HPI, rovan, KingMotor, Shenq

Discussie in 'Big Scale auto's' gestart door YS Buggy, 4 mei 2011.

?

HPI, Rovan, KingMotor, Shenq

1. HPI

70,4%
  2. Rovan

17,4%
  3. KingMotor

7,0%
  4. Shenq

5,2%
  1. fastrockets

fastrockets

Lid geworden:
    28 okt 2011
    ik wil gewoon lekker een middag op de ijsbaan ( droog ) rijden.. en op het strand

Laatst bewerkt: 23 dec 2011
  2. Manta

Manta

Lid geworden:
    1 mrt 2010
    Binnen 5 minuten weer een post? Edit dan gewoon je eerste post ;)

De enigste plek waar jij hebt kunnen lezen dat een Kingmotor goed is is op hun eigen site of in hun folders.....:rolleyes:

3. fastrockets

fastrockets

Lid geworden:
    28 okt 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  4. Manta

Manta

Lid geworden:
    1 mrt 2010
    And suddenly I don't give a damn anymore either.........

5. fastrockets

fastrockets

Lid geworden:
    28 okt 2011
    laat dan maar :)

6. Tiemen

Tiemen

Lid geworden:
    16 nov 2007
    ALS je nu eens goed zou luisteren naar andermans ervaring, en niet zo eigenwijs, heb je er misschien iets aan, maar als je toch al weet wat je wilt, vraag er dan niet om!

(mannetjes zoals jou vragen alleen maar en hopen op antwoorden die ze willen horen ...... )

7. RC racing zwolle

RC racing zwolle

Lid geworden:
    10 nov 2011
    (ik zal echt weinig offroad gaan rijden, meer onroad dan zal het toch wel goed zijn.. stunten springen begin ik niet aan.)

Waarom moet het dan een dure zijn?
    Wij rijden met een yama baja off-raod. die kosten ons 350 euro perstuk.
    Wij doen er de gekste dingen mee. dan zal dit merk on-raod wel jaren mee gaan.

Het is maar een tip. wat je er mee doet is aan jou...

8. igot

igot

Lid geworden:
    14 aug 2010
    Jonge jonge, wat een ervaringen weer mbt een King Motor! En niemand die er mee gereden heeft... waar komen die ervaringen dan toch vandaan. Ik denk uit de grote duim. In Amerika zijn er zelfs zeer goede ervaringen mbt King Motor. Vergeet niet dat je ruim 300 euro bespaard op een HPI Baja, en je voor dat geld veel upgrades kunt uitvoeren!

9. fastrockets

fastrockets

Lid geworden:
    28 okt 2011
    Mmm.. Nu weet ik het echt niet meer iedereen zegt ja. En ook weer nee volgens mij zit in de king motor een echte 23cc feulie.

10. fast wil

fast wil

Lid geworden:
    4 dec 2009
    Er is 1 ontwerper, ontwikkelaar van de baja buggie waar het on dit topic over gaat. Deze fabrikant heeft daarom een aantal kosten om tot de Rc auto te komen waar wij allen zo graag mee rijden, daar is de prijs dus ook naar. Dat is dus HPI! De rest aapt na. "Steelt" een design wat al volledig is ontwikkeld en zelfs al op de Rc kaart is gezet. Dus maakt zelfs ook nog gebruik van de goede naam en het reclame aandeel. Dat is dus slap. Het word nog erger. Als blijkt dat het origineel toch wat minpuntjes heeft zijn ze niet in staat om aanpassingen door te voeren. Pas als HPI zelf met een nieuwere versie uitkomt beginnen ze weer na te maken. Zelfs het namaken gaat ze niet goed af want het kunststof procédé waar HPI zo bekend mee is geworden bij de kleinere modellen, krijgen ze gelukkig niet nagemaakt.
    De diverse leveranciers van de neppers roepen allemaal om het hardst dat er géén verschil in de autootjes zit. Zij kunnen nl. meer aan de neppers verdienen omdat daar de marge groter op is. Ook de vele webshops verdienen een lekkere boterham aan de neppers. De kwaliteit is minder, er gaat dus sneller iets stuk. Er word zelfs ingecalculeerd bij de aanschaf van een neppert dat je nog veel geld overhoud voor de zo "noodzakelijke" hobups. Dus kan men meteen ook dat geld achterlaten bij de diverse shops. Ook deze heren staan niet te springen om te vertellen over ontwikkelingskosten enzo. Ze snijden nl. in hun eigen boterham als ze vertellen aan de klanten, dat als ze een HPI baja kopen ze dan eigenlijk totaal geen hups nodig hebben. Zo uit de doos lekker rijden kan nl. niet volgens hun. Ik heb al zo vaak naar de HPI baja chalange verwezen en doe dat nu nog maar een keer. De discussie zou niet moeten gaan over de neppers onderling en de kwaliteit daarvan. De discussie zou moeten gaan over het feit dat er neppers gemaakt worden en dat het veel beter is om die lekker in de schappen te laten staan bij die zogenaamde Rc dealers die geen HPI konden krijgen. Zodat HPI lekker door kan ontwikkelen en we zodoende een nog leukere Rc car kunnen kopen.
    Wil je je HPI een beetje bling geven dan kan dat natuurlijk naar hartelust. De Amerikanen verkopen alles wat blingt en glimp (het merendeel komt gewoon uit Europa). En dat is natuurlijk ook een mooie hobby. lekker sleutelen aan je eigen carretje, er een eigen look aan geven.

Één merk één standaard.....HPI!

11. kobus

kobus

Lid geworden:
    3 mrt 2007
    @ Fast wil , weet je wat ik zo grappig vind aan jou ?

Je roept de hele tijd het hardst van iedereen , koop HPI dat is origineel , de rest zijn namakers (waar ik het overigens volledig mee eens ben) ;)

Maar als ik kijk naar jou baja en het draadje lees wat daarbij hoort zie ik toch de nodige spullen van Integy :shock: terwijl die het kopieren toch tot een kunst hebben verheven :rolleyes: :confused:

Ik kan hier nu wel met een hele rits aan voorbeelden komen dmv. plaatjes , maar ik denk dat elke rechtgeaarde baja bezitter wel weet waar het over gaat ;)

Dit is niet lullig bedoeld of als een aanval , (omdat ik vind dat een ieder moet doen en laten wat hij wil) maar het is iets wat mij opviel en ik vind het wel geinig :p

12. shogun

shogun

Lid geworden:
    27 jun 2009
    Ik vind het wel een leuk draaitje om te lezen,

Heb sinds kort ook een rovan baja aangeschaft. En ik moet zeggen ben er dik tevreden mee. Alles ziet er stevig uit en vrij solide. Voelt ook zo aan
    Enige min punt is dat de motor zo uit de doos niet netjes staat, maar dat was ook snel opgelost.(afslaan bij remmen)
    Maar wat mijn ervaring is tot nu toe is heel positief, wagen reageerd lekker. Genoeg kracht op de motor.
    Kijk ik heb geen evaring met een orgineel dus kan ik er niet over oordelen.
    Maar ik heb wel de bewuste keus gemaakt om geen baja van hpi te kopen puur om de prijs.En als er wat kapot gaat haal ik gewoon aftermarkt spullen om te repareren.

13. fast wil

fast wil

Lid geworden:
    4 dec 2009
    hey Kobus,

Jah inderdaad dat is een NEP baja.
    In een eerdere discussie heb ik dat aangegeven.
    De keuze van Integy is destijds gevallen omdat deze alu delen veel lichter waren als de amerikaanse delen van TGN, DDM of Turtle.
    Toen ik van deze auto een paar foto's op het USA forum plaatste vielen deze 3 heren dan ook nogal over mijn keuze, na een heftige discussie over het feit dat deze heren net zoveel namaken als integy werd ik van het forum verbannen.

Het verschil is in mijn ogen dat er een toegevoegde waarde aan moet zitten, en niet klakkeloos copyeren.

De achterliggende gedachten bij het bouwen van deze auto is om een baja met 4 remschijven te bouwen die mee zou kunnen komen in wedstrijden. Al bouwende dacht ik dat je dan een aantal dingen van alu erop moet zetten omdat er in de kunststof delen te veel flex zat. Om het gewicht enigszins op pijl te houden is daar ook veel carbon bij gekomen en dus Integy, dat overigens wel HPI materiaal was en dus Integy. Deze auto koste mij ong. 2500 euri's. Ik heb hem inmiddels verkocht omdat het niet bracht wat ik ervan verwachte en er daarom te weinig mee reed. De HPI Baja is vooral een Fun auto waarmee je op de circuits aardig mee rond kunt komen. Maar ga je voor NK of andere kampioenschappen dan word het moeilijk. Ik heb nu mijn standaard HPI baja nog staan en daar rijd ik nog weel eens met veel plezier een meeting mee.

Maar de reden dat ik wat fel ben op die namaak spullen van rovan en king en andere, is dat de mensen die daar mee te maken hebben vaak als hun autootje weer eens kapot is, "een HPI baja" gaat ook wel eens kapot, moeten roepen.
    Je koopt prul voor weinig als het dan kapot gaat roep je om jezelf wat wijs te maken dat het duurdere origineel ook altijd kapot gaat. Zo ook de winkeliers die roepen al bij de aanschaf van een nieuwe neppert dat je al vast wat upgrade spulletjes bij ze moet kopen, want die gaan bij een HPI ook altijd kapot. Dat is onzin. Ik vind het ook jammer dat er steeds weer jongens zijn die daar dan in mee gaan, en toch later weer bij die winkelier komen met schade. Waar vervolgens weer voor de nodige euro's word besteed onder het mom van, de HPI was ook allang kapot geweest. Goh wat zijn we toch slim en goedkoop bezig. Ook kling klare onzin.

Ik heb nooit geroepen dat mijn zelfbouw nep baja van 2500 euro beter was als de HPI versie, het was een totaal andere auto.

14. shogun

shogun

Lid geworden:
    27 jun 2009
    Ik vind niet dat je die dingen prul kan noemen , uiteindelijk ligt het aan de gebruiker hoelang het leeft. Een ander kan wel heel blij zijn met dat (prul)

Kijk ik heb hiervoor altijd met een HPI SAVAGE gereden en ja er ging bijna nooit wat kapot wat ik er ook mee deed.Maar als er dan wat kapot ging koste het wel weer veel geld.

15. fastrockets

fastrockets

Lid geworden:
    28 okt 2011
    volgen mij ligt het zeker aan de gebruiker. natuurlijk is hpi beter dan de neppers :D
    ik hoor echt geen goede verhalen voor de clone modellen.
    maar zo verschrikkelijk slecht kan het toch ook niet zijn? anders zouden winkels de auto modellen toch niet inkopen?.
    mensen die nog nooit er mee gereden hebben hoor ik : slecht. ik zal het niet doen
    mensen die het gekocht hebben: matig tot prima! ik zal het wel doen.

16. leobijvlagen

leobijvlagen

Lid geworden:
    21 aug 2010
    Ik heb ervaring met hpi en king motor en kan dus uit ervaring zeggen dat de king motor niet op kan tegen hpi. Het geld dat je uitspaart met het kopen van een clone ben je in paar ritjes al kwijt.
    En dat winkels die clone's inkopen komt omdat ze meer kunnen verdienen aan die auto's (en daarna nog eens aan de onderdelen ).
    Kijk hier eens rond staan genoeg tweedehands Hpi's op!

17. kobus

kobus

Lid geworden:
    3 mrt 2007
    Oke , die eerdere discussie heb ik dan gemist ;)

De mannen daar zo niet zo moeilijk :rolleyes: , de maker van Vertigo heeft volgens mij ook weleens iets verkeerd gezegd tegen de eigenaar van het forum (tevens ook (mede)eigenaar van HBZ) en werd ook meteen verbannen en alles wat verder met hem te maken had , als zijn naam genoemd werd , werden dat ******* :???:

Nogmaals , ik ben het wat de HPI en de neppers betreft volledig met je eens , kijk maar naar mijn onderschrift ;) :D

18. fastrockets

fastrockets

Lid geworden:
    28 okt 2011
    Laatst bewerkt: 3 jan 2012
  19. Fuzzy

Fuzzy

Lid geworden:
    31 jul 2005
    Loopt dit nog steeds... :D

Het is heel simpel.. de Shengqi en Rovan zijn klonen van de 1e HPI Baja... zelfde fabriek, iets andere samenstelling van het kunststof en iets minder geassembleerd, maar niet veel mis mee.
    Ze hebben dezelfde gebreken als de 1e HPI baja als het lekken van de schokbrekers etc.

Wat ik eerder al schreef... voor het geld van een HPI, heb je een Shengqi of Rovan met de nodige upgrades en wat meer... ;)

20. fast wil

fast wil

Lid geworden:
    4 dec 2009
    Heeeeey Fuzzie: ik dacht dat je verhuisd was ;) ik hoorde niks meer van je:D En ik had je nog wel genoemd in mijn post. het is inmiddels wel een dik half jaartje geleden maar toch::D
    Jah, zoals die van "dezelfde fabriek":D Laat me eens zien waar dat vandaan komt. Enne die andere 2 vragen ,wel een poos geleden, staan ook nog open:D

Deel Deze Pagina