Honeybee FP tailmotor naar servo besturing!

Discussie in 'FP/coaxiaal' gestart door RonW, 30 nov 2008.

1. RonW

RonW

Lid geworden:
    27 apr 2007
    fp

Dat ziet er allemaal goed uit.
    Ook dat Guru-Z class 300 Neon Fiber Frame.

Het probleem is dat ik niks van elektronica weet, nou ja ik weet wel hoe ik alles aan moet sluiten.
    Maar ikzie mij geen 4 in 1 uit elkaar halen en verbouwen voor bijvoorbeeld een losse HH gyro en start rotor.
    Het leek mij nou leuk als er een foefje was om gewoon bij de standaard zender en 4 in 1 te blijven.
    Zo zou het voor een boel honeybee FP bezitters een leuk project worden.
    Elektronica is voor mij een probleem, frezen en draaien daarin tegen is dat niet.
    Omdat ik dit thuis in de schuur kan doen.
    Zou een losse E-sky 6 kanaals ontvanger samen kunnen met een 4 kanaals E-sky zender.
    Dit vraag ik omdat de FP maar 4 kanallen nodig heeft.

Trouwens de heli op de foto die ferdy heeft geplaats heeft momenteel ook een one way bearing op de hoofdas zodat bij een crash een vrijloop ontstaat zodat er weinig tot geen schade ontstaat.

@Grey,
    Je hebt toevallig geen 1 op 1 tekening van dit frame liggen?
    Ik heb een freesmachine, en één plaat carbon van 1mm liggen waar ik volgens mij net 1 zo'n frame uit kan frezen.

Laatst bewerkt: 3 dec 2008
  2. RonW

RonW

Lid geworden:
    27 apr 2007
    afbeedling

Als je de afbeedling wilt zien:

Even de foto eigenschap naar de urrl adresbalk kopieren en op enter en je ziet ze wel.

volgens mij kan ik beter de titel van dit topic aanpassen naar FP beltdrive.

3. Murdock

Murdock

Lid geworden:
    14 sep 2007
    Als je liever je 4-in-1 intact wilt laten kun je iDD beter een nieuwe Esky ontvanger kopen. Die dingen zijn spotgoedkoop. Waar je verder nog op moet letten: normaal wordt een HH gyro aangesloten op 2 kanalen maar dat hoeft niet als je hem ook met de hand kunt instellen. Dan heb je voldoende aan 1 kanaal.

De aansluitvolgorde van je ontvanger is dan: 1+2=swash, 3=brushless regelaar, 4=gyro met aan de uitgang daarvan de staartservo.

4. Ferdy

Ferdy

Lid geworden:
    29 dec 2006
  5. RonW

RonW

Lid geworden:
    27 apr 2007
    Deze ontvanger heeft volgens mij geen aansluiting voor bijvoorbeeld een lipo.
    Ik neem aan dat je deze kunt aansluiten op de opening aan de zijkant.

Dit is nu de info die ik zoek, nu maar eens een tekening maken voor een frame.
    Ik zat ook te kijken naar een staartrotor.
    Xtreme heeft een mooie set.
    HDX300 heeft ook een mooie staart!

6. Ferdy

Ferdy

Lid geworden:
    29 dec 2006
    Klopt... de LIPO sluit je aan op de Electronick SpeedController van je motor, die sluit je aan op je ontvanger en zo heeft je ontvanger ( en dus je servo's ) prik.
    Je ESC heeft een BEC (battery eliminator circuit ), NOOIT je 2S lipo op de ontvanger aansluiten..... dan krijg je rook

Trex 450 staart is ook wel een erg mooie moet passen zo ver ik weet.......en...wow.......... de staatset van de HDX300 is mooi inderdaad

7. Murdock

Murdock

Lid geworden:
    14 sep 2007
    Misschien kun je ook beter voor een 3S lipo kiezen. De standaard HB vliegt nog wel met 2S maar je hebt dan weinig vermogen in reserve. En na ombouw is het gewicht wel wat toegenomen. Dan is een 3S erg prettig en ook even opletten dat je nog aan te schaffen brushless regelaar geschikt is voor 3S lipo´s. Ik vlieg met een 3S1000 lipo en een 12A FLY regelaar van RCTechnics. Maar die regelaar wordt wel erg warm, dan zit je met een 18A regelaar RCtechnics Internet Store meer aan de veilige kant.

8. RonW

RonW

Lid geworden:
    27 apr 2007
    FP

Jammer dat er niet meer zo'n heli willen bouwen.
    We zoude dan allemaal een onderdeel voor rekening kunnen nemen waar we goed in zijn!

over een frame ben ik nog niet uit maar de hardware onderdelen al wel.

xtreme alu rotorkop
    xtreme alu swashplate of de alu swashplate van de lama v3
    xtreme wooden FP blades 8 graden zodat er flink wat toeren op de kop kan
    xtreme flybar control
    xtreme landingsgear
    homemade carbon frame met alu parts
    Hier ben ik nog niet over uit ik vind de HDX300 v3 ook een leuk frame die nog kleiner en lichter oogt dan de compy frames.

3x hitec HS55 servo
    Trex 250 canopy
    ms composite carbon tailrotor blades.

Laatst bewerkt: 4 dec 2008
  9. Ludozzz

Ludozzz

Lid geworden:
    30 mrt 2007
    Wow, is dit nog wel een Honey Bee?

10. Murdock

Murdock

Lid geworden:
    14 sep 2007
    Goeie vraag :)

De paddles zijn volgens mij inderdaad van een HoneyBee.

11. Ludozzz

Ludozzz

Lid geworden:
    30 mrt 2007
    Haha :wink:

Maar ziet er wel mooi uit!

Ludo

12. Grey

Grey

Lid geworden:
    26 mrt 2006
    xtreme alu rotorkop

Ik vind het gebruik van een alu rotorkop best mooi.
    Maar zodra de bladen contact maken met de grond raken, gaan doorgaans de rotorbladen of anders de centerhub snel kapot. Vooral die laatste laat zich wat minder makkelijk vervangen.
    Persoonlijk vind ik een alu centerhub veel interessanter. Voor de Piccolo was die te koop. Voor de E-sky rotorkop ben ik die alu hub nog niet tegengekomen. Iemand wel?
    Daarom vlieg ik nog steeds met het standaard rotorkopje van E-sky. Die kost nog geen anderhalve euro en is zo vervangen. Ik heb de rotorkop voor de stijfheid wel voorzien van een aluminium versterkingsplaatje.

Mijn tuimelschijf is afkomstig van de E-sky Lama 3. Die gebruikte ik ook al op mijn Piccolo

Gr.
    Peet

13. RonW

RonW

Lid geworden:
    27 apr 2007
    xtreme upgrade

Xtreme productions brengt binnenkort weer een upgrade uit voor de FP.
    Ik dacht ik laat het hier gelijk maar even zien.

Bell-Hiller Fly-Bar Mixer for Honey Bee FP.

The Bell-Hiller mixer is a must go upgrade for any intermediate/advanced flyer. With this
    mixer installed, the cyclic response is more responsive, and you feel the Honey Bee performs more "follow your fingers".

This mixer is a mechanical system which increases the cyclic response and reduces the amount of rotor rotation needed before swash plate movement is transferred to the fly bar. Besides, there is no change in stability with the simple addition of a Bell-Hiller system. Fly-bar is still doing its job in stabilizing the helicopter.

In short words, this decreases cyclic response time giving the pilot quicker and more precise control but not affecting the stability.

Metal mixing arms also available as options
    Expected release date:
    December 2008

14. Ferdy

Ferdy

Lid geworden:
    29 dec 2006
    Kwam hem toevallig vandaag ook tegen... is er zelfs in alu...
    deze upgrade komt meteen op mijn lijstje

btw hier nog een aansluitschema

Laatst bewerkt: 6 dec 2008
  15. RonW

RonW

Lid geworden:
    27 apr 2007
    fp

Ik had hem al gevonden en gedownload naar mijn afbeeldingen.

Ben ook eens op zoek gegaan naar een alu center hub voor de FP.
    Het schijnt dat de uitvoering van de walkera dragonfly HM 004 ook geschikt is voor de honeybee.
    Er schijnt dat er voor deze walkera een alu FP center hub gemaakt is.
    Kan hem alleen nergens te koop vinden, alleen op RCGroups.com: The ABCs of Radio Control - Aircraft, Boats, and Cars! staat er één.
    Mocht deze niet te koop zijn dan zelf maar 1 maken, of een gewone rotorkop ombouwen naar FP.

Ben nu aan het kijken naar een hdx300 frame op rcgroups

16. RonW

RonW

Lid geworden:
    27 apr 2007
    fp

Dit is dan wel een mooie set voor een alu rotorkop.
    Van humminigbird elite FP.

17. tomhaaima

tomhaaima

Lid geworden:
    1 dec 2008
    kan je niet gewoon een honeybee king 2 barbone gebruiken en daar een andere rotorkop op zetten of past dat niet :confused:

18. RonW

RonW

Lid geworden:
    27 apr 2007
    FP

Zou kunnen?

Maar heeft wel meer onderdelen nodig omdat de flybar bij de honeybee boven de rotorbladen zit.
    En bij de hummingbird FP zit deze onder de rotorbladen.

Maar als je zelf iets wilt maken wat totaal anders is als de rest,,,,,
    En zo licht mogelijk natuurlijk,,,,,,

Ik ben dus bezig om wat info te verzamelen over een ultimate FP heli.

Ik krijg binnenkort een tekening van dit frame size 300.

Laatst bewerkt: 8 dec 2008
  19. Ferdy

Ferdy

Lid geworden:
    29 dec 2006
    zo Ron jij bent lekker bezig...:D
    ik had de rotor kop van de hummingbird elite FP nog nooit gezien maar die ziet er niet verkeerd uit. eens even op zoek maar .
    Dat frame ziet er trouwens ook niet echt verkeerd uit......welk materiaal ga je gebruiken....?

@tomhaaima:
    Het is natuurlijk de sport om iets totaal anders te bouwen dan de meeste mensen vliegen, een cp heli kan natuurlijk ook maarrr... ook voor mij, en blijkbaar ook voor RonW is het de uitdaging een ultieme FP heli neer te zetten..

gr
    Ferdy

20. tomhaaima

tomhaaima

Lid geworden:
    1 dec 2008
    ja volgens mij is dat ook wel leuk maar ik bedoel ik heb net zelf een honeybee fp gekocht en ik heb ergens op dit forum gelezen dat die trail motertjes het niet zo lang vol houden dus ik dacht als dat moterje er so snel mee op houd kan ik het beter glijk doen het gaat dus niet echt om de ultime uitdaging ik dach het kost mischien minder dan telkens een nieuw motertje kopen:)

Laatst bewerkt: 8 dec 2008

Deel Deze Pagina