Houtkeuze niet-varend modelschip

Discussie in 'Algemeen scheepsbouw' gestart door Stefanwizzard, 27 jun 2012.

1. raf

raf Forum veteraan

Lid geworden:
    27 aug 2003
    hallo
    zoals frederik reeds zei je hebt een leven lang de tijd om zo een schip te bouwen
    waarom wil je dat weten "moet het morgen reeds klaar zijn ???"
    ik bouw soms jaren niet verder aan een model omdat ik" de juiste materialen of gereedschap en/of techniek niet heb "
    in modelbouw groei je in door makkelijk te beginnen
    ik zeg dikwijls tegen de mensen
    dat ze beter met een model beginnen dat te gemakkelijk is maar wel klaar geraakt dan dat ze duizenden euro's uitgeven aan een bouwdoos die nooit klaar geraakt

heb je reeds met amoniac gewerkt ????
    dit heb je nodig om je latjes plooibaar te maken
    je moet zo eens aan een flesje ruiken dan begrijp je meteen wat ik bedoel en je verkoudheid is ook over

vul je account eens volledig in en zeker je ouderdom want anders verkopen ze je nog geen amoniac

groetjes raf

2. Stefanwizzard

Stefanwizzard

Lid geworden:
    27 jun 2012
    Het is ook niet de bedoeling dat ik er snel klaar mee ben, maar ik ga geen 100 euro uitgeven als het met een paar avonden werk klaar is!

3. articcie

articcie

Lid geworden:
    13 feb 2011
    Je zou de eerste zijn die het binnen een paar avonden af heeft. Ik denk als je elke avond 1 uur er aan werkt, en de lat hoog legt zoals je aangeeft er toch wel een maand of 2 a 3 mee kan vullen, wellicht mog langer!

4. Stefanwizzard

Stefanwizzard

Lid geworden:
    27 jun 2012
    mooi zo,

maar ik ben tijdens het surfen ook schepen tegen gekomen waarbij de romp uit een stuk plastic is, reken maar dat je dan snel klaar bent!

5. Ad Bakker

Ad Bakker In Memoriam

Lid geworden:
    20 feb 2009
    Dit is volledig lattenbouw, en de opbouw ziet er ook behoorlijk bewerkelijk uit. Daar ben je maanden zoet mee als je dat netjes wilt doen.

Groet,

Ad Bakker

EDIT
    Ik zie nu pas je antwoord, Tom. Maar gelukkig zijn we het eens, met één uur per dag red je het volgens mij niet in een paar maanden.

6. articcie

articcie

Lid geworden:
    13 feb 2011
    Kunstof rompen zijn voor jou niet interessant als je het toch niet varend wilt houden. En zelfs met een kunstof romp ben je paar maanden zoet. Zoals al eerder gezegd het is totaal NIET te vergelijken met een revell kitje. Dus maak een keuze wat je wilt en ga daar voor. Bij geen enkele boot ben je binnen 2 maanden klaar wil je het netjes doen!

Voor 100 a 150 euro heb je een leuk scheepje.

Have fun :)

7. Stefanwizzard

Stefanwizzard

Lid geworden:
    27 jun 2012
    Oke

Ik denk dat ik nu voldoende weet om zo'n kit aan te schaffen.
    In ieder geval ben ik er lang mee bezig. Wat ook goed is.

Groet
    Stefan

8. raf

raf Forum veteraan

Lid geworden:
    27 aug 2003
    hallo

een abs romp is verre van ideaal als kast model
    de abs moet nu en dan eens van het water kunnen proeven want als het droog blijft staan dan wordt het broos en breek dan makkelijk
    dat zie je bij de oudere modellen die terug in de vaart worden genomen dat er soms problemen mee zijn wat broosheid aan gaat
    als het model in een vochtige ruimte heeft gelegen is dat probleem onbestaande
    dus abs moet nu en dan water voelen
    een beker water in de romp zetten wil ook wel eens helpen

gr raf

Deel Deze Pagina