Krijg net een belletje van de DSB dat ze af zien van de sponsoring. Moet nu toch met jouw bus Martin.
Hans, DSB was nu juist onze hoofdsponsor. Bus is inmiddels geannuleerd, maar we hebben een goed alternatief gevonden.
Nu maar weer snel back on topic. Wie kan de voorlopige deelnemerslijst aanvullen met juiste gegevens? Wie heeft laten weten dat hij/zij er in 2010 wel of niet bij is? Plakken/Knippen gewenst.
Over een ruim een maand staat de eerste wedstrijd al voor de deur (Oss) Afgelopen maanden (o.a. door het weer) niet heel veel getraind nog helaas. Mijn plannen om A te gaan vliegen heb ik voor dit jaar laten varen omdat ik ook meedoe aan de F3A-X en F3M, en het daar te vliegen programma (B klasse en nationaal) aardig wat training vergt om netjes te kunnen vliegen. Als ik nu voor de A had willen gaan, dan had ik me daar 100% voor moeten gaan inzetten, die tijd heb ik helaas niet...... Komend seizoen dus weer in de B. Heeft verder iedereen de winter overleefd?
Jahoor, winter wel overleeft. F3P he, dat houd die duimen wel soepel. Vraag me wel af hoe dat buiten gaat, naar boven tuuren enzo. Mijn Angel staat er nogsteeds zo bij als in het topic, met kapotte regelaar en stekkers. Heb nogwel een regelaar die ik kan overzetten Heb er dus 4 maanden en 1 week niet meer meer mee gevlogen Of ik naar de 1e wedstrijd kom staat nog niet 100% vast...
Ik ga wel meedoen, ik denk in de B om de turnaround te kunnen oefenen voor de indoor, niet omdat ik enige kans denk te kunnen maken! De eerste wedstrijd zal ik alvast gaan missen, dan heb ik een pylonrace wedstrijd die ik belangrijker vind. Maar op de overige dagen moet ik volgens mij wel kunnen.
Voor de potentiele A-vliegers heb ik dit topic geopend: http://www.modelbouwforum.nl/forums...er-proberen-vliegen-dit-jaar-en-waarmee.html\ en inmiddels zijn we weer wat dichterbij. In utrecht zijn al wat sjaken afhaak te constateren voor de C, maar voor zover ik weet gaat iederen die afgelopen jaar meedeed, dit jaar weer meedoen, waarmee wij minimaal 6 vliegers leveren.
Mag als federatie lid gewoon mee doen met f3a knvvl wedstrijden? Of je moet je eerst ook lid worden van de knvvl?
Ok dus zelf al word ik knvvl lid. Dan moet ik dus ook nog een knvvl brevet halen ondanks dat ik al een brevet heb van de federatie?
Kennelijk wel ja. Maar dat brevetje is zo gehaald hoor, ik ben KNVvL instructeur en examinator, en er is vast nog wel iemand aanwezig. Dan doe je ff snel 2 vluchtjes en je bent klaar. Desnoods op de wedstrijd zelf nog even. (wel ff overleggen natuurlijk met de organisatie)
Ok eens even kijken hoe snel ik mijn conversie klaar heb en de f3a kist goed vliegend heb. Dan moet het er toch maar eens van komen.
Ja daarom ben ik nu ook met de conversie bezig. Met de fg-36 ging 80db icm. die kist gewoon nooit lukken. Ik hoop de 160fx met stille demper icm. de kist wel op 80db te krijgen. We gaan het beleven.
Dat kan natuurlijk niet. Piloten mogen, naast de wedstrijdvluchten, voor of tijdens de wedstrijd niet vliegen. Ik zou even de KNVvL vragen; het zou mij niets verbazen als het federatiebrevet tonen voldoende is voor het verkrijgen van het KNVvL brevet.
Anders gewoon een keertje komen gastvliegen bij een KNVvL club, heb je in 10 minuten je brevet. De regel van niet vliegen door piloten is denk ik niet in het leven geroepen om brevetje halen tegen te werken Maar goed, daar ga ik niet over, dat zou je moeten navragen, ik kan me voorstellen dat het bijv. een kwartiertje vóór het begin van de wedstrijd wel mogelijk is.