Nou, ik ben inmiddels wel klaar met die servo; pokkeding, gisteren ook hard door gecrashed :bad-words: en nu geen vertrouwen weer met vliegen, steeds van: "wanneer gaat ie weer raar/onverwachte bewegingen doen"?)
Ik had een filmpje op youtube gevonden waar ze een servo van een mcpx (v1)schoonmaken.
Dus het printplaatje waar de servo op zit er af geschroefd met het schroevendraaiertje die bij de heli was meegeleverd, dat ging nog.
Toen moesten er nog vier ienie mini schroefjes uit het printplaatje, die
waren nog een slag kleiner, niet normaal meer.
Die kreeg ik er ook niet uit, dus naar de modelbouwwinkel in Veendam voor een setje goede ienie mini schroevendraaiers, is de beste man gesloten op maandags...
'k dacht laat 'k de modelbouwwinkel een beetje steunen :idea:, heb m'n best gedaan.
Vervolgens bij de Praxis wat gehaald, maar de servo zelf wil niet helemaal los,
er zit ook iets vastgesmolten, en daar zitten ook weer draden bij dus dat ga ik niet lostrekken. (wel apart dat je de servo zelf, zonder printplaat los kan bestellen als het ook vastgesmolten zit op het printplaatje

)
Ik kon het zover los krijgen dat ik er met een sensor swap voor een dslr met bijbehorende paar druppeltjes reiniginsvloeistof ('k had niks anders in huis en modelbouwwinkel dicht en dacht als het geen kwaad kan rechtstreeks op de sensor van een dslr is dan moet het voor een servo ook wel kunnen) net bij die twee banen kon en er kwam wel ietsje vuil van af, maar het probleem blijft.
De servo rechts loopt of achter de feiten aan; dat deze blijft plakken en een fractie later wel naar de nieuwe stand 'schiet' of hij blijft doodleuk staan en reageert niet op input vanaf de zender.
Als ik met de sticks ga rammen lijkt de frequentie minder, dus als de banen schoon zijn, het motortje het nog doet, en het niet weg gegaan is/erger wordt dan is het iets in het mechaniek dat op en neer gaat?
Ik denk dat ik anders toch maar een nieuwe bestel, hopelijk is daarmee dan alles opgelost, wel weer direct € 20,- katsjing dan, hmm, moet nog maar even wachten