Hpi baja 5t geeft zelf gas

Discussie in 'Big Scale auto's' gestart door Boris de Weert, 23 mrt 2016.

1. DollarHobby

DollarHobby

Lid geworden:
    11 mrt 2016
    Zet op standaard. Altijd. Wanneer je ingereden bent minder vet want waarschijnlijk is die afstelling wat vetter. Laat je motor niet al te veel toeren draaien na het inlopen. Met 5 minuten draaien met de schroevendraaier om minder benzine te geven. Nooit te Snel doen, zelf Ook gedaan en reed toen mega snel door te schrale afstelling, krijgtie meer zuurstof maar teveel zurstof is slecht, want dat betekent te weinig olie.

2. Boris de Weert

Boris de Weert

Lid geworden:
    23 mrt 2016
    Hij staat weer in elkaar eindelijk. Nou ging ik vandaag is beginnen met inrijden, de eerste 10 minuten liep ie goed maar daarna liep hij heel onregelmatig en valt steeds stil. Als ik m laat afkoelen loopt ie weer even goed en begint ie weer onregelmatig te lopen en valt ie weer stil. De afstelling staat weer op origineel

3. DollarHobby

DollarHobby

Lid geworden:
    11 mrt 2016
    Meer benzine

4. Boris de Weert

Boris de Weert

Lid geworden:
    23 mrt 2016
    Op de afstelling of in het mengsel?

5. DollarHobby

DollarHobby

Lid geworden:
    11 mrt 2016
    Afstellen. En een beetje meer olie dan normaal in het 1e tankje kan ook geen kwaad. Of je accu stuurt je ontsteking niet goed aan, dus je accu laden.

6. Boris de Weert

Boris de Weert

Lid geworden:
    23 mrt 2016
    Ik had een beetje meer olie er in gedaan maar ik denk dat ik er te veel heb in gedaan, ik ga eerst is me accu opladen en zal dan nog is kijken.

7. DollarHobby

DollarHobby

Lid geworden:
    11 mrt 2016
    Teveel kanniet. Maakt niks uit. Echt heel veel te veel is natuurlijk stroperig maar dat doe je niet later als tie een beetje heeft gelopen gewoon minder olie komt helema goed.

8. Boris de Weert

Boris de Weert

Lid geworden:
    23 mrt 2016
    Ik kom er eigenlijk net achter dat mijn accu niet met de ontsteking verbonden zit. Dus het moet ergens anders aan liggen dan, kzal eerst is meer benzine proberen.

9. DollarHobby

DollarHobby

Lid geworden:
    11 mrt 2016
    Ik zeg niet perse met de ontsteking. Het kan zijn dat dat te weinig stroom krijgt. Als geprobeerd met meer benzine?

10. Boris de Weert

Boris de Weert

Lid geworden:
    23 mrt 2016
    dat ga ik morgen proberen

11. Boris de Weert

Boris de Weert

Lid geworden:
    23 mrt 2016
    Ik weet de oorzaak al. Valse lucht. Ik startte m net met choke en hij liep gewoon door terwijl de choke er nog opstond. Maar ik heb geen idee waar. Alle pakkingen en de isolator zijn gewoon nieuw. Is er een manier hoe ik weet waar hij valse lucht trekt? Meer benzine hielp trouwens ook niet. Als ik een beetje gas geef valt hij gewoon stil bij wat meer gas sputtert hij gewoon

12. Boris de Weert

Boris de Weert

Lid geworden:
    23 mrt 2016
    Ik heb net geprobeerd met remmenreiniger op de cilinder reageerd hij niet, rond de carberateur wel. De enige manier om m te laten lopen is met de choke aan. Als ik m open zet valt ie stil

13. Boris de Weert

Boris de Weert

Lid geworden:
    23 mrt 2016
    Net toch maar de caberateur eraf gehaald, een pakking was een beetje vochtig. Ik heb alles nog is goed aangedraaid en m gestart. Hij loopt nou niet meer door met de choke erop maar stopt gewoon maar hij loopt nog steeds voor geen meter.

14. DollarHobby

DollarHobby

Lid geworden:
    11 mrt 2016
    Wat gebeurd er al je hem start? Veel rook, geen rook of spetters benzine? En hij draait alleen rond? Pompen doet hij nog goed?

15. Boris de Weert

Boris de Weert

Lid geworden:
    23 mrt 2016
    Hij start gewoon normaal, de compressie is ook nog gewoon goed en qua rook ook niks opvallends (ik heb er niet echt op gelet)zou het dan toch de speling zijn bij de gasstang?

Laatst bewerkt: 17 mei 2016
  16. Boris de Weert

Boris de Weert

Lid geworden:
    23 mrt 2016
    Kzal morgen nog is proberen om wat preciezer te spuiten met de remmenreiniger om het precieze lek te vinden. Voor ik m open had spoot ik wat remmenreiniger erop en hij viel stil en was met geen mogelijkheid aan te krijgen. Hij start nu in ieder geval weer maar dat is het dan ook.

17. DollarHobby

DollarHobby

Lid geworden:
    11 mrt 2016
    Bijzonder. Geen idee wat het kan zij sorry

18. Boris de Weert

Boris de Weert

Lid geworden:
    23 mrt 2016
    Toch net even wat preciezer gespoten, als ik een doekje voor de gasas houd en op de pakkimg tussen de carb en isolator spuit gaat hij wat hoger lopen en valt daarna stil. Maar gisteren was er niets mis met die pakking toen ik m openhad en het is allemaal nieuw

19. Boris de Weert

Boris de Weert

Lid geworden:
    23 mrt 2016
    Ik heb alles weer uit elkaar gedraaid, de isolator pakking en de carb pakking zijn beide vettig het lijkt net alsof daar remmenreiniger doorheen is gekomen aangezien het tot de randen vettig is. De pakkingen zijn gewoon nieuw. Wat kan ik doen om de pakkingen beter aan te laten sluiten? Nog strakker aandraaien of olie op de pakking doen of zoiets?

20. DollarHobby

DollarHobby

Lid geworden:
    11 mrt 2016
    Olie is niks toegevoegde waarde. De pakking moet gewoon goed aansluiten. Hem telkens los halen en weer vastzetten is ook niet de bedoeling. Ik wil niet zeggen nieuwe pakkingen.

Misschien gaf u te snel op en had de motor niet genoeg tijd om op gang te komen? Hij moet wel weer even schoonspoelen. Remmenreiniger heb ik ook nooit gebruikt op een motor...

Deel Deze Pagina