hopf boot spuiten glasvezel romp

• Topicstarter Topicstarter bzb
  • Startdatum Startdatum
B

bzb

Guest
ik wil mijn nieuwe aanschaf spuiten, is nu nog wit (neem aan gelcoat) iemand een idee met welke lak ik dit moet spuiten en hoe ik het moet schuren (heb wel 1000 grid nat) en of er een primer op moet, ik wil graag lambourgini oranje met flakes (iemand een idee welke flakes ik moet hebben en waar te koop?). graag in de buurt van arnhem voor de spullen.

groetjes,

de enige echte BZB

Een bootje spuiten is net zo als alle andere items goed te doen. Goed ontvetten, schuren, en zorgen dat de lossingswas goed is verwijderd. Onderkant ongemoeid laten (ivm vaareigenschappen romp)

Flakes zijn zonder gedegen kennis, ervaring en de juiste apparatuur niet te spuiten. Voor materiaal kun je zoeken naar Metalflake of House of Kolors.
Bijvoorbeeld:
Lion-Art shop
Effectlakken.nl - Metalflake Candy Apple

Voor een klein bootje loont de investering (als je alles nog moet aanschaffen) helemaal niet. Dan gewoon bij een goede autospuiter laten doen.
Wel zeggen dat hij met de punt naar beneden spuit en hem niet laten "bakken" want dan eindig je wel met een mooie romp, maar ook een kromme.

Wil je nou flakes etc of gewoon spuiten met Tamiya lak?

Als je iets gaat spuiten hou je dan aan de voorschriften van de lak (en de omschreven bijbehorende primer) voor het beste resultaat.
De moeite die je stopt in het voorbereiden (schuren, primer etc) zul je achteraf altijd zien.

Ik gebruik altijd Motip of Dupli-color lak en prime de boten met primer van de action (prima spul). Ik schuur de boot/gelcoat met p400 dan de primer erop en p1000 of p1200 na de primer maar wel zorgen dat je niet door de primer heen schuurt.

Mijn advies geen tamiya lak gebruik deze is veels te dun en kan lang niet zoveel hebben als de autolak .

Advies over de flakes kan ik je niet geven maar ik gebruik soms glitterspray voor in je haar (als effect in de lak).Dat werkt bij mijn boten ook goed en dan wel tussen de transparante nog natte lak door nevelen maar niet direct op de lak spuiten (laatst gebruikt was de oranje spray voor het EK ;-) ) .

groet,

Michiel.

kijk daar heb ik wat aan, bedankt! ~kan hier op de markt alle auto lakken halen voor 2 euro per bus, glitterspray is ook een goed idee, flakes zal snel te grof worden op zo'n kleine boot denk ik, en zo blijft het toch een beetje in schaal

Back