Hong-Nor SCRT10 TOPIC

Discussie in 'Electro offroad' gestart door slashbasher, 19 mrt 2010.

1. DJLeonardo

DJLeonardo

Lid geworden:
    24 jun 2009
    Tuurlijk zijn er wel verschillen, b.v. in afmetingen die bepalend zijn voor het rijgedrag. Kortere draagarmen b.v. een iets langer chassis t.o.v. de breedte. Maar het feit dat er al verschillende voorbeelden zijn van buggies (HPI, AE Hyper/Hobao, Losi) die naar SC zijn ombedouwd met minimale aanpassing geeft het al wel aan denk ik. De verschillen zijn erg minimaal. En ik denk ook wel dat een Slash erg strak kan rijden.
    Traxxas heeft waarschijnlijk een auto willen ontwerpen die bedoeld is voor bashers en "entry level" RC-ers. Dus veel onbreekbaar plastic en veel bang for the buck. Dat is ze ook aardig gelukt want het gros van de RC-ers is natuurlijk ook gewoon maar in zekere mate met de hobby bezig. Slecht een kleiner groepje zijn diehards die vaak en veel racen en/of bashen en/of modden. Dan heb je nog een groep die net een stapje verder gaan dan de "instappers". Daarvoor hebben ze de Platinum edition gemaak. En die rijdt alweer een stuk beter. neem alleen al de shocks, het centerdiff en de swaybar set. De meeste slash rijders hebben die al niet. De SCRT heeft gelijk alles al tot aan de dogbones aan toe. Da's dan ook geen vergelijken met een standaard Slash die zo uit de winkel komt. Een goeie Slash met alle hopups die een SCRT al standaard heeft, en dan nog een dikke motor, die zal best mee kunnen komen met de SCRT's. Daar zijn ook wel voorbeelden van te vinden. Nou heb ik die ambitie gelukkig niet maar ik vind het wel leuk als ie goed rijdt. Ik heb me ook verkeken hoor. Ik dacht dat de Slash een heel goed platform zou zijn. Dat is het ook maar er zijn gewoon duidelijk minpunten.
    Maar toch, als ik dan mijn 4x4 over een parkeerplaats jaag en zie hoe mooi ie overhelt in de bocht en toch niet omklapt dan heb ik 'm toch al aardig op orde. Daar heb ik dan alleen wel een paar honderd euro voor aan moeten verspijkeren op basis van een PE. Ik denk dat mijn SC10 4x4 conversie goedkoper zal zijn als die gaat lukken. En een SCRT is nog goedkoper. Dus als je gewoon een goeie SC wil die meteen competetief rijdt, dan zit je daarmee wel goed denk ik. Ik vraag me alleen af wat er gebeurd als je er een 2200kV motor inhangt op 5of 6S. Ik vermoed (weet het niet) dat de Slash het dan langer volhoudt.

Laatst bewerkt: 2 sep 2010
  2. Haastnooit

Haastnooit

Lid geworden:
    26 okt 2008
    Ik dacht eigenlijk dat de SCRT10 meer is afgeleid van de CRT.5 truggy. In ieder geval zijn hopups van de CRT.5 ook te gebuiken voor de SC, en zijn er ook gelijke (standaard) onderdelen. Geen enkele part van de HongNor buggy's is te gebruiken voor de SCRT10.

3. DJLeonardo

DJLeonardo

Lid geworden:
    24 jun 2009
    correct me if I'm worng, maar een truggy is toch ook afgeleid van een buggy? Een andere kap, langere draagarmen (en dus ook lagere shocks) en grotere, bredere ballon banden. Verder is het concept hetzelfde dacht ik. Tenminste dat is wel zo bij de buggies/truggies die ik heb gezien. (de inferno b.v.) De centrale dogbones met diff in het midden. diagonaal staande shocks, plat alu chassis met laag cog, upperplates etc.

4. murky123

murky123

Lid geworden:
    26 dec 2008
    Ben het wel een beetje met leonardo eens.
    Een slash is een heel nieuw zelf ontworpen platform met realistische short course rij eigenschappen in het achterhoofd in het achterhoofd gehouden bij het ontwerp ervan.

Meeste andere trucks zijn gebaseerd op bestaande buggy platformen.

5. bricks

bricks

Lid geworden:
    7 mrt 2009
    Inderdaad. Maar als je alle varianten weer apart wil gaan klassificeren, eindig je weer met 3 auto's per klasse op een wedstrijd. Voorlopig zijn er nog meer dan voldoende slashes op wedstrijd dagen, en de varianten blijven (gelukkig) nog in de minderheid

6. slashbasher

slashbasher

Lid geworden:
    18 feb 2010
    de gewone slash 4x4 is zeker geen partij voor hem.

maar wat is een slash met dezelfde motor als in een SCRT10 en met alle hopups die ik op de wedstrijd ben tegengekomen.
    in mijn ogen is dat ook geen slash meer want alles komt van een ander merk behalve het onbreekbare plastic:D

het enigste waar ik de slash goed voor vind is dat die met orginele electro bijna overal inzetbaar is.
    maar wel om te rijden niet om te racen dus gewoon om de boel te verkennen en of de baan te leren kennen.
    want met orginele traxxas spullen krijg ik die fricandel echt niet afgesteld.

en ik pas ervoor om in elke uithoek van de wereld een onderdeel te bestellen om er dan hier plezier ervan te hebben.

de winkel waar ik naar toe ga helpen ze me super,ook als er iets niet goed is.
    als jullie garantie willen lopen jullie waarschijnlijk 2 dagen te mailen en daarna nog eens een paar weken naar de brievenbus te kijken.
    daar heb ik dus geen last van want als er iets is krijg ik vaak al meteen garantie vanuit de winkel.
    want dat is service zeggen ze,en natuurlijk niet bij alles want ook ik heb met me onkunde dingen gesloopt die ik beter eerder had terug kunnen brengen.
    maarja dat is weer een leerproces voor me eigen als je iets hoort stop en ga zoeken naar de oorzaak.
    rij niet door tot de boel vastslaat want dan krijg je het waarschijnlijk niet meer uit elkaar met alle gevolgen vandien dat er rondom nog meer stuk is.

7. DJLeonardo

DJLeonardo

Lid geworden:
    24 jun 2009
    Ja klopt wel. Hij is moeilijk te tunen. Of eigenlijk, je moet er veel moeite voor doen. En omdat het een ontwerp op zich is en niet een typische buggy oid moet je ook alles speciaal voor de Slash kopen. Gelukkig is er ook ontzettend veel voor te krijgen. De reden dat ik STRC koop b.v. is dat ze geoie hopups hebben die een stuk goedkoper zijn dan de traxxas onderdelen. Het voordeel van zo'n auto is dat er dan ook hopus gemaakt worden die je voor geen andere auto's kan krijgen. Die aluminium diffcups b.v. zijn echt te gek. Het centerdiff is nu echt een onverwoestbaar geheel. Of het het nou van Traxxas zelf is of een ander merk vind ik niet uitmaken. Het gaat erom dat het past in het ontwerp van de Slash. Daar ging het om, of dat ontwerp competetief is of niet. Er zijn schijnen toch wel wedstrijd rijders te zijn die met de Slash 4x4 podiums rijden dus de Slash afdoen als een verknningstool vind ik wat te makkelijk eigenlijk. Maar uitpakken en wegrijden is er idd niet bij. Wat dat betreft zal de HongNor ongetwijfelt beter zijn idd.

8. slashbasher

slashbasher

Lid geworden:
    18 feb 2010
    kijk ik heb de gewone slash4x4 en heb er alleen de swawbarset en de bigbores van TRAXXAS erop zitten.

die wedstrijd rijders die podiums halen rijden daar niet mee,die hebben minimaal de platium versie en daarbij nog heel wat meer spullen van andere merken erop zitten.

9. murky123

murky123

Lid geworden:
    26 dec 2008
    gewoon een RTR slash 4x4 dit was nog met de stock VXL, stock servo en geen centerdiff en geen swaybars
    ik had wel een spektrum radio en alu bigbore's

poduimplaatsen zijn ook gewoon met een stock 4x4 te rijden hoor.

ik moet dan wel een super goede coureur zijn in jullie ogen..

10. slashbasher

slashbasher

Lid geworden:
    18 feb 2010
    ik neem aan dat dj het over de wedstrijd rijders in amerika had.

niet wij hobbyisten die een blauwe maandag met dat ding een wedstrijd rijden.

11. murky123

murky123

Lid geworden:
    26 dec 2008
    1 a 2 keer per week trainen en 2 wedstrijden in de maand noem ik geen blauwe maandag.
    om nou te zeggen dat ik serieus wedstrijdrijder ben, nou nee. maar er is toch redelijk competitie tussen een handjevol rijders in NL en gelukkig haal ik af en toe een poduim plaatsje

misschien heb ik wel mazzel dat de top 4 a 5 shortcourse rijders van NL bij mij op de club zit en dus heeel veel samen rijden/trainen

Laatst bewerkt: 3 sep 2010
  12. slashbasher

slashbasher

Lid geworden:
    18 feb 2010
    en hoeveel van die rijders hebben we hier in nederland:confused:

ja daarom is het hier niet zo moeilijk als je regelmatig traint om een podium te kunnen scoren.
    en zeker in het begin toen de 4x4 nog maar net uit was.

en je kan zeker wel een potje sturen dat heb ik zelf kunnen zien in purmerent,mol en op mvb.

maar het zou pas leuk zijn als er een paar amerikaanse pro's hier meedoen met een race om te kijken waar wij nederlanders staan op onze banen.
    ik denk dat we er best wel wat moeite hebben om die gasten bij te houden.

13. murky123

murky123

Lid geworden:
    26 dec 2008
    de meeste ken ik wel :D

14. murky123

murky123

Lid geworden:
    26 dec 2008

zoiets?

15. murky123

murky123

Lid geworden:
    26 dec 2008
    dat lijkt me wel heel cool.. om een paar van die gasten uit te nodigen en hier samen mee te gaan rijden.. :p

edit: daarom is ook de enige echte competitie die ik heb met mijn eigen clubleden. het maakt niet uit naar welke wedstrijd we gaan. ik "vecht" altijd met de zelfde personen voor een plekkie .

elke wedstrijd is voor mij als een clubwedstrijd, het maakt dan niet uit op welk circuit we rijden. concurentie is altijd het zelfde . vind ik soms wel jammer.

16. slashbasher

slashbasher

Lid geworden:
    18 feb 2010
    een handje vol is dat genoeg voor een vergelijking om te kijken waar je staat:confused:

17. murky123

murky123

Lid geworden:
    26 dec 2008
    voor mij wel, ik kijk niet over de grenzen om te bepalen waar ik sta

ik kan het ook niet helpen dat de hobby maar beperkt is in nederland.

18. slashbasher

slashbasher

Lid geworden:
    18 feb 2010
    ja ik hoopte ook op wat meer animo,ik had wel een vermoeden dat het een hype zou worden.
    maar voorlopig valt het een beetje tegen.
    ook met de wedstrijden die er bijna niet zijn.

19. murky123

murky123

Lid geworden:
    26 dec 2008
    Het word hoog tijd dat het BNK een short course klasse in zich opneemt
    Het BNK zijn over het algemeen weekenden waar 80 tot 100 man komt opdraven.
    Heel veel van die buggy rijders hebben wel een short course truck.

ik denk dat zoiets een hele grote impuls kan geven aan de short course competitie in NL

20. Carno

Carno

Lid geworden:
    10 aug 2009
    Niet helemaal waar meer Eelco. Vorige keer kon je ook met Stefan en z'n 2wd Shortcourse vechten :lol:

Deel Deze Pagina