Hpi Mt2 18ss

Discussie in 'Bouwverslagen - Auto's' gestart door StefanMT2, 13 mrt 2008.

1. NiTrO

NiTrO

Lid geworden:
    1 dec 2002
    de dempers staan volgens mij niet gelijk

2. Rienk Jan

Rienk Jan

Lid geworden:
    21 aug 2006
    Prachtige auto!
    Maar even tussendoor aangezien hier wel wat K&N liefhebbers zitten, ik heb nog zo'n anti-statische hoes voor een klein K&N filter, in de verpakking-verkeerd bestelt-rij niet met k&N filters:lol:
    Pb maar als er interesse is;)

RJ

3. StefanMT2

StefanMT2 Guest

Zo terug van weggeweest! Na een drukke periode heb ik eindelijk weer wat tijd gevonden om verder te gaan met de auto. Maargoed meteen weer tegen een kapot onderdeel aangelopen, de tank! Er zit een scheur in.

De tank met scheur

Als eerste maar een nieuwe tank besteld. Daarna maar eens gaan kijken waardoor de tank gescheurd is. Ik kwam er al vrij snel achter dat de tank de bodemplaat raakte. Dit was ook het geval bij de "orginele" uitvoering van m'n auto. Doordat de tank de bodemplaat raakte staat deze continu bloot aan trillingen en dergelijke. Hierdoor is denk ik de tank bij een zwak punt begonnen met scheuren. Aangezien ik geen zin heb om dit weer te krijgen de tank beter "opgehangen".

Voorste ophangpunt

Achterste ophangpunt

Zoals je op de foto's kunt zien heb ik er een teflon ring onder gelegd om de tank hoger te monteren. Zo moet het goed gaan! Afgelopen weekend nog een setje velgen & banden besteld. Junfac had ook een nieuw model uitgebracht op het moment dat ik eigenlijk een ander setje wilde bestellen. Dat kwam dus weer mooi uit!

Velgen

Banden

"Het Huwelijk"

En nu maar wachten op de postbode! Aangezien ik nu wat dagen vrij ben ook maar eens verder gaan met de rolkooi.

To be continued...

4. StefanMT2

StefanMT2 Guest

Daar zijn we weer! Van de week weer een pakketje ontvangen uit het verre oosten en de USA. De velgen en banden zijn binnen!

De pakketjes:

De banden:

De velgen:

Ik vond zelf de bandje een beetje "slapjes" aanvoelen. Daarom heb ik eerst aan de binnenzijde van de band straalplakband geplakt. Hierdoor voor kom je een beetje het "balloning" effect. Dit was ik ergens tegen gekomen op het forum.

De binnenkant:
    En zo is het resultaat dan, dacht ik.... Om dat de binnendiameter van de velg kleiner is dan bij de standaard MT2 velgen raken ze de draagarmen. Niet aangedacht. Daarom heb jij ze denk ik ook te koop staan MikeBike? Maar er is altijd wel weer wat voor te vinden. Daarom nog maar een "Wheel Widener" setje gekocht. Als deze binnen zijn dan gaan ik eens kijken hoe het rijd.

Het resultaat (Let niet op de openstaande electronicabak, het pinnentje is namelijk afgebroken. Dankzij RcOwnd is er al een nieuw onderdeel onderweg!):

Het setje:

To be continued...

5. mikebike

mikebike

Lid geworden:
    31 okt 2007
    Dat je mijn setje niet kocht voor zo weinig???,kwam ook nergens tegen aan,dus hoe dat bij jouw zit??..verbreedsetje is wel erg cool,waar heb je die nu weer op gecharterd?,de reden dat ik ze verkocht,was dat het orginele .15 motortje te weinig power had om tot toptoeren te komen.

O-ja,en ik vond dat de velgen de banden ook niet echt goed vasthielden,lijmen is beter..

6. StefanMT2

StefanMT2 Guest

Het type velg wat jij toen hebt gekocht vond ik niet mooi. Vandaar dat ik deze heb gekocht. Dat ze bij mij de ophanging raken komt doordat mijn velg 34mm breed is en een offset heeft van 6,5mm. Jou type heeft een breedte van 42mm en een offset van 8,5mm. Daardoor staan ze wat verder naar buiten dan mijn velgen. Maargoed spacersetje is onderweg. Het setje heb ik uiteraard op ebay gevonden (nowinghobby: Wij verkopen clod buster, clodbuster, monster truck. eBay Winkel).

Gisteren ook ff wezen rijden met het volgende resultaat (de draagarm is afgebroken en een "stuurcup" en nog wat kleine dingen...). Dit ging met ongeveer 50km/h tegen een "steentje":

Balen dus! Gelukkig kan ik de plastic draagarm er nog opzetten zonder al te veel moeite. Alleen moet ik de volgende onderdelen bestellen:

Deze had ik nog liggen:

Maarjah het hoort er allemaal bij. Net die ene steen geraakt op ongeveer 4 hectare bouwgrond. Morgen ga ik in iedergeval beginnen met de reparatie.

Laatst bewerkt door een moderator: 11 mei 2008
  7. mikebike

mikebike

Lid geworden:
    31 okt 2007
    Alu ziet er leuk uit,maar ik had elke x dat ik reed wat kapot,ze hebben toch gelijk dat je beter plastiek kunt hebben(plastiek is toch wel fantastiek ;))
    Nu gauw verkocht,dat ding heeft dik geld gekost,voor weinig fun!!

8. StefanMT2

StefanMT2 Guest

Vandaag dus ff bezig geweest met het vervangen van de onderdelen. Ik kan wel weer een lap tekst schrijven van de stappen en hoe en wat maar foto's vind ik ff wat makkelijker vandaag.

De reparatie:

Nog 2 kleine onderdelen bestellen en ik kan weer rijden!

9. Rienk Jan

Rienk Jan

Lid geworden:
    21 aug 2006
    Ik weet niet hoor, maar 1 kan plastic lijkt mij niet zo handig...

RJ

10. StefanMT2

StefanMT2 Guest

Voorlopig heb ik de plastic onderdelen er even voor terug gezet. Op de manier kan ik toch blijven rijden terwijl ik de nieuwe onderdelen nog moet bestellen. Maar als het niet "handig" is kun je dit dan ook onderbouwen met een argument?

11. Rienk Jan

Rienk Jan

Lid geworden:
    21 aug 2006
    Je hebt dus 3 alu ophangingen en 1 van plastic, alu absorbeert minder krachten en stuurt dit dan door naar het zwakste materiaal, nu dus plastic, er bestaat een grote kans dat de boel binnen no-time kapot is, maar misschien ook niet hoor, de praktijk leert het;)

RJ

12. NiTrO

NiTrO

Lid geworden:
    1 dec 2002
    idd, ik denk ook dat je ze best per paar vervangt.

dus als je zoals jij 1 arm vooraan breekt van alu, en je wil tussendoor nog rijden totdat het onderdeel binnen is, vervang je best beide armen aan de voorkant.

greeetz

13. motor kiezen

hallo iedereen!

ook ik heb afgelopen weekeinde een mt2 18ss gemaakt...

de vraag is nu nog... welke motor ga ik erin zetten

is de standaart hpi motor die veel winkels aanraden (T15) goed genoeg?

het hangt natuurlijk af van mijn wensen... maar als ik een lrp motor koop,

is de prestatie dan beter? levensduur? de prijs is wel aanzienlijk hoger...

ik hoor het wel!

14. basdeglopper

basdeglopper

Lid geworden:
    19 feb 2007
    ik ga ook een mt2 kopen als bouwpakket, was de body al uitgeknipt?

15. arjan rc

arjan rc

Lid geworden:
    30 jun 2009
    hpi mt2

beste mensen

ik heb zelf ook een hpi mt2, nu zou ik graag willen weten waar je de TITANIUM TURNBUCKLE SET kunt kopen. bij PK betaal je er 52.30 euro voor, maar is er niet een goedkopere optie?( via andere site of zo iets)
    ik zou het graag van jullie horen.

mvg.

arjan

16. Cheeta

Cheeta Forum veteraan

Lid geworden:
    8 jul 2003
  17. Alienbliep

Alienbliep

Lid geworden:
    25 mei 2009
    als iemand nog onderdelen zoekt,
    Ik heb nog het originele vliegwiel+schoentjes voor een 18ss is een paar uur rijden oud
    PAARSE motor steunen voor een 18ss, of alle andere motor met een korte krukas T-15 T3.0
    Ook nog een G3.0 motor voor onderdelen.

18. Ricardo73

Ricardo73 Guest

Deel Deze Pagina