HPI Savage 5T -> brushlesssss

Discussie in 'Bouwverslagen - Auto's' gestart door DutchRC, 28 sep 2012.

  1. DutchRC

    DutchRC Guest

    Op de 1-of-andere manier had ik het idee dat jij een Robinson spur + slipper clutch erop had zitten ;) I must have been dreaming :D Of door de war met een ander draadje..

    Anyway: op m'n E-Revo heb ik sinds afgelopen weekend zo'n set zitten:
    Robinson Racing Gen3 Slipper Kit Steel Spur/Backplate (60T) [RRP7960] | RC Cars & Trucks - A Main Hobbies
    (omdat de standaard & HD slippers van Traxxas het gewoon niet trekken)..

    Zo'n ding zou ik op de Savage 5T ook willen.. Maar nog niet de juiste gevonden dus...
     
  2. Klamath

    Klamath

    Lid geworden:
    3 mrt 2008
    Berichten:
    4.850
    Locatie:
    Westerhaar, Overijssel
    achso. Nee, op de savage heb ik de orig HPI slipper zitten met daar een stalen HPI spur er op. (geloof originele vertanding van de Savage Flux HP zelfs. die is aardig safe voor de Flux HP (word ja ook vaak een stuk zwaarder vertand) en wat ik tot nu toe heb gezien perfect voor de Savage 5T. :D

    Heb zelf de originele slipperclutch in de Revo zitten. maar gebruik ook een Middendiff, dus als ik teveel gas geef worden de voorwielen groot, en gaat het gas automatisch weer ietsje los. :D Misschien niet zo geweldadig als zonder center diff, maar ik heb sinds die er in zit geen diff meer kapot gereden, en 't gaat wel bloedhard. (even afkloppen.)
     
  3. DutchRC

    DutchRC Guest

    Okee.. Dat is dan een 17 -> 44 vertanding Denk ik?? Ik heb nu iig een 44T spur erin zitten..

    Ohww.. Daarvoor dus wel kapotte diffs met de Revo? Ik heb DAT nog niet gehad.. (ondanks rijden op 6S)
     
  4. DutchRC

    DutchRC Guest

    En inmiddels toch maar Wel een set besteld.. Ongeveer vergelijkbaar met wat ik in m'n E-Revo heb hangen:

    [​IMG]


    [​IMG]
     
  5. Klamath

    Klamath

    Lid geworden:
    3 mrt 2008
    Berichten:
    4.850
    Locatie:
    Westerhaar, Overijssel
    1x gehad, voordiff kapot omdat ik een behoorlijke noodstop moest maken, en de wielen voor de verandering eens volop grip hadden. :lol:
     
  6. DutchRC

    DutchRC Guest

    Hahaha :D ja.. opeens veel grip kan zeer verrassende schade geven inderdaad ;)
     
  7. DutchRC

    DutchRC Guest

    Tijd voor een updateje! Vandaag kwamen m'n bumpers binnen..

    De nieuwe voorbumper:
    [​IMG]


    De voorkant met alleen de standaard bumper:
    [​IMG]


    Nieuwe bumper erop:
    [​IMG]


    [​IMG]

    Met kap (sorry.. slechte foto)
    [​IMG]
     
  8. DutchRC

    DutchRC Guest

    De achterkant dan..

    Met alleen de standaard bumper:
    [​IMG]


    De 5T blijkt een zwaarder uitgevoerd achter bulkhead te hebben.. Deze bumper past niet zonder aanpassing..
    Maar.. Zonder aanpassing zit hij zo:
    [​IMG]


    Met kap:
    [​IMG]
     
  9. DutchRC

    DutchRC Guest

    Okee.. Hier zag ik wel een beetje tegen op.. Het 'ophangen' van de lipo-trays.. Uiteraard heeft dit chassis (origineel een nitro-auto) geen bevestigings-gaten voor lipo-trays..
    Afgezien daarvan loopt de rem-bediening aan de buitenkant van het frame, waardoor ik de trays ook niet tegen het frame aan kon monteren..

    Allereerst de bevestigingsgaten uitgemeten en geboord:
    [​IMG]



    Daarna heb ik per 12 afstands busjes (7mm) uit een allu pijp gezaagd, en daarna op het frame gelijmd:
    [​IMG]


    [​IMG]


    Et voila.. Daar hangen ze.. Zoals je ziet hangen ze een Beetje versprongen... Daar was niet aan te ontkomen omdat de mogelijkheden voor plekken voor de gaten niet gelijk waren aan beide kanten..
    [​IMG]
     
  10. Zjeraar

    Zjeraar

    Lid geworden:
    20 jan 2007
    Berichten:
    1.126
    Locatie:
    Gent
    Nu gaat er wel gigantisch veel gewicht aan de achterkant van de auto hangen... Motor, ESC én accu's. Zou het niet beter geweest zijn om je accu's wat naar voor te hangen?
     
  11. DutchRC

    DutchRC Guest

    Misschien.. Maar dat weet ik pas als de auto rijdt.. De ESC plaats ik Wel een stuk verder naar voren dan standaard..

    Hoe dan ook: van Klamath lees ik dat de wagen de neiging heeft voorover te duiken in jumps... Daarom deze positie gekozen..

    Op de HPI Super SC 5 flux zitten ze by-the-way ook ongeveer op de door mij gekozen plaats..
     
  12. Klamath

    Klamath

    Lid geworden:
    3 mrt 2008
    Berichten:
    4.850
    Locatie:
    Westerhaar, Overijssel
    Plus dat het gewicht in de kont hem leuker laat rijden. Kun je heel mooi sturen met gas geven. :D powersliden/4 wiel driften, op zand lukt dan ook erg mooi.

    Ik zie trouwens dat je de originele nitro motorplaat er nog wel in hebt zitten.
    Mja, zal ook weer niet zoveel uit moeten maken, worden ja ook genoeg nitro Savage's omgebouwd naar electro.
     
  13. DutchRC

    DutchRC Guest

    Klopt.. Ik heb die niet meteen vervangen.. Ik kan me niet helemaal voorstellen dat dat een probleem oplevert, maar als dat et Toch doet kan ik em altijd nog vervangen :)
    Bovendien eerst maar es kijken of ik de bestelde motor kan monteren met de mounts die ik nu heb :$
     
  14. Klamath

    Klamath

    Lid geworden:
    3 mrt 2008
    Berichten:
    4.850
    Locatie:
    Westerhaar, Overijssel
    Ik heb hem ook alleen maar vervangen door de Flux variant omdat ik de flux motorsteun gebruik.
     
  15. DutchRC

    DutchRC Guest

    Ah ja.. Had je flux-steun niet gepast op de nitro-plate?

    Ik ben nog een beetje op zoek naar een motor-mount die gewoon de schroefgaten aan de voorkant van de motor gebruikt trouwens.. Heb jij daar nog naar gekeken? (omdat je dan niet vast zit aan een bepaalde motor-diameter)..
    Enige dat een beetje leek op wat ik dan zou willen was een Integy ding.. (en dat is uiteraard NIET wat ik wil :p)
     
  16. Klamath

    Klamath

    Lid geworden:
    3 mrt 2008
    Berichten:
    4.850
    Locatie:
    Westerhaar, Overijssel
    Neu, nooit naar gekeken. Heb gewoon de 2200kv Tork motor er in gedrukt. die vind je 2e hands nog wel veel voor een leuk prijsje.
    Als had gebleken dat die niet genoeg was (wat niet is kan nog worden.) was er een CC/Neu 1717 in gekomen. die is wel een stuk groter in Diameter, dus dat was wel iets meer aanpaswerk geweest gok ik.

    Als het goed is heeft Alza racing wel meerdere oplossingen hiervoor. en anders RC Monster wellicht. :)

    http://www.rc-monster.com/proddetail.php?prod=rcmfluxmnt&cat=109
     
  17. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.356
    Locatie:
    Zwolle
    Alza heeft inderdaad veel electro ombouw spul voor de savage.
    Volgens mij staat er ook een draadje in dit sub forum van een ombouw met alza spul.
     
  18. DutchRC

    DutchRC Guest

    Yep. dat klopt.. Ik heb NU een mount van Alza ook (zie startpost).. Maar m'n motor heeft koel-vinnen..
    Ah.. als die Niet past, kan ik de motor-set van m'n Apache C1 er WEL in zetten.. Al zou ik dus liever een sensored set in de 5T hebben..
     
  19. drkdgglr

    drkdgglr

    Lid geworden:
    13 aug 2007
    Berichten:
    1.264
    Locatie:
    Amsterdam
    Ik heb evt nog een Neu 1521-1y liggen, zonder koelvinnen. Misschien past die wel in je mount?
     
  20. DutchRC

    DutchRC Guest

    Thanks for the offer Bart :)
    Die houd ik nog ff in-the-pocket.. Ik heb een motor in bestelling waar de douane nu mee aan het spelen is.. Als die niet past weet ik u te vinden :)

    *edit* zie ik goed dat dat een 5500kv & max. 3S motor is??
     

Deel Deze Pagina