HPI Trophy Buggy /Truggy Flux topic

Mmm moeilijk, nog meer keuzes.. ik ga me is verdiepen in die Absima motor.

Oke Ruud, ik kon niet erg veel vinden over motoren die 160A of hoger kunnen trekken. Die Tenshock motoren trekken namelijk best veel Amps volgens de specs.
Ik las wel dat die tekin 210A moet zijn, maar dat zijn toch alleen de mosfets die gebruikt worden? Want als hij echt 210A aan zou kunnen ga ik sowieso voor de tekin. Of maakt het weinig uit met de Xerun en de MMM?

Gister mijn eerste pakket van dollarhobyz binnen gekregen (flux chassis en mudguards,esc houder, lipo houders enzz..) nu nog wachten op mijn 2e pakket met de Motorsteun en stuur inrichting.. Nog wat schroeven en de 2 aandrijfassen aan het middendiff, dan is de ombouw klaar. Weet iemand of daar ook nog een upgrade voor is? Zag ze wel voor de buggy (soort van CVD verbinding)

Ja idd ben ik ook achter gekomen, ben nu aan het uitzoeken of het niet mogelijk is om een as van een ander model CVD te gebruiken om zo de juiste lengte te maken. Alleen de as van de flux truggy is wel erg lang

Beste mensen,

graag had ik wat info gehad van de trophy rijders.
Heb onlangs een mamba set gekocht van iemand op het forum met in het achterhoofd rustig een 1/8 elektro op te gaan bouwen.Ik ben weg van de vorza flux maar deze is voor mij gewoon te duur (kan het niet opbrengen om zoveel geld ineens uit te geven aan een rc)
Daarom dacht ik aan een goedkoper alternatief,de trophy truggy/buggy of misschien een savage.Een vriend van mij heeft een omgebouwde nitro savage met mamba erin en rijd geweldig!Nu ben ik meer voor de buggy's en truggy's qua uiterlijk maar een monstertruck zou nog niet zo'n groot probleem zijn.
Heeft er misschien iemand een roller teveel staan die hij verkoopt?
En zou het nu verstandiger zijn om een flux roller te zoeken of een nitro roller om te bouwen?Want had al eens naar die savage onderdelen gaan kijken en wordt nog een redelijk prijzige grap dan,maar de elektro's daar vragen ze een stuk meer voor 2dehands...Geldt ook voor de nitro trophy's,vaak goedkoper dan flux'en maar ombouwen kost dan weer wat.
Dus als iemand wat heeft staan,laat maar weten en misschien voor en nadelen van nitro ombouwen of flux.

Edit: de set is een mamba monster 1800kv en wil deze gaan gebruiken met 5s.Met 4s ben ik bang dat de wagen iets te traag zal zijn en 6s is eens leuk maar voor elke keer...

Laatst bewerkt:
Ik heb een nitro omgebouwd naar een trophy truggy flux.
Er waren wel veel onderdelen voor nodig.
Bodemplaat.
Motorhouder.
Batterij houder.
Mudguards.
Eigenlijk alle kunststof parts.
Driveshafts.
Stuurinrichting (nitro is breder).
Body.
Regelaar en motor.
Pinion.
Was uiteindelijk meer kwijt dan wanneer ik gewoon direct een flux had gekocht.
Dollarhobbyz kwam wel van pas voor de parts. Niet al te duur.

Ik zou met deze ervaring adviseren om voor een flux te gaan en de stock regelaar/motor te vervangen.

succes.

Dollarhobbyz was ik zowizo van plan om te bestellen. Wist niet dat er zoveel voor nodig ging zijn, nu vraag ik mij af of dit niet de helft goedkoper moet kunnen want jij hebt dan wel 100 procent een flux gemaakt maar met een beetje boorwerk lijkt mij die chassisplaat perfect te hergebruiken.De body zou mij ook niet echt uitmaken als er een gat ik zit voor een nitromotor of niet dus die kan ik ook bijhouden. En de stuurinrichting, zou dat zo lastig zijn om andere delen te monteren?Of is dit echt een must?Ik wil het niet beter weten ofzo hoor ;) maar dacht dat zoiets wel mogelijk moest zijn.Alvast bedankt voor de tips!

De Trophy is volgens mij gebaseerd op de Hotbodies D8T, dus misschien is een tekno V4 conversie kit een aanrader? Vanuit de VS heb je ze het goedkoopste, zelfs met invoerkosten en belasting ben je nogsteeds ruim €40 goedkoper uit dan in europa.

mvg Tom

Ga ik zeker eens bekijken, bedankt! In eerste instantie is een elektro roller natuurlijk leuker, ben je zeker dat alles goed zit, maar ben niet vies om een nitro om te bouwen als de prijs wat meevalt. En heb de indruk dat de nitro's ook meer worden aangeboden of is dat toevallig?Natuurlijk wil ik hem zo snel mogelijk ook maar dacht dat het ook wel eens verstandig kon zijn om te wachten tot de winterperiode ivm meer of goedkoper aanbod wegens hobbystops of nieuwer chassis e.d.

Als je de bodemplaat van de nitro gebruik, heb je de stuurinrichting van de flux niet nodig. die kun je dan gewoon houden. en als je de motorsteun zo plaatst dat het diff op dezelfde plek uitkomt als die vn de nitro zou je ook de middelste 2 aandrijfassen niet hoeven te hebben. Er zijn volgens mij ook gewoon ombouwsets te krijgen. Dan komt de motor links voor i.p.v. rechts achter.

Ik zit nu op ongeveer 150 euro totaal.
Dan heb ik gekocht:
Trophy truggy nitro roller
Bodemplaat Flux
Flux motorsteun
plaatje onder de motorsteun
diffhouder
pinion
alle plastic delen (mudguard, lipo tray enzz.)
stuurinrichting

Bij dollarhobyz moet je goed opletten, want onderdelen van de flux buggy zijn goedkoper maar passen ook (motorsteun set, plastic delen set, stuurinrichting) soms met kleine verschillen maar de partnummers staan er bij

Inderdaad sommige (dezelfde) onderdelen zijn vaak goedkoper als ze van goedkopere modellen komen. Had dit gemerkt met een traxxas chassis en draagarmen enz voor een xl5 terwijl die voor een vxl hetzelfde zijn. Scheelt soms bijna de helft.
150 euro was je kwijt totaal onderdelen met de roller bij?? Das een mooie deal geweest, goedkoopste nitro wat ik momenteel zie is al 125-150 euro. Check zowel marktplaats als 2dehands en kapaza.Ik hoopte een roller te vinden rond de 75 euro maar had dat al een beetje opgegeven.

Je zou ook kunnen kijken of RC-Monster nog wat heeft.
Ik weet niet of die voor de Trophy specifiek heeft, maar misschien wel voor de Hotbodies?

.
150 euro was je kwijt totaal onderdelen met de roller bij?? Das een mooie deal geweest, goedkoopste nitro wat ik momenteel zie is al 125-150 euro. Check zowel marktplaats als 2dehands en kapaza.Ik hoopte een roller te vinden rond de 75 euro maar had dat al een beetje opgegeven.

Ik had op MP de roller voor 100 euro gekocht. Eerst wilde ik ook gaatje boren om het zo goedkoop mogelijk te houden, maar toen zag ik dat een bodemplaat met nog wat extra dingen nog geen 20 euro was. dus direct gekocht

Hmm dan kijk ik nog even verder naar een goede roller en we zien wel,is niet dat het haast heeft,liever snel natuurlijk maar heb nog genoeg staan om te prutsen en te rijden dus...

Heeft iemand hier wel eens wat besteld?

Electric Motors & ESC's :

Hier heb je voor 108 dollar een Tekin ESC en Motor, of een Castel MMMv2 met motor. Natuurlijk komen daar nog invoerkosten bij, maar dan nog valt de prijs erg mee

Zit er over te denken om dat maar een Tekin of Mamba combo te bestellen, kan het niet laten liggen voor dat geld eigenlijk

Heeft iemand hier wel eens wat besteld?

Electric Motors & ESC's :

Hier heb je voor 108 dollar een Tekin ESC en Motor, of een Castel MMMv2 met motor. Natuurlijk komen daar nog invoerkosten bij, maar dan nog valt de prijs erg mee

Zit er over te denken om dat maar een Tekin of Mamba combo te bestellen, kan het niet laten liggen voor dat geld eigenlijk

NIET DOEN is oplichting !!!

Insane Prices here>>Re: http://ebayhpirccar.com insanely low prices what gives? - RC Groups

dank je, vertrouwde het al niet. maar er staat paypal boven dus dacht dan komt het wel.goed. maar je kan helemaal niet met paypal betalen. wel zonde want wow wat een prijzen

dank je, vertrouwde het al niet. maar er staat paypal boven dus dacht dan komt het wel.goed. maar je kan helemaal niet met paypal betalen. wel zonde want wow wat een prijzen

Tja te mooi om waar te zijn...

Een hpi baja 5b ss kost omgerekend 220 euro ...
Als dat echt zo was had ik er al verschillende besteld.
Er zullen er vast ook geweest zijn die inderdaad besteld hebben maar of die de spullen ook gehad hebben...? ik geloof het niet...

Back