Hong-Nor SCRT10 TOPIC

Discussie in 'Electro offroad' gestart door slashbasher, 19 mrt 2010.

1. slashbasher

slashbasher

Lid geworden:
    18 feb 2010
    ik heb de SCRT10 en de gewone slash 4x4.
    en ze zijn allebei goed,maar als ik er 1 mag kiezen om mee te gaan rijden.
    zou ik voor de SCRT10 kiezen.

2. Haastnooit

Haastnooit

Lid geworden:
    26 okt 2008
    Het is moeilijk goede raad te geven bij de keuze tussen die 2 auto's, ze zijn beide goed. Uiteindelijk zal je persoonlijke voorkeur toch de beslissing moeten maken. Zelf zou ik ook de SCRT10 kiezen en wel om de volgende redenen; de SCRT10 heeft een middendif in tegenstelling tot de Slash, een in mijn ogen technisch hoger staand chassis (minder gekleurd plastic), is goedkoper in aanschaf en is out off the box misschien net iets meer .....

Even voor de duidelijkheid ik ben geen ervaringsdeskundige met de Slash, maar bovenstaande punten hebben mij voor de SCRT10 laten kiezen. Meer info over beide auto's is te vinden op RCshortcourse.com

3. murky123

murky123

Lid geworden:
    26 dec 2008
    Ik heb beide auto's gehad. de hongnor inmiddels weer weg gedaan, omdat ik er niet mee reed vanwege mijn voorkeur naar de slash 4x4.
    technisch zijn er geen verschillen tussen de auto's

Alle 2 hebben : het centerdiff en swaybars, afhankelijk welke uitvoering je koopt anders zijn deze onderdelen als hopups te krijgen

De hongnor vind ik een hoger slijtage gehalte hebben dan de slash 4x4.
    De hongnor vind ik lastiger om te sleutelen, zit niet zo heel logisch in elkaar.
    Bij de hongnor breek ik vaker onderdelen dan bij de slash 4x4. Het plastic/composiet material gebruikt bij de hongnor vind ik iets goedkoper overkomen en breekt net wat gemakkelijker dan wat traxxas gebruikt.
    Voordeel hongnor is de prijs en je kan zelf electronica uitzoeken.
    Traxxas electronica ben ik geen fan van, maar kan je vervangen
    De slash heeft een hoger zwaartepunt en is nu eenmaal een nadeel bij een wedstrijd tussen deze 2 auto's

4. Remy

Remy

Lid geworden:
    30 jun 2010
    Bedankt voor de ervaringen en adviesen!

5. slashbasher

slashbasher

Lid geworden:
    18 feb 2010
    @murky,

had je eigenlijk wel gereden met die SCRT10,ik hoor je veel klagen maar meters heb je er niet veel mee gemaakt volgens mij ;)

binnenkort kom ik eens een keer naar mvb toe en dan neem ik ze allebei mee om te kijken welke nu fijner is op jullie baantje.

dus ik heb dezelfde ondervindingen met de slash als jij met de SCRT10.
    van de ene kant wil ik hem weg doen,maarja ik heb ooit tegen me gezegd dat het ook de begin is van de hype en dat moet je koesteren.

dus de mijne staat lekker op de kast rij er bijna niet meer mee als alleen af en toe op een grote open plek waar die alleen maar op zijn dak kan.

6. robin_phaser4rs

robin_phaser4rs

Lid geworden:
    10 nov 2008
    @slashbasher: ik heb wel het idee dat je heel veel pech hebt gehad met de slash 4x4. De Hong Nor zal vast en zeker beter over het circuit kunnen gaan, daarvan ben ik overtuigd.

7. murky123

murky123

Lid geworden:
    26 dec 2008
    ik heb er genoeg meters mee gemaakt om te kunnen oordelen dat hij makkelijker rijd als een slash
    ook heb ik er meerdere keren aan gesleuteld en ik kan niet wennen aan de hong nor logica

slijtage dat zie je om je heen gebeuren ( er rijden hong nors bij ons op de club ) en de mijne was ook 2 maanden oud toen ik em kocht ( niet nieuw dus )

je praat met elkaar , laat schade en slijtage zien. dus gezamelijke conclusies kun je dan wel maken.

dat is het voordeel van het rijden op een club. je hebt niet alleen je eigen ervaring maar ook die van je mede clubleden.

8. Gies

Gies

Lid geworden:
    24 dec 2009
    Tja dat heb ik nou minder bij de club waar ik bijzit.
    Het zijn allemaal nitro-rijders.
    Maar ik haal mijn wijsheden van het WWW.
    Als je zoekt op b.v. Amerikaanse sites kan je veel ervaringen met de SCRT10 vinden.

9. slashbasher

slashbasher

Lid geworden:
    18 feb 2010
    ja dat is ook weer zo ik heb totaal geen kennis in huis en ik doe vaak maar wat.
    denk dat ik ook maar eens lid moet worden van mvb het lidmaatschap is volgens mij 1 van de goedkoopste.
    terwijl er voor mij gezien de meeste shortcourse ervaring zit.
    het is wel een stukje rijden maar dat vind ik niet erg,ik hoef er ook weer niet elke week er naar toe.

maar morgen rijden in helmond gies?

10. slashbasher

slashbasher

Lid geworden:
    18 feb 2010
  11. nusti

nusti

Lid geworden:
    22 nov 2004
    ik ga zaterdag rijden met mijn scrt in Helmond. Ik wil gaan testen met een andere motor en de mmp gaan tweaken.
    De hv4.5 is best een fijne motor, maar een beetje tam. Ik heb nu een 3.5t v10 v2 speedpassion. eens kijken hoe die blaast.

12. Klamath

Klamath

Lid geworden:
    3 mrt 2008
    Ik neem aan dat je niet op 4s lipo rijdt?

13. nusti

nusti

Lid geworden:
    22 nov 2004
    ik rij competitie, dus 2s. De 4.5 is goed en ik kan prima meekomen, maar ik mis de punch, het rauwe. De 3.5 heeft dat hopelijk iets meer.

14. slashbasher

slashbasher

Lid geworden:
    18 feb 2010
    mijn mmp doet niks meer nadat ik hem geupdated heb:confused:

nu ga ik wel zondag rijden(helmond) alleen al om de baan te leren.
    zaterdag heb ik nodig om een nieuwe te halen terwijl de andere weer terug kan naar de fabriek.

15. murky123

murky123

Lid geworden:
    26 dec 2008

kun je em niet downgraden naar 1.26 final?

1.27 en 1.28 zijn nog beta's

16. slashbasher

slashbasher

Lid geworden:
    18 feb 2010
    mmm ja dat zou ik nog kunnen proberen.

gisteren avond nog even gekeken naar het probleem.
    het lag volgens mij aan me aan en uit knop!

want na ik alles nog een keer gedaan had deed die nog niks,en toen ben ik maar eens effe gaan jutteren aan me aan en uit knop vd regellaar.
    en ineens sprong die aan.

Laatst bewerkt: 13 aug 2010
  17. slashbasher

slashbasher

Lid geworden:
    18 feb 2010
    de mmp heeft wel kuren want soms moet je hem effe vooruit duwen voordat die op het gas reageerd.
    en anders blijft die hangen en lijkt wel ofdat die robitronic motor te stroef is!
    pas deed die dat ook en toen ik onder de kap keek om te kijken wat er was en ik gas gaf kwam er wat rook uit de regellaar.
    dus ben toch bang dat die redelijk al wat geleden heeft,nu kijk ik wel wat de winkel ervan vind en wat we eraan kunnen doen.

18. Haastnooit

Haastnooit

Lid geworden:
    26 okt 2008
    ESC problemen :evil: Aaaargh !!! Daar heb ik de laatste tijd ook genoeg mee te maken gehad. Ook voor de SCRT-10 toevallig, een kleine opsomming van mijn ESC leed voor de Hong Nor: Bij de eerste bestelling kreeg ik een andere set geleverd dan die ik besteld had, dus terugsturen en weer heel lang afwachten. Daarna de juiste set ontvangen (MMP+4600kv), maar daar zat helemaal geen leven in :(, wederom terugsturen. Op dat moment was ik helemaal klaar met deze verkoper .... Het duurde allemaal erg lang en na de troubles met refunds (uiteindelijk wel netjes afgehandeld) naar een andere verkoper gestapt.

Op dat moment was de Havoc Pro SC+Ballistic 4.5T ook net leverbaar, toen die maar besteld ...... net te laat .... dus helaas in backorder beland :rolleyes:. Na de backorder uitzitten werd de set eindelijk afgeleverd .... Bij de eerste testrit bleek de achteruit alleen over full throttle te beschikken 8O. Bij de eerste keer achteruit na het inbouwen van de elektronica, heeft deze kwaal binnen op het tapijt op de overloop een paar mooie zwarte bandensporen opgeleverd ..... Oeps, de vrouw boos gemaakt 8O

Het is een software probleem volgens de tech afdeling van Novak. Nu ben ik in afwachting van een nieuwe zgn. brainboard (met andere software) die ik dan in de ESC moet gaan vervangen .....

Een fototje van het "slachtoffer":

Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  19. slashbasher

slashbasher

Lid geworden:
    18 feb 2010
    ja mijn regellaar heb ik in de winkel gelaten zodat ze er naar kunnen kijken als ze er tijd voor hebben.
    waarschijnlijk gaan ze er vandaag wat mee doen en weet ik vanavond meer.

die speedpassion 3.5t was terug gekomen vd fabriek en daar had ik geen garantie op.
    nu ben ik dat ding zelf gaan slopen om te kijken wat er kapot was.
    was het achterste lager kapot en ik heb van alles geprobeerd om te kijken hoe die eruit kan,maar dat ging niet zonder de sensor te slopen.
    dus voor mij geen speedpassion meer want als je het lager niet kan vervangen heb ik niks aan zo'n motor.

@haastnooit, prachtig kappie alleen dat roze is niet echt me kleur.
    maar kwa patroon super,en dan die dunne lijntjes erbij echt gaaf:cool:

20. nusti

nusti

Lid geworden:
    22 nov 2004
    @slashbasher. ik heb zelf ook een speedspassion liggen, maar ik krijg deze niet met een 11T pinion gemonteerd. Met welke verhouding reed jij de 3.5t?

Deel Deze Pagina