HPI Trophy Buggy /Truggy Flux topic

Trophy mannen, in heb aankoopinfo nodig!

Ik ben begonnen met een Traxxas E-revo 1/16 VXL om de smaak te pakken te krijgen.
Nu is het tijd voor wat groters. Het probleem is eigenlijk dat iedereen met 1:8 of 1:10 rijd. En aangezien het een soort virus is, ben ik alweer besmet! Lijk af en toe wel een klein kind. De Vorza wordt veel mee gereden bij ons in de buurt. Maar dat is even een te dure stap nu.. misschien de volgende update!

De Trophy Flux komt meer in de richting. Ik ben geheel nieuw met deze auto's (niet te vergelijken met een 1:16 E-revo natuurlijk), maar jullie weten er vast al meer over. Wat zijn nu vooral de grote minpunten van de HPI Trophy Flux rechtstreeks uit de doos (RTR)?

Kan me niet voorstellen dat hij geen negatieve punten heeft als hij dik 200 euro goedkoper is dan de Vorza. Ik meen te lezen dat de shocks snel kapot gaan?
Dat soort dingen dus, wat zijn de zwakke plekken.
 
Eigenlijk zijn shocks, shocktowers, tandwielen en draagarmen enz altijd zwakke punten bij auto's. Dat zijn de onderdelen die nu eenmaal het snelste kapot gaan bij elk merk.Het is wel zo dat de onderdelen van de vorza van steviger materiaal zijn en daar zit natuurlijk het prijsverschil. De vorza kan ook op 5s en 6s lipo dus zwaardere motor/regelaar en kwalitatief sterkere/duurdere onderdelen.Ik zeg niet dat je er voorzichtig mee hoeft te zijn want die wagens zijn beresterk maar als je wilt krijg je elke shock wel verbogen,de ene dan sneller dan de andere.Trophy's zijn ook sterke dingen maar gewoon wat minder dan een vorza.Ben zelf ook aan het rond snuffelen voor een trophy chassis en zal me hier zeker weten goed bij voelen.Maar een vorza zou leuker zijn. ;)
 
Daar heb je ook weer gelijk in. Merk ik nu al bij de E-revo. En sleutelen is ook onderdeel van de hobby natuurlijk!
 
Nou heb eindelijk mijn motor en ESC, het is een Xerun 150A moet Xerun 2200KV sensored motor geworden. Dit omdat ik deze samen met 4 lipo's en een lader voor de prijs van 0,- euro kan regelen :-D


Nu ben ik bezig om rondom alle lagers te vervangen, en nu viel het mij op dat er bij de wiellager tussen de lagers geen vul busje word gebruikt. Bij mijn vorige auto (de
HPIBullet flux) zat er een busje tussen, zodat je bij de aandraaien van je wiel niet de lagers onder druk zetten. Levert dit geen problemen op de lange termijn?
 
Die kracht loop helemaal niet door je lagers heen.

Het dwarspennetje waarop je meenemer zit vangt deze kracht op, het krachtlusje, van het aandraaien, blijft zo buiten de lagering. Bij een 1op8 auto blijft deze kracht zelfs binnen de meenemer zelf (en de moer en velg).
 
Oke dank jullie!

Moet wel zeggen ik heb nu een paar keer door de straat gereden, maar op 4S trekt hij flink. Heb de punch control nu op 1 staan en met de orginele pinion trekt hij constant op zijn achterwiel.

Gister avond mijn voor diff van geharde tandwielen voorzien. Hopelijk krijg ik deze week nog een setje binnen voor de achterwielen..
 
Om het wheelien tegen te gaan kun je nog wat experimenteren met de dikte van de olie in je middendiff. ..Kun je daar ook gelijk geharde tandwielen zetten.
 
Heeft er hier iemand Big Bore's op zijn Trophy buggy geschroefd?

Welke maat moet je dan hebben (97/112mm)? En past dat op de originele ophanging? Of heb je nog upgrade onderdelen nodig?

Als ik het goed heb 97mm voor en 112mm achter, maar kan het nergens duidelijk vinden.
Ze lijken ook korter dan de originele.

En welke olie gebruiken jullie in deze shocks?
 
Voor en achter moet dezelfde maat, volgens mij passen de 112 mm shocks wel. Ik geloof dat je wel de standoff's nodig hebt zodat de big bore shock iets verder van de shock tower komt
 
Heb ondertussen de zoekfunctie van dit forum gebruikt met 'big bore', dan kom ik een aantal posts tegen over de big bore's. Die over de buggy vertellen me dat ik de 97mm voor nodig heb en de 112mm achter. De truggy heeft wel 2x 112mm. Dat kwam ik ook hier tegen.

Ik heb het ook nog even na gemeten. Wanneer de buggy in rust stand is, meet ik de originele shocks ook op ca. 97 en 112mm. Hoe makkelijk kan het zijn..
 
Dat ligt aan de bodyposts van de auto.
Bij mijn serpent had ik voor de proline bulldog kap (is idd zeer mooi) bodyposts van een andere truggy nodig om ze te doen passen.

Maar wss hoeft dat niet voor een HPI, moet genoeg indormatie over te vinden zijn.
 
Back
Top