HPI Vorza Flux 1:8th Brushless 4WD Buggy toppic

Discussie in 'Electro offroad' gestart door diver, 22 dec 2009.

1. snoebel

snoebel

Lid geworden:
    12 aug 2005
    Als je de verloop bedoelt die gemaakt zijn voor de Mini Revo/Slash, ja dan zijn de kabels te dun. Maar natuurlijk niet zo'n probleem om zelf te maken met dikkere kabels.
    Toch zou ik proberen te voorkomen om extra verbindingen er tussen te hebben.
    Als ik zou moeten wisselen tussen soms twee 2s packs en soms 1 4s pack dan zou ik de 4s pack aanpassen zodat ie 2 connectors heeft. Of idd werken met een 'kortsluitplugje' zoals eerder aangegeven.

2. Auto-G

Auto-G

Lid geworden:
    26 feb 2011
    Zon kortsluitplugje gebruik ik idd, werkt prima wel.. bij mij worden de deans connectoren ook niet echt warm, volgens mij hebben sommige daar wel problemen mee
    Darkfire traxxas connectoren er op zou ik ook niet doen
    Hier nog een foto van hoe ik het uiteindelijk heb moeten oplossen met die servo horn: http://i51.tinypic.com/2rh5icl.jpg uiteindelijk een savox servo gekocht, hoeveel tands die spektrum S100 servo was weet ik nog steeds niet.
    Stuur nu wel super

3. Nick_66

Nick_66

Lid geworden:
    14 mei 2011
    Wat heb je uiteindelijk betaald voor de Hotbodies Ve8 als ik vragen mag? Wil eigenlijk ook liever de auto zelf bouwen en zelf bepalen welke motor, regelaar en zenderset.

4. Gies

Gies

Lid geworden:
    24 dec 2009
    Vergis je niet, de bodemplaat is van kunstof en gaat snel stuk, deze is niet om te bashen!!!

5. snoebel

snoebel

Lid geworden:
    12 aug 2005
    Belangrijkste vraag is wat je met de auto wilt gaan doen. Je zegt dat jezelf de keuzes wilt maken qua zender (die is idd trutte model bij Vorza), motor en ESC (gewoon een Mamba 220kv monster bij Vorza, dus meer dan goed genoeg om te bashen) en wilt hem zelf bouwen. Er is niks op tegen om de Vorza eens een keer uit elkaar te draaien en weer in elkaar te zetten.

Maar wil je niet bashen maar racen, dan kun je beter kijken naar idd bv de HB ve8, Kyosho MP9e of Mugen MBX6, met name die laatste zie je erg veel op de circuits. Toch zou ik me eerst eens goed orienteren op de baan waar je wilt gaan rijden, vraag daar eens wat advies, kijk waarmee zij rijden etc etc.

6. Nick_66

Nick_66

Lid geworden:
    14 mei 2011
    Enig idee wat die Mugen hier in NL kost?

Overweeg ook een mooie Kyosho Inferno roller te kopen (gebruikt) en deze zelf verder op te bouwen. Onderdelen (motor, accu, regelaar, zender) bestellen in Amerika is wel interessant kwa prijs. Ook wel een uitdaging om een buggy zo goedkoop mogelijk op te gaan bouwen. Natuurlijk wel met goede spullen.

7. kurtje

kurtje

Lid geworden:
    28 aug 2008
    Als beginnen online bestellen zou ik nooit aanraden...
    Waar ga je met problemen, met vragen etc...

Goedkoop is in veel gevallen echt wel duurkoop :$

8. Stewie

Stewie

Lid geworden:
    23 mei 2010
    Denk dat de bijhorende 180T pinion wel moeilijk te vinden gaat zijn :p.

De vorza is ideaal om te bashen. Het is een heel stevige auto, daar valt weinig op aan te merken.

Om te racen is hij iets minder door het hoge gewicht en de aandrijving en standaard te lage snelheid. Snelheid is makkelijk op te lossen met een 18T/46T verhouding is de snelheid zonder meer goed te noemen.
    Verder ga je al snel de HB achtershocktower en shocks willen steken omdat hij met de standaard fel de neiging heeft vanachter op te springen.

Heb 4 maandjes een vorza gehad (Na verschillende eigenaars blijkbaar bij Geertja beland ;)) en heb er eigenlijk nooit problemen mee gehad, buiten de servohorn die ik heb moeten vervangen voor een aluminium.

Begin dit jaar vervangen door een MBX6 eco, die veel stabieler, lichter en sneller is! Heb nog nooit de neiging gehad deze te willen verkopen, dus dat zit wel goed :yes:.

9. Stoomstrijkijzer

Stoomstrijkijzer

Lid geworden:
    24 aug 2009
    Mja in het buitenland kopen kan soms goedkoper zijn, maar waar ga je dan naartoe gaan voor hulp?
    Voor iemand die iets meer ervaren is, is dat geen probleem. Maar iets gaan vragen in de lokale shop waar je jouw auto niet gekocht hebt is ook maar raar he.

10. rubenbosman

rubenbosman

Lid geworden:
    24 mei 2008
    hallo ik zit ook naar deze auto te kijken,

en rijden jullie met zo iets :

HobbyKing Online R/C Hobby Store : Turnigy 4500mAh 4S 30C hardcase pack

of heeft die te weinig c? (of zo iets)

11. snoebel

snoebel

Lid geworden:
    12 aug 2005
    Een enkele 4S, 5S of 6S gaat prima, gewoon de maat in de gaten houden.
    Motor/ESC trekt een ~150A piek, dus 4500mAh bij 30c is aan de lage kant.
    Rij zelf met de (2x) 2S 5000mAh 30c en 40c packs, die gaan beide prima.

De Vorza gaat prima op 4S, maar zoals Stewie terecht opmerkt, tandwielverhouding wat aanpassen is wel lekker om er wat meer snelheid in te krijgen.
    Vanuit fabriek is ie erg tam, maarja, officieel mag ie op 6S.

Schoks kan idd met de hogere brug en langere schoks, maar de mod die ik gedaan heb (andere veren + ball ends) staat een stuk terug in dit topic uitgebreid beschreven. Kost geen drol en volgens mij weinig verschil met de upgrade.

12. snoebel

snoebel

Lid geworden:
    12 aug 2005
    Deze mod bedoel ik.

Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  13. rubenbosman

rubenbosman

Lid geworden:
    24 mei 2008
    tam is goed :yes: kan ik er nog even mee leren omgaan :yes:

het leek mij makkelijker om met 1 lipo te rijden

ben benieuwd naar wat ervaringen en welke lipo zij gebruiken :yes:

14. Auto-G

Auto-G

Lid geworden:
    26 feb 2011
    Heb er een 4s 4000 mah 30/40C turnigy.. best magertjes i guess word soms ook wel een beetje warm. Ding was dan ook nog geen 40 dollar...
    Gebruik nu zelf een 19 pinion gear, trekt ie allemaal heel goed zonder warm te worden en gaat echt snel

Trouwes toppie hoor Stewie hahaha.. de wagen is onder handen genomen door aardig wat mensen maar hij staat er hier goed bij, heb inmiddels wel enkele stukken vervangen die ik er toch een beetje versleten uit vond zien.. maar heeft dit toch gehouden, en was nog altijd niets mis mee toen ik hem kreeg.
    De zender heb ik wel nooit gebruikt want 12 batterijen vond ik wat teveel van het goede voor dat onding:p

Laatst bewerkt: 8 jun 2011
  15. kurtje

kurtje

Lid geworden:
    28 aug 2008
    Nee inderdaad als je het ding onderhoudt dan blijft dat goed gaan en uitzien...
    19 pinion erop zitten? Komt dat goed ja? :)

Ik rij trouwens met de 4500mAh 30c lipos en deze voldoen wel hoor...
    Enkele races al meegedaan etc en ze zijn nog heel... :)

16. snoebel

snoebel

Lid geworden:
    12 aug 2005
    Ja, maar jij rijdt met de Mugen Eco met die packs neem ik aan ?
    Die is een stukje lichter dan de Vorza en aandrijflijn is soepeler/minder weerstand.

En niet met 2200kv motor denk ik...

Met de 19T/46T en de 30c 5000mAh packs worden de packs handwarm, dat is voor mij de indicatie dat het op het randje is. De 40c blijven koud.

Maar ben met je eens dat de 4500 30c prima voldoen hoor, zullen alleen wat warmer worden dan de sterkere packs.

17. Auto-G

Auto-G

Lid geworden:
    26 feb 2011
    Ja kan net aan allemaal, zowel die pinion als mijn lipo.
    De 19 pinion past precies met de mount totaal naar de kant op de center gear, een grotere krijg je er niet op zonder de center gear te verkleinen.. De motor trekt het trouwens goed volgens mij hoor, de ESC word zelfs iets warmer, motor handwarm en ik rij meestal door gras en zand met wat speedruns op asfalt tussendoor

Wat betreft die lipo had ik achteraf liever een betere gehaald om die paar euro had ik het niet hoeven laten, de rijtijd is wel voldoende voor mij..
    LiPo werd vreemd genoeg bij de eerste rit het warmst (toen heb ik het juist rustig aan gedaan op een 17 pinion was dat geloof ik ook nog), warmer dan de motor en ESC zelfs. Bij de ritten daarna is hij denkik handwarm maar niet echt warm geweest
    Maargoed het gaat wel goed zo, denk dat hij het wel zal blijven trekken

Laatst bewerkt: 8 jun 2011
  18. rubenbosman

rubenbosman

Lid geworden:
    24 mei 2008
  19. Auto-G

Auto-G

Lid geworden:
    26 feb 2011
    ik zou voor 1 accu gaan ipv 2.. en bij turnigy denkik softcase toch..

20. kurtje

kurtje

Lid geworden:
    28 aug 2008
    Ja inderdaad is in de ECO dat ik ermee rij, en is inderdaad een heel stuk lichter en soepeler als de Vorza

De motor is wel een 2200kv :) Gearing is 16-46 waarmee hij harder gaat als de Vorza op 18/46 zoals ik hem toen had...

Maar voor die prijs zijn die packs zeker en vast prima, de duurdere gaan een langere levensduur hebben wat me ook logisch lijkt... Echter koop je dan gewoon een nieuw setje van deze :D

grtz

Deel Deze Pagina