HPI Super 5SC Flux

Hij lijkt misschien op de Savage van binnen maar het is toch ook wel weer een hele andere auto!!

style1t.jpg

The Biggest Brushless Short Course RTR Available!

The Savage drivetrain is super flexible, allowing HPI monster trucks to reach legendary levels of durability and performance! Because of this extreme toughness, HPI designers have Super-sized the Savage to 1/5th scale, taking the Savage to a new dimension!

The Super 5SC Flux takes the powerful Flux Tork 2200KV motor and Blur speedo from the amazing Savage Flux HP for truly impressive top speeds and plenty of wheel-spinning fun! The Super 5SC Flux is lighter than the Baja 5SC, so the power of the Flux Tork is a perfect match!

With specialized parts to fit the Baja 5SC body, bumpers and wheels, from the outside the Super 5SC Flux looks just like its petrol-breathing stablemate. It’s only when you switch it on and drive away that its secret is revealed!

style2.jpg

style4.jpg

1/5TH SCALE RTR SAVAGE-BASED SHORT COURSE TRUCK
Before the Super 5SC Flux truck, you would have had to modify existing cars and trucks to get an electric 1/5 scale vehicle to wow your friends with. No longer!
The Super 5SC Flux is the biggest brushless RTR vehicle available, and its size and speed means it will definitely win fans from the large-scale community!

FLUX BLUR SPEED CONTROLLER AND TORK 2200KV MOTOR
Straight from the Savage Flux HP truck comes the Flux Blur speed controller and Flux Tork 2200KV motor! Together, these give the Super 5SC the capability to handle 4S or 6S power from a pair of matched lithium-polymer (LiPo) batteries. You say you want more power than you can use? Here’s your chance to strap it in and get going!
The Flux Blur is pre-fitted with real Deans low-loss plugs for getting the most out of your batteries, and official HPI Plazma LiPo batteries are already fitted with Deans plugs for easy compatibility and plug-and-go fun.

2.jpg

DESIGNED FOR 6S LIPO POWER
With the ability to handle twin 3S LiPo batteries (that's a total of 6S LiPo power!) it can deal with anything the Tork 2200 motor can dish out! 6mm bullet connectors secure the motor wires for loss-free connection to the 12-gauge wires, and to connect to each battery pack we've attached real Dean's connectors for zero power loss and total efficiency.

SAVAGE ALUMINIUM TVP CHASSIS DESIGNThere’s no beating the original Savage Twin Vertical Plate design for toughness, durability and versatility! With the extended frame design and all-new skid plates underneath the chassis to protect the drivetrain, the TVP chassis hits a new generation of excellent HPI kits!

4.jpg

ALL-METAL SAVAGE 4WD DRIVETRAIN
The Super 5SC Flux features all-metal Savage transmission gears to make sure that power delivery is uninterrupted and every jolt of power gets from the motor to the tyres efficiently and with no worry of damage to the gears. The whole drivetrain runs on rubber-sealed ball bearings for optimal efficiency, for extra-long runtimes and mega-fast top speeds! The diffs feature the all-new Machined Super Heavy Duty Bevel Gear Set, with extra-large bearings for extreme durability! These are tougher and stronger than all other available bevel gear sets for the Savage! The Super 5SC Flux is even equipped with a center differential to evenly split power between the front and rear ends of the truck – this proved to be the most durable direction to go in testing and gives you a better driving experience.

5.jpg

SILICONE OIL-FILLED BIG BORE SHOCK ABSORBERS
Four huge Big Bore shocks give all the suspension action you need to get out and blast through the roughest of tracks or off-road terrain. With slick nylon bodies they are lightweight and strong, with almost no friction 'stiction' between the shock piston and shock body. The extra-large capacity gives you extra control and damping action so you have the driving feel that makes off-road driving so much fun!

6.jpg

FRONT AND REAR SWAY BARS
To help you tame the tight and twisty bits of any race track, the Super 5SC Flux is equipped with thick sway bars front and rear. These reduce chassis roll and give you more control to drive through corners, instead of sliding through them!

7.jpg

ALL-NEW SKID PLATES
Brand new molded skid plates protect the underside and drivetrain of the Super 5SC Flux. Running the full length of the chassis, these skid plates deflect rocks, sticks and other debris, plus they help the chassis glide over tall obstacles. They will also fit on the Savage X, for all the Savage owners out there!

9.jpg

FULLY UPGRADEABLE WITH MOST SAVAGE DRIVETRAIN & SUSPENSION OPTIONS
Because the Super 5SC Flux is equipped with most of the drivetrain and electronics from the Savage Flux HP, it will be easy to find parts if and when you need them. You’ll also be able to find upgrades and options as soon as the truck is in your hands!

102692_003p.jpg

BAJA 5SC BODY, TYRES, BUMPERS AND MUD FLAPS
The Super 5SC Flux is fitted with the body, bumpers and tires straight off the Baja 5SC for an instant cool look. The lightweight beadlock-style wheels fit the HB Rodeoo short course tires and look great – the Super 5SC can also fit standard Baja 5SC beadlock wheels, so you can start using your Baja truck wheels right out of the box!

10.jpg

002e.jpg

performance.jpg

HPI makes it as easy as possible to get into RC off-road action. The Super 5SC is completely pre-built and ready to go right out of the box! Everything is assembled and tuned for you by professionals - diffs, shocks, suspension and more are perfect before you even open the package.

HPI Ready-To-Run vehicles bring you the same high performance and quality that you'd expect from a high end RC kit but with the added convenience of being factory pre-assembled to the highest standards - giving you a high performance RC vehicle straight from the box!

Features Summary:
  • 1/5th scale Ready-To-Run Savage-based short course truck
  • Biggest brushless RTR vehicle available!
  • TF-40 2.4GHz radio system
  • Flux Blur speed controller compatible with twin-3S batteries
  • Flux Tork 2200KV motor
  • HPI SB-5 metal gear steering servo
  • Savage aluminium TVP design
  • Center differential
  • Skid plates underneath chassis
  • All-metal Savage drivetrain
  • Silicone oil-filled shock absorbers
  • Front and rear sway bars
  • Fully upgradeable with most Savage drivetrain & suspension options
  • Requires 2 matching battery packs up to 3S capacity (for total of up to 6S LiPo power)
  • Front and rear Baja 5SC bumpers and mud flaps
  • Uses Baja 5SC body
  • Baja 5SC-compatible wheels
  • Parts compatibility with Savage Flux
  • AA batteries for radio system included
106259 RTR SUPER 5SC FLUX w/ 2.4GHz Radio System
1/5th Scale Pre-Assembled 4WD Short Course Truck with 2.4GHz Radio System and Painted Body

WHAT YOU NEED:
Two 2S or 3S LiPo battery packs - HPI recommend #107222, #101942 or #106401 Plazma packs!
Battery charger - HPI recommend Reactor 500 #101971 charger!

SPECIFICATIONS:
Length: 900mm
Height: 320mm
Width F/R: FRONT 440mm / REAR 460mm
Wheelbase: 570mm WHAT YOU NEED:
Two 2S or 3S LiPo battery packs - HPI recommend #107222, #101942 or #106401 Plazma packs!
Battery charger - HPI recommend Reactor 500 #101971 charger!

Laatst bewerkt door een moderator:
En zoals was te verwachten heb ik er 1 :-)

Zodra ik met de auto gereden heb laat ik jullie meer weten!

3e6esane.jpg

uveza8uj.jpg

a3ameny8.jpg

zy8uhuby.jpg

5e8eguge.jpg

bude5yra.jpg

BEST GROOT OOK NAAST EEN SAVAGE XL AAN DE LINKERKANT

ehu8azat.jpg

ybydaqyp.jpg

Mooi ding.
Rij je er ook mee naar je werk? Lekker makkelijk inparkeren, je neemt hem gewoon mee naar binnen?

ik wil deze ook gaan kopen, vanavond aan mijn ouders vragen als het mag ga ik hem reserveren bij de mbz en mijn bullet er op in ruilen:D

Ziet er mooi uit !

Weet hoe zwaar hij is excl een accu ? , omdat ik toch wel de vraagtekens zet bij de motor en het gewicht . De motor die wordt gebruikt is een 2200KV , en wel op max 6S te rijden , het kleinere broertje, de apache SC 1/8 , wordt een 2350KV motor gebruikt op max 4S . Gezien de grote van de banden en overall lengte zal de 2200Kv motor meer moeten presteren dan de 2350Kv motor.
Kan me niet indenken dat het verschil in motoren ,150Kv zoveel gaat uitmaken .
Enig verschil zal waarschijnlijk zijn dat je hem dan op 6S kan rijden ....

Ben benieuwd naar je ervaring !

Hallo,

Ik heb hem nog niet op de weegschaal gehad maar ik vind het gewicht mee vallen het is natuurlijk allemaal plastic en alu. de banden zijn inderdaad iets groter dan die van de Savage maar of ze ook echt zwaarder zijn???

met betrekking tot de motor maak ik me niet zo'n zorgen. Met mijn Savage XL rij ik eigenlijk aleen maar op 4s heel soms op 6s maar ik heb toch wel het idee dat alles dan behoorlijk op zijn donder krijgt!! Zal anders zijn als je de tandwielen aan past.

De wielen/banden van de Super Flux zien iets groter dus als alles het zelfde blijft als bij de savage (tandwielverhouding) dan zou de auto harder en sneller moeten zijn lijkt mij. Tenzij het gewicht en de weerstand een probleem gaat worden dan.

We moeten natuurlijk niet vergeten dat er al heel wat 1:5/1:6 Savage conversies rondrijden en volgens mij gaat dat prima!

Mocht het een probleem worden heb ik hier nog een paaar andere motoren liggen van CC met een veel lager KV dus dan gaat die er in en rijden we gewoon op 6s.

Groet Ronald

Ik heb er nu een paar maanden rij-ervaring mee opgedaan en het is op zich een hele fijne wagen, echter:

- De pinion zat net uit de doos behoorlijk los. Kan een maandagmorgen probleempje zijn geweest maar quality control had dat toch moeten vangen in mijn opinie.
- De standaard Servo is ronduit slecht. Deze was binnen een paar weken al kapot en zo wild rij ik niet. Ik heb deze vervangen door een Savox Servo van 20kg en dat maakt dag en nacht verschil.
- De ontvanger failsafet niet. Dat kan echt een probleem vormen. Als de auto van je af rijd en je verliest signaal blijft de auto die kant oprijden en er is niks wat je er aan kan doen. Aangezien je niks kan programmeren qua failsafe instellingen aan een TF40 zou ik dus erg uitkijken waar je rijd.
- Uit de doos moest ik de veren al fors opkrikken met spacers anders zakt de kont zo ver in zelfs bij normaal optrekken dat de verf van de body schraapt.
- van mij had de spoorbreedte wel wat breder gemogen. Door het hoge zwaartepunt en de zijdelingse grip van de banden drift het niet of nauwelijk door de bochten door maar griprol je erg snel. Op zand is dat natuurlijk minder snel het geval maar zeker op gras en gravel iets om rekening mee te houden.

Sommige van deze punten vind ik toch zeker het vermelden waard als je overweegt er een te nemen.

Dan nu de positieve punten:
+ Het ding gaat als de brandweer. De accelleratie zelfs op 4S is al lekker, op 6S is het helemaal een genot.
+ De wagen is zeer stevig ondanks zijn lage gewicht tov andere bigscale wagens.
+ 4WD is zo fijn op een wagen van dit formaat.

All in all vind ik de wagen zeker een schot in de roos, voor de originele prijs wat aan de dure kant (het blijft uiteindelijk een savage met verlengd frame en wat extra accessoires) maar met de speciale aanbiedingprijs was hij wat mij betreft toch de moeite waard. Hou alleen wel rekening dat je die servo er op een gegeven moment toch uit moet gooien als je niet elke keer op HPI's garantie wil vertrouwen. 11kg voor een stuurservo op een 1:5 wagen is gewoon te licht.

Ik heb zelf de TF40, en je hebt een ander probleem.
Bij mijn Mini Recon, als ik volgas gaf, kreeg de ontvanger te weinig stroom en bleef ie de laatste commando doen tot de piek weg was, een aparte stroombron zal de oplossing wezen.
Zeer frusterend, en dan had ik het met een 1/18, laat staan met een 1/5 :o
Nu gebruik ik de TF40 op een brandstof wagen en geen problemen meer gehad ermee.

Als op 4S de regelaar niet voldoende power kan geven om een regelaar uit te schakelen is er een probleem. Het is niet relevant of het een goede zender is of niet. Op een bigscale hoor je een goede failsafe te hebben, niet een failsafe die het misschien doet als die voldoende stroom krijgt. Deze wagen is een RTR, die hoort a fabriek voor dit soort dingen gecheckt te worden.

Gewoon eerst met deze servo rijden eventueel een sterkere bestellen maakt niet zoveel uit welke maar iets van een kilo of 20 is mooi.
Alles ff na lopen moertjes en inbussen.
Weet niet of je meer ervaring hebt en op hoeveel s je gaat rijden maar het is een grote bak doe ff rustig aan zeker bij andere levende wezens in de buurt! :)

Groet Ronald

okee, en die servo's kan ik op mijn ontvanger aansluiten want ik heb een savox liggen maar heb die willen aansluiten op mijn lipo maar ik rij altijd op 3s
ik zoek een goeie servo die makkelijk aan te sluiten is!

jaa ik rij op bijna altijd op 6s 2x3s maar heb een savox liggen maar is een high voltage maar het aansluiten lukt mij niet heb geprobeerd hem op mijn lipo aan te sluiten maar dat is niet gelukt.

Servo gewoon in je ontvanger prikken en het werkt! Ik heb zelf 1x een savox gehad en die was erg snel kapot maar dat kan natuurlijk. Ik hoor wel dat ze erg veel stroom trekken.

Groet Ronald

Ik hoop niet dat je de servo direct op je accu hebt gezet zonder BEC?
Zoja, dan kan je er vanuit gaan dat deze stuk is.
De meeste High Voltage servo's gaan " maar " tot 7,4V ( 2S )..
Inderdaad gewoon in het eerste kanaal van je servo steken, en kijken hoe dat gaat.
Ik zou er vanuit gaan dat je een losse BEC moet gaan gebruiken, want Savox servo's staan bekend om hun hogere stroom verbruik.

jaa ik rij op bijna altijd op 6s 2x3s maar heb een savox liggen maar is een high voltage maar het aansluiten lukt mij niet heb geprobeerd hem op mijn lipo aan te sluiten maar dat is niet gelukt.

Back