Hong-Nor SCRT10 TOPIC

Discussie in 'Electro offroad' gestart door slashbasher, 19 mrt 2010.

1. nusti

nusti

Lid geworden:
    22 nov 2004
    vandaag de auto binnengekregen en even bekeken. Het ziet er allemaal een stuk fragieler uit dan de slash. Ik ben benieuwd of dat ook echt zo is.
    Voor de rest ziet het er allemaal erg goed uit. Alleen de banden en wielen....dat zijn geen echte beadlocks, je moet ze gewoon lijmen en dan wordt er een sier-ring tegen geschroefd? beetje vreemd.

2. melvin_f1

melvin_f1

Lid geworden:
    6 sep 2008
    wat is een goede betaalbare motor combo voor de auto

3. diver

diver

Lid geworden:
    28 apr 2009
    OP MVB was ook iemand die deze auto snel weer verkocht omdat het te snel kapot ging! Maar vind het wel een mooie auto:murder:

4. slashbasher

slashbasher

Lid geworden:
    18 feb 2010
    ik heb er weer de goede diff olie inzitten en probleem opgelost.
    dus mijn logische denkwijze klopt toch.:alien:

5. murky123

murky123

Lid geworden:
    26 dec 2008
    chad bradley

Team Novak Presents the 1st annual Short Course Race at West Coast Raceway

May 22-23 2010 Team Novak Presents the 1st annual Short Course Race at West Coast Raceway. The race was strictly short course trucks and had an amazing 160 entries that comprised of 2wd and 4wd trucks. The 4wd Short Course classes was once again dominated by the Ofna and Jammin trucks!

Qualifying
    Round 1 in the Expert 4wd Short Course class Randy Kung set the Tq mark with the Hyper 10SC. Randy's time held until round 3 when Chad Bradley driving the Jammin SCRT-10 set a time 4 seconds faster than Randy's round 1 time, Chad's time would hold giving him the overall TQ going into the main events on Sunday. After qualifying the top 3 spots were held by Chad Bradley driving the SCRT-10, Randy Kung with the Hyper 10SC and Brian Kinwald driving Jay Halsey's SCRT-10.

Video of Exp. 4wd A-1
    A-1 Chad Bradley shot out to an early lead, Randy Kung applied some early pressure on the first lap however Chad was able to secure the lead from Randy. After a few laps were put in Brian Kinwald driving a SCRT-10 loaned to him by Jay Halsey was able to get around Randy for the second position. Brian closed the gap between himself and Chad by a second, later in the run Chad was able to gap himself a little between himself and Brian and take the win in A-1. Brian Kinwald finished second and Randy Kung in 3rd

Video of Exp. 4wd A-2
    A-2 Chad lead the first few laps until getting loose at the end of strait and wrecked going through the whoop section, this allowed Brian Kinwald to take the lead from Bradley, Kinwald put about a full strait-away length over Bradley. Chad was determined to secure the overall win in round 2, however Brain Kinwald put in solid consistent laps from the point of taking the lead to end of the race. Kinwald took the win, Bradley in second, and Kung in 3rd. So going into the 3rd and final main Chad Bradley and Brain Kinwald are now tied, whoever finishes higher between the two drivers would take the overall win in the exp. 4wd class

Video of Exp. 4wd A-3
    A-3 Bradley and Kinwald both have wins in the first 2 main events, the winner in the 3rd main will take the overall win in the expert 4wd Class. Fortunately for Chad Bradley he said this run was the best his truck has worked all weekend. Chad and Brian were able to get a clean start from the beginning of the race, Chad put in a flawless run in A-3 and Brain wasn't able to pull close enough. Chad and Brain were separated by only 2 seconds for most of the final main. Chad Bradley took the win in A-3 and the overall, Brian Kinwald finished 2nd and Kevin Smith in 3rd making it a Jammin 1-2-3 finish and that was the overall after 3 hard fought main events!

Overall Results in the Expert 4wd Short Course Class
    1st & TQ Chad Bradley Jammin SCRT-10
    2nd Brian Kinwald Jammin SCRT-10
    3rd Kevin Smith Jammin SCRT-10

Chad Bradley would like to thank Danny S. for hosting the Team Novak 1st annual Short Course Race at his world class facility. Bob Novak and Charlie at Team Novak for the new Havok Pro SC ESC. and new Ballistic 4.5 motor, Chad said it was so smooth, responsive and fast. Pro-Line for getting him the brand new Suburb SC MC tire that worked amazing all weekend at the race. UpGrade R/C for making my truck look so clean!

Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  6. murky123

murky123

Lid geworden:
    26 dec 2008
    hier de setup van chad

dit is zijn setup van de filmpjes die je in de vorige post ziet en een plaatje van zijn jammin

Laatst bewerkt: 29 mei 2010
  7. Friit

Friit

Lid geworden:
    22 okt 2009
    Mag ik misschien een hele stomme vraag stellen? De Jammin is toch een andere auto dan de Hong Nor?

8. Gies

Gies

Lid geworden:
    24 dec 2009
    Is niet stom hoor, je moet het maar weten.
    De auto wordt in de Usa onder de naam Jammin SCRT10 verkocht.
    In Nederland onder de naam Hong Nor SCRT10.
    In Duitsland onder de naam Jamara SCRT10.
    Dit is allemaal dezelfde auto, wordt in dezelfde fabriek gemaakt, volgens mij de Hong Nor fabriek (kan me vergissen).

9. RCW

RCW

Lid geworden:
    25 jan 2009
    Heb natuurlijk nog nooit met de SCRT10 gereden, maar als ik kijk naar de filmpjes die Murky gepost heeft... Tja, dan zie ik een buggy wedstrijd, qua rij en jump gedrag.

Niets mis mee, natuurlijk. Maar Short Course auto's (zowel 1/1 als 1/10)gedragen zich toch wel even iets anders op de baan.

Laatst bewerkt: 30 mei 2010
  10. slashbasher

slashbasher

Lid geworden:
    18 feb 2010
    haha een mening om 2.15u op zaterdag avond.

hoeveel bier had je al op hik:proost:

ik rij alle2 de merken en me SCRT10 heeft nagenoeg nog niks kapot gehad.

als alleen een paar lagers,omdat ikzelf ook te lang wacht met open draaien.

maar die andere truck daar heb ik toch al bijna een een nieuwe erbij kunnen kopen aan al die onderdelen die daaraan kapot gaan.

en die jammin rijders zijn voornamelijk buggy rijders die dit er voor de fun erbij doen.
    mischien dat het daarom lijkt of het een buggy is,omdat een buggyrijder hem ook bestuurd.

ja ik weet het dat het klote is voor een merk die de standaard zet.
    en dan dat de concurentie meteen er voorbij vliegt.
    is het moeilijk te begrijpen als je het eerste merk rijdt.
    maar laten we nu niet van die flauwe meningen hebben want dan kan je ze beter voor je houden.
    want voor je het weet heb je weer een paar pagina's met alleen maar onzin.

ik wil hier weten wat jullie met de truck doen en als jullie dat willen delen met andere rijders cool.

maar wil niet alles weten wat jullie denken dus die mening mag je voor je houden en zeker als het om dubbel post gaat want volgens mij was het al een keer vermeld.

mvg roy.

11. RCW

RCW

Lid geworden:
    25 jan 2009
    Ik reageerde op het filmpje welke Murky plaatste. Het viel me op dat de auto's zich gedroegen als zijnde buggy's. Zoals je zelf aangeeft kan het de rijder zijn die dit veroorzaakt. Maar mijn mening is dat de truck compleet anders van opzet is als bv een Slash...En zich ook totaal anders gedraagd...Daar ging mijn reactie over...Tja het is maar een mening, natuurlijk.

Dat ik zelf een Slash rijdt heeft hier verder niets mee te maken. Het tijdstip van mijn reactie ook niet...
    De rest laat ik maar even langs me heen gaan.....

Schijnbaar is mijn reactie verkeerd overgekomen.. (Tenminste...je lijkt geirriteerd) Als dat zo is.. Dan 10000 maal excuus;)

Laatst bewerkt: 31 mei 2010
  12. slashbasher

slashbasher

Lid geworden:
    18 feb 2010
    @rcw,

nee hoor niet verkeerd begrepen.
    alleen van die buggy eigenschappen weten we onderhand wel;)

@murky,

super dat je die setup ook gevonden hebt,en ook nog een foto van onder zijn kap.
    en ja als je alleen op de baan rijdt heb je die stonegards ook niet nodig.
    maar zal die dat alleen voor het gewicht doen of ook wat meer cooling erbij te krijgen?

13. Stoomstrijkijzer

Stoomstrijkijzer

Lid geworden:
    24 aug 2009
    Die gasten rijden gewoon de snelste lijn. Als je ligt te driften ben je stukken trager dan als je je snel door de bocht draai. Soms lijkt correct draaien trager dan driften, maar dat is meestal niet zo als je naar de ronde tijden kijkt.

14. Klamath

Klamath

Lid geworden:
    3 mrt 2008
    Helemaal mee eens. Ik vind de 2wd Slash qua rijbeeld veel mooier (relistischer) overkomen dan deze Short course buggies.
    Ik vind het juis mooi als het aan het hellen is in de bochten, doen de echte SCT's ook.

Neemt niet weg dat dit wss wel erg goede/leuke auto's zijn om mee te rijden. maar ik vind ze qua rijbeeld dus ook teveel weg hebben van een 4wd buggy, en niet zozeer een sc truck.

15. murky123

murky123

Lid geworden:
    26 dec 2008

dit zijn ook de top fabrieks rijders, handje vol ter wereld wat zo clean kan rijden.
    ik verbaas me wel dat hij maar met een 13T rijd . Chad zegt een 13T op een kleine baan te gebruiken. Ik vind deze baan nu niet zo heel klein.
    ik vind dit toch nog een flinke top snelheid met die 13T zo te zien in het filmpje.

16. murky123

murky123

Lid geworden:
    26 dec 2008
    alleen voor gewicht..

die jongens hoeven zich niet zo zorgen te maken qua temps.

elke wedstrijd weer een nieuwe auto.

17. slashbasher

slashbasher

Lid geworden:
    18 feb 2010
    ik heb met die 3.5t met 11, 12, en 13 pinion gereden.
    en die 12 en 13 waren gewoon te groot voor mijn baantje voor op die 3.5t.
    dus kan me wel voorstellen dat hij daar die snelheden mee kan bereiken met die 4.5t en 13 pinion.

kijk nog maar eens naar het filmpje dat die over het gras heen gaat dat was met die 3.5t en 13 pinion.

18. murky123

murky123

Lid geworden:
    26 dec 2008
    nog een paar tips van chad bradley voor als je niet zon super rijder bent als hij zelf.
    hier door is de auto iets makkelijker te rijden. en laat wat meer stuurfouten toe

Adjustments to make the truck a little easier to drive...
    and if the truck is loose...

*2000-3000 rear diff oil (this will help the truck be more consistent around the track, and should give it more traction than using 1000).

*Move the rear hubs all the way foward (more on throttle traction)

*use 3 degree rear toe in

*if the truck is loose on throttle or if the truck has too much body roll (body roll, this can make the truck loose out of the corner), to help this is mount the shocks all the way out on the tower. This will make the truck feel stiffer.

*The 1 hole piston in the front

*Use a little thicker shock oil, keep an eye on if the truck bounces in small rutts, if so go a little lighter

19. RCW

RCW

Lid geworden:
    25 jan 2009
    Ik zit dit nog eens even terug te lezen...Maak me er (achteraf) eigenlijk een beetje pissig over...Eerst het tijdstip...Dan suggeren dat er een dronken droppie aan het schrijven is... Kwam net van werk..Wat weet iemand op afstand nou van een ander? Laat staan dat er over te oordelen is...

Dan allerlei domme argumenten rondstrooien. bv. Dat de Slash de "standaard" zou zijn en ik het niet zou kunnen hebben dat de SCRT10 sneller/beter was...Tja... Dan met een kapotte Slash aankomen in het Slash topic??? Leuk spelletje! (geef er nog vriendelijk antwoord op ook...)

Kortom...De discussie wordt m.i. niet meer inhoudelijk gevoerd, maar (in dit geval) op de persoon.. Shame on You...Slashbasher

Als we hier zo met elkaar omgaan mag er wat mij betreft mag er een slotje op dit "buggy" topic..Sorry! Helaas doe ik andere SCRT10 liefhebbers hier ws. tekort mee... Dus dat heeft geen zin...

Laatst bewerkt: 31 mei 2010
  20. slashbasher

slashbasher

Lid geworden:
    18 feb 2010
    @rcw, ik kan de link slash topic spelletje effe niet begrijpen.
    maar ik speel met niemand spelletjes want dat los ik eventueel wel met een pm op en niet via dit topic.

dus als je link bent kan je alleen maar link op jezelf zijn want je begrijpt dit nu helemaal verkeerd.
    en mijn exuses want dacht wel dat je er een paar op had op zaterdag nacht,maar das kwa tijdstip in het weekend nog niet zo verkeerd gedacht toch!
    alhoewel nu schiet het me ook te binnen dat jij ergens nog hebt geschreven dat je altijd werkt in het weekend.
    dus nogmaals mijn oprechte exuses dat ik daar niet goed op heb gereageerd.

en voor de rest wil ik hier alleen me kennis delen en leren van anderen.
    en dat het liefst zonder ergenis.

mvg roy.

Deel Deze Pagina