Hpi baja 5t geeft zelf gas

Discussie in 'Big Scale auto's' gestart door Boris de Weert, 23 mrt 2016.

1. DollarHobby

DollarHobby

Lid geworden:
    11 mrt 2016
    Nou als hij goed pompt is het goed. Verder: hebt u niet nog een baja? Of motor, dan voel je het een beetje aan. Opmeten gaat best lastig...

2. Boris de Weert

Boris de Weert

Lid geworden:
    23 mrt 2016
    Ja maar de speling tussen de zuiger en cylinder, Die moet toch minimaal 0,5mm zijn of zoiets en ik heb niet nog een baja of motor helaas. Als de compressie weer is zoals ie was of beter is het toch goed?

3. DollarHobby

DollarHobby

Lid geworden:
    11 mrt 2016
    Ja dan moet het lukken.
    Hij moet er niet tegen aanslaan natuurlijk

4. chris1144

chris1144

Lid geworden:
    22 mei 2013
    Je zou kunnen meten door het bougie gat heen, hier zou je normaal ook bijvoorbeeld de slag van je motor kunnen na meten. Zet je zuiger onderin en en met het met behulp van een schuifmaat meet je de diepte op, en zet de zuiger op zijn hoogste punt en meet het nog een keer. Maar wat normaal de afstand is wanneer de zuiger op tdc is weet ik eerlijk gezegd niet.

Maar je krijgt de motor dus nog wel rond? Als ik het zo lees wel maar goed.

Je hebt de zuigerveer wel goed gemonteerd, je hebt als het goed is zo'n pinnetje in je zuiger zitten waar die opening van je zuigerveer overheen moet vallen.

Wanneer je de cilinder eraf zou halen, en je voelt bovenin de cilinder zit daar niet een duidelijk voelbare rand. Je zuigerveer komt namelijk nooit helemaal tot bovenin, misschien dat als er een duidelijke rand bovenin de cilinder zit dat de zuigerveer daar nu moeilijk doet?

5. Boris de Weert

Boris de Weert

Lid geworden:
    23 mrt 2016
    de motor kan eigenlijk niet helemaal rond hij tikt de bovenkant aan als je een heel klein beetje duwt hij hij helemaal rond er zit een klein randje maar daar ligt t probleem niet want er is duidelijk geen ruimte meer als hij er tegen aan zit

6. Boris de Weert

Boris de Weert

Lid geworden:
    23 mrt 2016
    Mijn cilinder is zoiezo wel een beetje aan vervanging toe maar ik wil m liever eerst lopend hebben voordat ik die weer vervang.

7. DollarHobby

DollarHobby

Lid geworden:
    11 mrt 2016
    Wat je kan doen is: monteerd de kop van de motor op de cilinderbuis zonder bouten. Dus erop leggen zeg maar

Dan gewoon draaien, waaneer hij hem echt aanraakt, dikkere pakking gebruiken. Ik neem aan dat u als wat hebt liggen aan pakkingen?

8. Boris de Weert

Boris de Weert

Lid geworden:
    23 mrt 2016
    Ik heb op dit moment alleen die standaard metalen pakking liggen

9. DollarHobby

DollarHobby

Lid geworden:
    11 mrt 2016
    Tjsah, dr moet dan toch wat tussen zitten...

10. Boris de Weert

Boris de Weert

Lid geworden:
    23 mrt 2016
    Ik heb net met een papiertje tussen de zuiger en cilinder en die zat onder de olie nadat ie had rondgedraaid dus hij raakt m echt, als de zuiger bijna op zijn hoogtepunt zit en hij wordt tegen gehouden en je duwd m een beetje verder gaat de zuiger niet verder meer omhoog dus hij blijft ook niet hangen in de ring die in de cilinder zit

11. DollarHobby

DollarHobby

Lid geworden:
    11 mrt 2016
    Tsjonge wel apart. Verder is de motor oke? Ik vraag me af of dit normaal is. Natuurlijk zit ik van een afstand te praten, ik heb geen benul van hoe u het aanpakt.

Kan u niet een hobbywinkel of expert om hulp vragen

12. Boris de Weert

Boris de Weert

Lid geworden:
    23 mrt 2016
    Voor ik m uit elkaar had liep hij eigenlijk gewoon goed, ik heb m opengemaakt om de zuigerveer te vervangen omdat de carb er toch al af lag. Bij mij in de buurt zit eigenlijk geen winkel en verder ken ik ook niemand in de buurt die verstand heeft van bigscale.

13. Boris de Weert

Boris de Weert

Lid geworden:
    23 mrt 2016
    Heeft iemand toevallig ook geen cy 26cc blok en kan voor mij de hoogte van de cilinder opmeten. Mischien ligt het mankement daaraan en is er misschien iets afgedraaid of afgefreest ofzo. Ik heb het blok namelijk niet nieuw gekocht en er zal wel iets aangepast zijn waardoor er een andere pakking tussen moet.

Laatst bewerkt: 25 apr 2016
  14. sinti

sinti

Lid geworden:
    2 nov 2015
    het is een 26 cc cy blokje?

15. Boris de Weert

Boris de Weert

Lid geworden:
    23 mrt 2016
  16. chris1144

chris1144

Lid geworden:
    22 mei 2013
    Het lijkt me alleen wel heel apart, als je er gewoon een vrij dunne pakking tussen weg hebt gehaald. En je plaats gewoon weer een normale pakking terug, en dan zou die er tegenaan zitten. Ik heb hier ook een blokje liggen en deze heeft niet eens een voetpakking er tussen zitten ( is gedaan om de compressie omhoog te krijgen ) en die komt ook gewoon rond.

17. Boris de Weert

Boris de Weert

Lid geworden:
    23 mrt 2016
    Ik weet niet hoe dik de oude was misschien was die wel 0,7mm
    Ik denk ook dat er iets is aangepast aan de cilinder ofzo want zelf vind ik het ook nogal raar

Laatst bewerkt: 26 apr 2016
  18. Boris de Weert

Boris de Weert

Lid geworden:
    23 mrt 2016
    Maar ik ga een nieuwe cilinder kopen en dan hoop ik dat t wel allemaal past

19. chris1144

chris1144

Lid geworden:
    22 mei 2013
    Ik heb hier zonet nog even een 26cc torretje erbij gepakt wat ik nog had liggen. Wanneer ik de zuiger helemaal bovenin zet, en dan door het bougie gat heen kijk zit er echt wel een goede 2 mm tussen de zuiger en de onderkant van het schroefdraad van het bougie gat. Heb net ff geen schuifmaat meer bij de hand, anders had ik het wel even opgemeten.

Maar heb je misschien anders wat foto's, van het geheel?

20. Boris de Weert

Boris de Weert

Lid geworden:
    23 mrt 2016
    Ik zal morgen wel even een paar fotos maken, ik denk dat de vorige eigenaar van het blok ergens 2mm tussen uit heeft gehaald op een of andere manier

Deel Deze Pagina