Hout vs schuim

Hout stinkt wel veel minder in de kachel...

:p

Zonder dollen, ik geef toch linksom of rechtsom, ondanks dat ik heel erg goed vliegende (vooral heel grote) schuimkisten gezien heb, toch wel de voorkeur aan hout.
Is meer gevoelsmatig dan dat ik kan zeggen dat het "beter" is.

Kan je dat wat meer onderbouwen? Dat is wel erg kort door de bocht. Ik heb in mijn zenderkoffer(zonder gein) een tube foamtac liggen.

Terwijl jij boos naar huis gaat en nieuwe stukjes hout aan het zagen bent. Vlieg ik alweer.

Ik liet laatst mn mobiele telefoon uit mn handen glippen en die lande precies op de vleugel
Mn vliegmaat vreesde dat er spantjes kapot waren maar ik had een schuim toestelletje mee
er mankeerde niks aan......
maar toch is schuim kut en hout beter :)

Hout stinkt wel veel minder in de kachel...

:p

Zonder dollen, ik geef toch linksom of rechtsom, ondanks dat ik heel erg goed vliegende (vooral heel grote) schuimkisten gezien heb, toch wel de voorkeur aan hout.
Is meer gevoelsmatig dan dat ik kan zeggen dat het "beter" is.

Het gekke is, is dat een houten toestel realistischer oogt. Heb dat zelf ook. Heel raar. Nog geen eens zozeer het vliegen( ik praat dan over langzame toestellen) Misschien omdat je weet dat er een heuse constructie in zit. Ipv een vol gepompte mal met foam.

Maar om een beetje te spelen. Of snel te vliegen pak ik altijd een foam kist.

Foam kan ook stuk. Slijt behoorlijk.

Maar hout kan ook Stuk. Slijten doet het minder.

Wat zou eerder van vorm veranderen bij verkeerd opbergen.(kromtrekken)

Diesel of benzine
Stof of leer
Schoenen of laarzen
Hond of kat
Ga zelf nog maar even door
Ach ach wat hebben we het slecht...zoveel keus hebben we dat je er tureluurs van word.

Ik doe er hangende het onderzoek geen uitspraak over zonder mijn advocaat.....
Als het vliegt is het allang oké.

Terwijl jij boos naar huis gaat en nieuwe stukjes hout aan het zagen bent. Vlieg ik alweer.

Dat is het verschil tussen jou en mij: Jij hebt die tube preventief bij je.

Ik heb in de laatste 5 of 6 jaar eigenlijk geen echte schade gevlogen...

Het gekke is, is dat een houten toestel realistischer oogt. Heb dat zelf ook. Heel raar. Nog geen eens zozeer het vliegen( ik praat dan over langzame toestellen) Misschien omdat je weet dat er een heuse constructie in zit. Ipv een vol gepompte mal met foam.

Maar om een beetje te spelen. Of snel te vliegen pak ik altijd een foam kist.

Foam kan ook stuk. Slijt behoorlijk.

Maar hout kan ook Stuk. Slijten doet het minder.

Wat zou eerder van vorm veranderen bij verkeerd opbergen.(kromtrekken)
Schuim is veel te duur, het is niet meer dat een stuk verpakkingsmateriaal

Diesel of benzine
Stof of leer
Schoenen of laarzen
Hond of kat
Ga zelf nog maar even door
Ach ach wat hebben we het slecht...zoveel keus hebben we dat je er tureluurs van word.

Ik doe er hangende het onderzoek geen uitspraak over zonder mijn advocaat.....
Als het vliegt is het allang oké.

Je mag hier uitspraken doen zonder bang te hoeven zijn voor eventuele consequenties. In dit topic mag iedereen zijn mening uitten. Zonder daarbij voor rotte vis te worden uitgemaakt.

Ook je leskist mag je noemen zonder gelyncht te worden.

Leren lessen op een simulator. Of juist niet.

Misschien dat men echt de voor en nadelen van bepaalde materialen kan opsommen.

Laatst maar weer een Tundra gekocht, want watervliegen wou ik ook wel eens. Prima gelukt en het is een leuke kist. Je kunt er alles mee.
Maar een Calmato vliegt toch wel ff anders. Die vliegt gewoon veel beter, zal ook wel met het gewicht te maken hebben.

Dat is het verschil tussen jou en mij: Jij hebt die tube preventief bij je.

Ik heb in de laatste 5 of 6 jaar eigenlijk geen echte schade gevlogen...

Ja klopt. Eigenlijk voor de drijvers van mijn mini umx timber. Die breken uit het foam met landingen op het zand.

Als mijn houten sebart mee gaat. Dan een liter secondelijm ivm de spanten die breken( dat is echt erg!). Na een accu verwisselen. Of optillen breekt er al wat..

Laatst maar weer een Tundra gekocht, want watervliegen wou ik ook wel eens. Prima gelukt en het is een leuke kist. Je kunt er alles mee.
Maar een Calmato vliegt toch wel ff anders. Die vliegt gewoon veel beter, zal ook wel met het gewicht te maken hebben.

Ja klopt. Maar zal het aan het model liggen? Of door het verschil in materiaal?

Back