HPI Vorza Flux 1:8th Brushless 4WD Buggy toppic

Discussie in 'Electro offroad' gestart door diver, 22 dec 2009.

1. Auto-G

Auto-G

Lid geworden:
    26 feb 2011
    Mooi filmpje en idd ook beste jumps
    Toch wel mooi zon baan ja als ik echt zou gaan racen zou ik een HHH chassis of tekno v4 wel mooi vinden voor de vorza.
    Heb pas plaatjes daarvan gepost in de Ve8 thread, ook wel mooi imo
    Ach kom vast vanzelf op zon baan terecht als ik doorga met RC :p
    Zon vorza klapt misschien ook nog wel iet harder neer ja met het standaard gewicht zowieso
    Grts

2. Stewie

Stewie

Lid geworden:
    23 mei 2010
    Nu, deze baan is er niet meer en ik ken zo ook geen 2de baan.
    Maar het was een plezante baan ja.

De vorza is heel stevig gebouwd en dat heeft een aantal nadelen.
    Gewicht is daar het grootste van. Zeer goede bash auto, iets minder geschikt voor circuit.
    Maar het gaat wel hoor, de flux set sleurt de vorza overal door :).

3. kurtje

kurtje

Lid geworden:
    28 aug 2008
    Hey ik op film :D

Mbx6 eco + mol = fun :(

4. Rolf92

Rolf92

Lid geworden:
    5 okt 2010
    moet je nagaan hoe de 'kunststof' Ve8 met de flux set gaat :D

5. WesleyRoy

WesleyRoy

Lid geworden:
    17 dec 2008
    Over het algemeen rijd ik op beetje grasveldjes of bouwterreintjes op 4s. Vorza staat er altijd glimmend bij, die sprong van 2 m, was eigenlijk nog uitzondering, aangezien de jump wat hoger was dan ik " gewend " ben.

Nee een echte bash.basher ben ik niet echt.. als ik de hefitge bash filmpjes op youtube zie.. Maar ja.. in het geval het gezegde "als je geen racer bent dan ben je een basher" of iets dergelijks, tja dan val ik voor wat betreft mijn Vorza wel in het bashergenre ahum, aangezien ik niet zo vaak op een 1/8 baan kom.

Met mijn b4.1 geef ik echter weer wel de voorkeur voor een leuke offroad baan (meestal bij mvb bergschenhoek).

Laatst bewerkt: 15 sep 2011
  6. KdK

KdK

Lid geworden:
    28 dec 2009
    Ja, hier idem. Nooit op een baan maar altijd er tussen in. Record hier staat om 3.40 meter hoog en 7,5 meter ver en een slechte landing. Achterste shocktower krom verder geen probleem... En dan rij ik met 2x 3S Zippy lipo's dus zonder hardcase. Ik kon namelijk geen 3S hardcases vinden die pasten naast elkaar bij Hobby King. Accu bak was overigens wel gebroken.

7. WesleyRoy

WesleyRoy

Lid geworden:
    17 dec 2008
    Gisteren even gereden op een bouwterrein. Bij het bewerken van mijn filmpje ook meteen een leuke slowmotionfunctie in de nieuwe Imovie uitgeprobeerd.

Hier is het filmpje in HD kwaliteit ;-)

locatie is, langs de a4 vlakbij Leiden.

Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  8. rubenbosman

rubenbosman

Lid geworden:
    24 mei 2008
    Mooi filmpje!

9. WesleyRoy

WesleyRoy

Lid geworden:
    17 dec 2008
    thanks, ja viel nog niet mee, rijden en tegelijkertijd filmen met mijn telefoon

10. WesleyRoy

WesleyRoy

Lid geworden:
    17 dec 2008
    Hey luitjes, aangezien ik mijn witte kap toch wat saai begon te vinden, toen ik de rest van mijn auto's blauw wit had gespoten, ook maar een nieuwe body in blauw wit gespoten.

Eigenlijk zou ik nog een witte spoiler moeten hebben om het af te maken.. Let niet op de banden op de foto dat zijn versleten straatbandjes.

Afijn toen ik de kap erop wilde doen, ontdekte ik dat mijn achterste shocktower behoorlijk verbogen was. Iemand betere alternatieven voor de shocktowers? Ik heb wel eens carbon shocktowers gezien op de auto van een ex-vorzarijder maar die towers heb ik nergens meer gezien.

11. 806

806

Lid geworden:
    2 nov 2010
    Hoi,

Mooie kap. het zou kunnen dat de carbon shocktower van een Ve8 komt. Die deelt wel meer onderdelen met een vorza.

mzzl

12. Auto-G

Auto-G

Lid geworden:
    26 feb 2011
    Nice hoor alleen nog jmmr van de rod ends op je 1/10 :p maar zeker mooie paints

Ik denk dat je een Carbon tower had gebroken waar je een Alu tower buigt ^^
    Maar Extreme Racing heeft ze in zilver en black carbon.
    Fiorini Tekno Ace etc hebben allemaal 5mm en 6mm towers.. Hara towers zijn ook 5mm
    Of je haalt stock van ebay goedkoopste.. dit is uit mijn hoofd er zijn er meer
    Succes iig ik zal binnenkort ook weer eens fotos plaatsen
    Fijne kerst
    Grts

13. Auto-G

Auto-G

Lid geworden:
    26 feb 2011
    Hmm toch alvast een fototje ook van de mijne atm [​IMG]
    Extra laag met truggy bande:
    xD
    Grts

14. Auto-G

Auto-G

Lid geworden:
    26 feb 2011
    Nog ff een extra bump met een foto van 1 die ook Tekno towers heeft zien er degelijk uit[​IMG]

15. WesleyRoy

WesleyRoy

Lid geworden:
    17 dec 2008
    hehe ja rodends moeten nog eens vervangen worden haha want dat geel kan natuurlijk echt niet meer nu ;-) ik ga vanmiddag wat stock shocktowers overnemen, robert (ex vorza rijder die nu gestopt is) had nog wat onderdelen liggen. als het goed is ook meteen de langs dempers + lange rear tower

die tekno towers zijn wel mooi zeg

16. Stewie

Stewie

Lid geworden:
    23 mei 2010
    Rod end van RPM zijn mooi blauw :).

@Geertja, gelukkig vind jij het mooi :murder:.
    Vind het chique hoe je je wagen helemaal verbouwd naar eigen smaak en wens, maar het lijkt enigsinds op een gehandicapte truggy :shock:.

17. darkfire

darkfire

Lid geworden:
    4 jun 2010
    @wesley
    ik wachtte al tot je hem ging spuiten, nadat je het meldde op hyves.

ziet er goed uit, wat minder simpel dan de rest, dat maakt het wat mooier.

18. Auto-G

Auto-G

Lid geworden:
    26 feb 2011
    Ja Stewie ik vind wesleys kap zeker mooi jij niet?
    Mijn eigen kap is nog niet af en het was te donker bij de fotos.

Wat betreft mijn auto.. ik denk dat het zo zit:
    Zolang er truggy banden onder zitten is het een iets minder capabele truggy
    Zolang er buggy banden onder zitten is het een extra capabele buggy

Op de buggy banden krijg je hem niet op zijn kant en heb je een extreem stabiele auto die toch nog zeer scherp stuurt omdat hij niet langer is geworden, dit is best uniek denkik niet vergelijkbaar met bestaande autos bijna.
    Op de truggy banden krijg je hem zeker nog wel makkelijk op zijn kant, en zou je hem misschien wel iets langer wensen..
    Dat is het zon beetje.

Ik heb overwogen een tweede auto te halen maar ik rij gewoon echt veel te weinig
    Met deze auto kan ik doen wat ik wil, en ik heb zo eigenlijk 2 autos in 1 want een setje banden is zo gewisseld.
    Dus voor mij is dit ideaal :D
    Zal binnenkort nog eens goede fotos nemen :p

19. Stoomstrijkijzer

Stoomstrijkijzer

Lid geworden:
    24 aug 2009
    Euh whut? Ga eens rijden op astro met een aangepaste band. Dat ding zal wel overkop slaan.
    Op straat heb ik ook nog geen buggy weten omslaan omdat je daar toch niet zoveel grip op hebt.

En een auto wordt niet langer door er grote wielen op te zetten hoor... De lengte van de wielbasis speelt een belangrijke rol, maar dit ga jij niet beïnvloeden door daar grotere of kleinere wielen op te steken. Dat de auto rustiger reageert is doordat je met een bredere auto rijdt.

20. Auto-G

Auto-G

Lid geworden:
    26 feb 2011
    Volgens mij weet jij zelf wel dat ik geen races doe :)
    Over het rijden op Astro kan ik niet oordelen ik heb daar nog nooit op gereden.
    Ik heb het over modder/zand/gras/weg waar ik wel op heb gereden.
    Tenzij er iets op steekt oid krijg je hem eigenlijk gwn niet op zn kant, onmogelijk is het natuurlijk niet maar wel zeer moeilijk.
    Je kan een stuk hogere bochtensnelheid houden ermee dat zowieso.

Het 2e stukje heb jij verkeerd gelezen ^^. Ik zeg juist dat even lang is gebleven.
    Daardoor blijft het scherpe sturen en draaicirkel kort. Die groter zou zijn geweest als ik een chassis had van truggy lengte

Geloof mij het rijd echt erg goed en leuk.
    Ik heb nu trouwens nog een paar dollars store credit bij amain, wil misschien een Tekno kit halen lijkt me wel leuk om er op te sleutelen.

Deel Deze Pagina