen aan de buitenkant.
    super handig want zo kun je makkelijk een stuk of 5 a 6 auto's naast elkaar erop zetten en zo onder de werkbank of bed schuiven.
    Gereedschappen heb ik een rekje aan de muur voor gereedschap wat veel gebruikt word (schroevendraaiers, steeksleuteltjes, doppensetje met schroevendraaier ratel en inbus en torkx set)
    de rest hewb ik in een klein gereedsvchsap karretje bij de hand.
    Het electrisch gereedschap neem ik mee van me werk of hangt achter het huis in onze eigen schuur.

Vind het leuk om te zien die werkplekken van anderen..vooral de manier waarop ze hun ruimte indelen.
    sommigen hebben daar nooit aan gedacht.. sommigen juist wel en andewren hebben of de ruimte er niet voor om het te ordenen of het heeft simpelgezegt geen nut omdat je elk gereedschap steeds weer nodig hebt. :D

3. toneburst

toneburst

Lid geworden:
    16 apr 2003
    Ahoi,

ik heb de boel net een beetje op orde (verwarming enzo); a.s. voorjaar alleen nog een buitenmuur vervangen. Mijn stek:

en de andere kant op:

Voor de rest zit ik ook binnen nog in een hobbykamer en af en toe nog hier en daar wat in de keuken....zal het formaat en het aantal van de projecten wel zijn wat dat veroorzaakt. Ik moet zeggen dat ik nogal tevreden ben met dit plekkie... :oops:

:pim:

Jos

4. mike-modelbouw14

mike-modelbouw14

Lid geworden:
    20 jun 2006
    het is een beetje opgeruimd dus lekker schoon

mike

5. nijsinkgj

nijsinkgj

Lid geworden:
    13 feb 2005
    mijn hobbyruimte ziet er dus zo uit
    eindelijk na een jaar wachten op onze nieuwe woning is het dan toch zo ver
    afgelopen 2 weken vakantie gehad om het een en ander voor elkaar te maken waaronder mijn hobbyruimte.

6. Mijnheer Rob

Mijnheer Rob

Lid geworden:
    14 sep 2005
    Haha, leuk gedaan die afzuiging :D

Beetje off-topic, maar hoe bevalt de draai-frees combinatie?

7. nijsinkgj

nijsinkgj

Lid geworden:
    13 feb 2005
    hij bevalt prima
    ik had eerst een "gewone" draaibank maar ik miste toch iets om te frezen,en een losse frees nam gezien de beperkte ruimte die ik in mijn hobbyruimte heb te veel ruimte in.
    vandaar dat ik voor een combinatie heb gekozen en ik heb er geen spijt van . ik heb de machine nu ongeveer een jaar en gebruik hem regelmatig.
    het enige wat ik veranderd heb, is de regeling ik heb er een freqentie regelaar op gezet (incl andere motor) zodat ik het toerental perfect kan regelen.
    en die stofzuiger :p ja dat bevalt ook goed zo, ik heb boven de werkbank een schakelaar gemaakt (naast het stopcontact)waar ik de stofzuiger aan en uit kan zetten
    ik heb op meerdere plaatsen een afzuigpuntje gemaakt zodat de stof en rommel direct afgezogen word tijdens het werk.
    bij de werkbank heb ik ook een afzuigpunt gemaakt deze kan ik zo op een afkortzaag aansluiten,of voor de vacuummachine gebruiken, en ook nog voor de straalcabine (werkt perfect).

8. steffe

steffe

Lid geworden:
    20 dec 2004
    ik ben een beetje jaloers op al die mooie hobby ruimten..... :cry:

steffe

9. Rudmer

Rudmer

Lid geworden:
    5 okt 2005
    Ik ook, gebruik altijd de woon/eetkamer. Erg lastig als moeders de vrouw iets op tv wil zien :)

We zouden de zolder verbouwen tot hobbyzolder (...ik weet wat jullie denken... en als mijn vrouw ook nog een van naaien houdt......)
    Maar nu er een tweede gup op komt gaat dat niet meer door.

Maar dat heb ik wel voorhet guppie over hoor!

10. Danny Mulders

Danny Mulders verslagschrijvers

Lid geworden:
    7 aug 2004
    op mij hoef je echt niet jaloers te zijn, ik zit ook in een onverwarmd hok op een krakkemikkige bureaustoel......met een bureau wat te klein is om normaal op te kunnen bouwen....

11. Danny Mulders

Danny Mulders verslagschrijvers

Lid geworden:
    7 aug 2004
    :lol: :lol: :lol:

12. Rudmer

Rudmer

Lid geworden:
    5 okt 2005

wel gewoon met naald en draad en een stofje en zo!!! :oops: :oops:

13. mapel

mapel Guest

Als je alleen "knutselt" aan E-heli's dan kan je werkplek redelijk "clean" zijn, ik bedoel balsa-hout, schuren, schaven etc is er niet meerbij... :wink:

14. arthur

arthur

Lid geworden:
    4 dec 2005
    Dit is dus mijn kamertje,was eerst een rommelkamer,maar we hebben maar eens opgeruimd daar en gelijk maar gedoopt tot mijn hobbykamer :lol: .
    Mijn vriendin maakt graag 3d kaarten maar ze moest haar ''rommel'' opruimen van mij,want ik zit er meer dan haar en haar spulletjes stonden dus fijn in de weg :p .

Brandstof hoog en droog weggezet.
    Oude motor aan de muur gespijkerd :roll:
    Nog een hobby van me is indianenbeelden sparen.

15. Jochemicalie

Jochemicalie

Lid geworden:
    25 jun 2005
    Zie hier heel mooie werkplekjes staan zeg 8O

naja mijn werkplekkie sinds kort ( is net opgeruimt :) )

Plank waar de auto's op staan

Bureau om aan te sleutelen

Overzichtje

groetjes :wink:

16. Daantjo

Daantjo

Lid geworden:
    7 dec 2005
    Wichmond---- stomme vragen: 234, meesterlijke antw
    mapel waar heb je dat standaard vandaan voor je Trex??

mijn hok.. nu een enorme bende!! maar hier wat foto's toen het net "af" was. is in de tuin een schuurtje, heb de binnenmuren geisoleerd en gipsplaten ertegen, n et als plafond. vloer heeft isolatie en heuga tegeltapijt.

Nogmaals het is nu een enorme zooi! wat meer electro heli's enz enz. ga als het weer beter wordt een afdak maken voor de schuur zodat daar het tuingereedschap enz kan staan (en fietsen) zodat ik mijn hok wat kan uitbreiden..

17. CircusAso

CircusAso

Lid geworden:
    10 jul 2006
    Wat een mooie B-ammoth elliptical trainer heb je daar staan:p is dat de 5.0:p. Mooie hobbyruimtes allemaal. Ik bouw meestal gewoon op de salontafel voor de tv.

18. Marcel

Marcel

Lid geworden:
    23 jun 2003
    Mijn hobbyruimte is ook opgeruimd,nu is alles op zijn plek en hoef ik niet meer uren te zoeken naar onderdelen ;-)

Wat is dat fijn hobbie-en zeg als het opgeruimd is....

Groeten,
    Marcel

19. Alexzzz

Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

Lid geworden:
    5 mei 2004
    Zozo Marcel, ik zie toch nog een paar echte vliegtuigen staan :lol: [​IMG]

Grt.

20. Daantjo

Daantjo

Lid geworden:
    7 dec 2005
    Wichmond---- stomme vragen: 234, meesterlijke antw
    heb mijn hobby hok veranderd en opgeruimd! moest ook wel met die ENORME Trex600...
    heb een extra schuurtje aan mijn schuurtje moeten bouwen zodat de fietsen, grasmaaier scheppen enz enz daar inkonden en ik weer ruimte kon maken voor mijn eigen hoekje..

Deel Deze Pagina