Hong-Nor SCRT10 TOPIC

Discussie in 'Electro offroad' gestart door slashbasher, 19 mrt 2010.

1. Haastnooit

Haastnooit

Lid geworden:
    26 okt 2008
    Kom op jongens, dit is toch allemaal erg onzinnig en zonde van de energie. Laten we het gewoon even over de RC auto’s zelf hebben en er geen persoonlijke dispuut van maken. Natuurlijk mag iedereen zijn mening over de SCRT10 geven en een persoonlijke voorkeur voor een ander chassis hebben. Graag zelfs, is alleen maar beter want anders wordt het erg saai op deze aardkloot, haha. Enneh, wellicht brengt een andere mening je tot een ander inzicht, toch ? ;)

Peace RC fans !! :cool:

Zelf heb ik een SCRT10 onder constructie en ben van plan om later ook de Blitz aan te schaffen. Ik vind beide mooie auto’s qua chassis en body (de Blitz dan), zelf ben ik niet zo gecharmeerd van de playmobil look :rolleyes: (alle verschillende kleuren kunststof) van Traxxas chassis’, maar ik vind de Slash kap wel weer 1 van de mooiste, samen met die van de SC10.

Toch vind ik het persoonlijk wel een klein beetje flauw (maar niet geheel onbegrijpelijk) om de SCRT10 een short course buggy te noemen, want hoe noemen we dan de Associated SC10 ? Die is gebaseerd op de RC10T4 (een stadiumtruck), en die weer op de RC10B4 (een buggy). De Blitz is gebaseerd op de Firestorm (een stadiumtruck). En zo zullen er nog wel een aantal gaan volgen …..

Mijn punt is eigenlijk dat nagenoeg alle auto’s zijn gebaseerd op een andere auto c.q. eerder geproduceerd chassis. Pure kostenbesparing voor de fabrikanten, en naar mijn idee geen reden voor discussie voor de eindgebruikers …. wij dus.

2. Klamath

Klamath

Lid geworden:
    3 mrt 2008
    mja, van de andere kant. plaats een paar bumpers op een losi 8-ight chassis, en een SC kap er over. en je zou een team losi tegenhanger voor de SRC10 hebben.

Ik vind het mooie aan de (echte) SC trucks dat ze eigenlijk te log zijn om zonder te powersliden een bocht rond te komen. het rijbeeld van de SC10 is erg mooi. deze vind ik te strak op de weg liggen.
    Maargoed, ik rijdt zelf geen wedstrijden, en ik kan me voorstellen dat wedstrijdrijders dit willen omdat het sneller is. maar ik vind ze persoonlijk teveel van een buggy weg hebben. (vandaar dat ik hem een SCB noemde.)

3. diver

diver

Lid geworden:
    28 apr 2009
    :rolling: FF gejat!

CRC Losi XXX-T Short Course conversion

CRC are offering a conversion for the Losi XXX-T to turn them into a SC Truck. The set converts most all XXX-T truck kits from Team Losi, including the Desert Truck & XXX-T CR utilizing carbon fiber chassis extensions that allow you to use your stock rear bottom plate. Using the stock rear bottom plate makes converting any XXX-T a breeze because there will be no complications with the rear arm mounts, transmissions, etc not matching up. RTR’s, MF 1’s, MF 2’s, Desert Trucks, and the newest XXX-T CR’s can all be converted using this setup, however the CR will require you to replace the quick change hubs and axles over to standard type axles.

4. RCW

RCW

Lid geworden:
    25 jan 2009
    +1

Laten we het daar maar op houden;)
    Excuus voor de onderbreking aan de overige gebruikers.

5. murky123

murky123

Lid geworden:
    26 dec 2008
  6. slashbasher

slashbasher

Lid geworden:
    18 feb 2010
    lekker glad en ziet er nog cool uit ook.

alleen jammer dat hij alleen weer op ebay staat.

7. murky123

murky123

Lid geworden:
    26 dec 2008
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  8. Gies

Gies

Lid geworden:
    24 dec 2009
    Ik zie op de site van PK dat ie nog maar 189 euro kost (voor een rollend chassis).
    Zou er een nieuwe versie in aantocht zijn waarmee ze de kinderziektes (o.a. vering, voorbumper) verholpen hebben?

9. slashbasher

slashbasher

Lid geworden:
    18 feb 2010
    nee hoor,het lijkt mij te komen omdat de eerste paar SCRT10 speciaal zijn binnen gevlogen en deze partij is gewoon met de boot gekomen.

maar wel weer verleidelijk om er 1 bij te halen.
    heb je er 1 voor te bashen en te testen en die andere alleen maar voor de wedstrijden gebruiken.

Laatst bewerkt: 8 jun 2010
  10. nusti

nusti

Lid geworden:
    22 nov 2004
    Net even een proefrondje gereden in de straat met de mamba max pro en de HV 4.5. Gaat wel lekker en toch goed controleerbaar. Ik heb de afstellingen zoals de auto uit de doos komt en hij reageert erg goed.
    Met m'n stomme kop even niet goed opgelet en de achterarm eraf gereden. Vrijdag nog snel even langs pk om een setje te halen voor Mol

11. slashbasher

slashbasher

Lid geworden:
    18 feb 2010
    wat ken die gast rijden zeg.
    de buggy is wel sneller maar hij maakt ook meer fouten.

[URL="[/URL]

12. slashbasher

slashbasher

Lid geworden:
    18 feb 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  13. murky123

murky123

Lid geworden:
    26 dec 2008
    meer rubber dan klei op die baan. als je het over blue groove hebt zeg..

kap vind ik niks.. ik zag em al voor de 1/16 slash.

14. slashbasher

slashbasher

Lid geworden:
    18 feb 2010
    ach ik vind het wel cool dat ze ook voor de scrt10 extra body's maken.
    of ze er nu mooi of lelijk zijn kapot gaan ze toch:D

15. bricks

bricks

Lid geworden:
    7 mrt 2009
    Ja, dat klopt. Ze gaan allemaal stuk. Komt omdat de kap in tegenstelling tot bijvoorbeeld bij de monsterlijke trucks en (b)uggly's de kap onderdeel uit maakt van de kreukelzone. De kap krijgt alle klappen te verwerken.

16. nusti

nusti

Lid geworden:
    22 nov 2004
  17. Gies

Gies

Lid geworden:
    24 dec 2009
    Inderdaad, slimme zet hoor.
    Niet erg realistisch die bumper, maar wel effectief!!
    En dat is toch het belangrijkste.
    Ze maken ze trouwens ook voor de Hyper 10 sc.

18. slashbasher

slashbasher

Lid geworden:
    18 feb 2010
  19. slashbasher

slashbasher

Lid geworden:
    18 feb 2010
  20. Remy

Remy

Lid geworden:
    30 jun 2010
    Hallo allemaal,
    voor mij is dit de eerste keer dat ik op de modelbouw forum een vraag stel...
    Al een tijdje heb ik een Traxxas Slash 1/16 en een Axial AX10, heel leuk.
    Nu ben ik aan het twijfelen om een Hong Nor SCRT10 of een Traxxas Slash 4x4 Ultimate te kopen en daarmee vaak off the road en soms on road er mee te rijden.
    De Hong Nor heb ik staan te bewonderen bij PK racing en de Traxxas heb ik onroad een stukje mee gereden.
    Ik kom ook met dit forum niet tot een keus.
    Kan iemand aub met goed advies komen? zodat deze twijfelaar kan gaan kiezen?
    Zelf heb ik veel ervaring met 1/10 on road circuit rijden en sleutelen is geen probleem.

Deel Deze Pagina