Hong-Nor SCRT10 TOPIC

Discussie in 'Electro offroad' gestart door slashbasher, 19 mrt 2010.

1. CircusAso

CircusAso

Lid geworden:
    10 jul 2006
    Lange tenen alert, maar je vroeg enkel of het zou passen, en dat doet het, met een beetje creatief bezig zijn met de lexaanschaar. Lezen gaat mij prima af trouwens, je vroeg of er aanpassingen aan de kap gedaan moesten worden, en daar heb je keurig antwoord op gekregen. Snap dan de toon in je berichten ook niet helemaal.

2. slashbasher

slashbasher

Lid geworden:
    18 feb 2010
    hier nog een foto vd achterkant.
    en zit een orginele slash kap op die al op maat was geknipt.

en ik heb er niks meer aan hoeven te knippen!

Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  3. nusti

nusti

Lid geworden:
    22 nov 2004
    Jongens loop is niet zo te zeveren, imo is dat een vrij normale vraag. Ik had bijvoorbeeld eerst een kap voor een blitz gekocht. Die is veel te breed voor een scrt-10. Is toch weer 30/40 euro weggegooid. Als ik dat van te voren had geweten....

De desert rat slash kap past wel, maar de bodymounts voor krijg je niet helemaal netjes, omdat er in de kap op die plek een bobbel zit. Ik rij nu met de slash/sc10 chevy silverado kap die perfect past. Je hoeft zelfs de achterbumper niet uit te knippen. Ik heb de bodymounts wel in de hoogste stand staan anders raken de banden de kap bij het inveren.

4. Haastnooit

Haastnooit

Lid geworden:
    26 okt 2008
    Laatst bewerkt: 16 okt 2010
  5. rob96

rob96

Lid geworden:
    20 apr 2010
    zou deze: CC010-0049-0 bij pk racing goed zijn op 3s lipo????
    of zou hij te heet worden??

6. Haastnooit

Haastnooit

Lid geworden:
    26 okt 2008
    Wat is het :confused:

7. rob96

rob96

Lid geworden:
    20 apr 2010
    dat nr moet je ff op zoeken op pk racing.
    is die goed genoeg??

8. rob96

rob96

Lid geworden:
    20 apr 2010
    CASTLE CREATIONS SIDEWINDER ESC & CMS 4600 MOTOR
    CASTLE CREATIONS BRUSHLESS SET VOOR 1/10
    Snelle en betrouwbare regelaar van Castle Creations (gelijk aan de regelaar welke standaard in een HPI 1/10 zit), met een 4600 KV motor. Deze set kan in elke 1/10 auto gemonteerd worden, en kan gevoed worden met een 6 tot 8 cellen NiMh of een 2 -3 cellen Lipo accu.
    Met een 6 cellen NiMh accu is de topsnelheid een dikke 50 km/u, met een 3 cellen Lipo accu ligt dat in de buurt van de 75 km/u.
    Deze regelaar heeft vele instelmogelijkheden, welke via de setknop ingesteld kunnen worden. Makkelijker echter is om het via de optionele field programmer te doen, daarmee kun je niet alleen direct de meeste instellingen probleemloos instellen, maar hiermee kun je ook via de USB aansluiting van je computer zowel nog meer instellingen maken, als b.v. via internet de software van de regelaar up to date houden.
    Instelmogelijkheden: Wel of geen achteruit, maximale remwerking, max vermogen achteruit, maximale trekkracht, traction control, hoeveelheid rem bij alleen gas loslaten (drag brake), wel of geen lipo mode - cutoff- spanning, motor timing

9. Haastnooit

Haastnooit

Lid geworden:
    26 okt 2008
    Pffff, ik wil niet weten of dat goed is, dat ben jij toch ? Vooruit maar, in de 4x4 SCRT10 zal dit zaakie op 3S wel warm worden denk ik. Een 540 motor is sowieso aan de lichte kant in een 4x4, 550 motoren (van Novak) worden eigenlijk het meest gebruikt in de SCRT10.

10. rob96

rob96

Lid geworden:
    20 apr 2010
    ??
    ik snap het ff niet ik ben net nieuw hier??

11. DJLeonardo

DJLeonardo

Lid geworden:
    24 jun 2009
    Hij bedoelt dat die motor onderbemeten is omdat een SCRT10 eigenlijk geen 1/10 is. Die auto's zijn ten eerste zwaarder en ten tweede groter dan een echte 1/10 auto.
    Vandaar dat alle motormerken nu hard bezig zijn motoren te ontwikkelen voor deze Short Course 4x4 klasse die eigenlijk tussen 1/8 en 1/10 in valt.
    Vandaar de 550 motoren (in feite langere 540 motoren met dus een langere rotor)
    De betaalbare oplossing is een Novak Ballistic 550 of een Tekin SC4X. Wat duurder zou een Neu 1412 of 1415 kunnen zijn. Maar er zijn natuurlijk ook van die mafkezen die er dan 1/8 motoren in stoppen.
    De beste ESC is in alle gevallen een Castle Creations Mamba Max Pro.

12. slashbasher

slashbasher

Lid geworden:
    18 feb 2010
    @rob96, niks moet en plaatjes zeggen alles.
    want met je nr kom ik niet verder als een lege pag.

13. Koenie

Koenie

Lid geworden:
    1 aug 2009
    @ lennart,

Ben jij nou zo'n mafkees? :D

14. DJLeonardo

DJLeonardo

Lid geworden:
    24 jun 2009
    ja, dat klopt. Een Neu 1515 in een Slash 4x4 is redelijk maf ja.

15. rob96

rob96

Lid geworden:
    20 apr 2010
    dit snapte ik niet

16. Haastnooit

Haastnooit

Lid geworden:
    26 okt 2008
    Jij stelt en vraag en ik moet ff op zoeken waar over de vraag nu eigenlijk gaat ....... ?!???!?? Duidelijker nu ?

Als je graag een antwoord wilt hebben, is het handig om wat duidelijker te zijn en niet een ander te laten zoeken naar een artikelcode. Noem het beestje bij zijn naam, dan zal je sneller een antwoord hebben.

En ik bedoel dit niet lullig of zo, is gewoon een tip ;)

Laatst bewerkt: 22 okt 2010
  17. ZimoH

ZimoH

Lid geworden:
    3 aug 2010
    Goedendag,

Even een vraag tussendoor.
    Na een paar lullige over de kop vlieg acties gaat me kap het al begeven.
    Scheurtjes en dat soort zaken.
    Nu heb ik het eens bekeken met me buggy kap en die is dus veel dikker dan de kap van me HN.
    Diktes SC kap nu is gemiddeld 0.62mm.
    Een nieuwe kap aanschaffen dus en wel deze: JConcepts Illuzion "Manta" Body (Clear) (SCRT-10/Hyper SC) [JCI0058] | RC Cars & Trucks - A Main Hobbies

Is deze een beetje sterker (wat meer crashproof) want kan er niet echt duidelijk vanaf zien hoe sterk hij is behalve wat er in de beschrijving staat.

Mvg, Sander.

Laatst bewerkt: 30 okt 2010
  18. Haastnooit

Haastnooit

Lid geworden:
    26 okt 2008
    Het lexaan wordt over een mal getrokken om de shape te krijgen, hierdoor zal de kap nooit overal even dik zijn. Denk wel dat de JC kap dikker zal zijn dan die van HN, want die zijn wel erg dun inderdaad.

De body verstevigen met ducktape aan de binnenzijde zal ook helpen, pluspunt is bovendien dat je de paint tegen afschuren beschermd.

19. Gies

Gies

Lid geworden:
    24 dec 2009
    Over de Jconcepts manta kap:
    Ik heb er ook 1, al een tijdje.
    Maar op de 1 of andere manier scheurt ie nogal snel bij de voorste raamstijlen, dus ik heb es gekeken op Amerikaanse forums, er hebben meer mensen last van (dus zo lomp ben ik nu ook weer niet).
    ik denk dat je beter af bent met een Jconcepts truth of dare, die scheuren daar niet.
    Ik heb zelf een Jconcepts Dare, en ik merk al meteen dat ie niet zo snel scheurt.
    Die Ford Raptor body van hun is ook mooi om te zien.
    Ik heb net een Proline Body gespoten, nog niet mee gereden, dus daar kan ik niets over vertellen.

20. ZimoH

ZimoH

Lid geworden:
    3 aug 2010
    Ok goed om te weten :p
    Ik zal dan wel even verder kijken en inderdaad de Amerikaanse fora even afstruinen.

Deel Deze Pagina