HPI Vorza Flux 1:8th Brushless 4WD Buggy toppic

Discussie in 'Electro offroad' gestart door diver, 22 dec 2009.

  1. kurtje

    kurtje

    Lid geworden:
    28 aug 2008
    Berichten:
    3.024
    Locatie:
    Beringen
  2. Auto-G

    Auto-G

    Lid geworden:
    26 feb 2011
    Berichten:
    1.064
    Je zit er boven op kurtje :D goede vonst
    Hij zit er stock wel een stuk mooier uit dan de oude look vind ik persoonlijk
    Verder is alles gewoon hetzelfde lijkt het.. op de zender na.. en het Alu

    Er staat 6061 ALU chassis, het oude vorza chassis is 7075ALU
    Op de trophy buggy/truggy gebruiken ze ook 6061, volgens mij zijn de shocktowers dat ook.
    Dus ik denk dat hij goedkoper gaat worden tbh.
    (info over het alu hier opgezocht: Aluminium alloy - Wikipedia, the free encyclopedia)
    Grts
     
  3. Auto-G

    Auto-G

    Lid geworden:
    26 feb 2011
    Berichten:
    1.064
    Trouwens of dit verschil in alu veel uit maakt weet ik niet, maar volgens mij is dit wel iets zwakker en goedkoper alu eigenlijk
    Weltrusten xD
     
  4. KdK

    KdK

    Lid geworden:
    28 dec 2009
    Berichten:
    686
    Locatie:
    Hoeksche Waard
    Ik wilde ook eerst een andere kap kopen (origineel vind ik niet super) maar heb de originele blanco gekocht en ben daar mee aan de slag gegaan. Ik moet zeggen dat een ander design de kap een stuk beter maakt...


    [​IMG]

    [​IMG]
     
  5. darkfire

    darkfire

    Lid geworden:
    4 jun 2010
    Berichten:
    2.182
    Locatie:
    Diepenveen, Overijsel
    wow, zo simpel alleen wel een van de mooiste die ik heb gezien.

    wacht ff...hoe heb je dat gedaan?
    eerst dacht ik gewoon tape hier en daar, alleen dat kan toch niet, omdat je eerst zwart moest doen?
     
  6. westcoast

    westcoast

    Lid geworden:
    25 feb 2008
    Berichten:
    2.561
    Locatie:
    Westland
  7. kurtje

    kurtje

    Lid geworden:
    28 aug 2008
    Berichten:
    3.024
    Locatie:
    Beringen
    5 post eerder eens kijken :D
     
  8. westcoast

    westcoast

    Lid geworden:
    25 feb 2008
    Berichten:
    2.561
    Locatie:
    Westland
    :sleeping: ik kijk ook niet vaak in dit topic, maar kreeg dit over de mail :)
     
  9. snoebel

    snoebel

    Lid geworden:
    12 aug 2005
    Berichten:
    2.520
    Locatie:
    Geleen, Limburg
    Iemand al de partnummers naast elkaar gelegd ? Veel nieuwe delen ?

    *edit* Op de site staan nog geen partlists voor de nieuwe versie..

    Maar denk gezien de foto's dat er niet echt veel verschillen zijn.

    Zag idd ook het Alu 6061 staan, maar weet niet of de versie 1 eigenlijk 7075 alu is, dat zou idd wel een stapje terug zijn.
    Verder wel leuk nieuw kapje.. veel meer verschillen kan ik zo niet vinden. Ok, zender is wel leuk als je een nieuwe kit koopt en nog niks hebt.

    *edit 2* Yep, oude is idd 7075 http://www.hpieurope.com/piw.php?lang=en&partNo=103662
     
    Laatst bewerkt: 23 aug 2011
  10. darkfire

    darkfire

    Lid geworden:
    4 jun 2010
    Berichten:
    2.182
    Locatie:
    Diepenveen, Overijsel
  11. rubenbosman

    rubenbosman

    Lid geworden:
    24 mei 2008
    Berichten:
    2.582
    Locatie:
    Kampen, overijssel
    niet als je aan de binnenkant verf aanbrengt..
     
  12. WesleyRoy

    WesleyRoy

    Lid geworden:
    17 dec 2008
    Berichten:
    2.003
    Locatie:
    Den Haag
    ziet er mooi uit zeg, ik heb mijn body nog in bestelling staan, bleek niet meer op voorraad te zijn.. ;-(

    die van mij wordt simpel wit.. klopt het dat je de totale stickerset van de vorza erbij krijgt?
     
  13. Nick_66

    Nick_66

    Lid geworden:
    14 mei 2011
    Berichten:
    265
    Er is volgens mij niks veranderd aan de Vorza. Alleen de kap is anders geworden.

    Onderdelen zijn dus nog lang leverbaar voor de Vorza!

    Heb trouwens inmiddels mijn Vorza een andere gearing gegeven. 18/46T. Met 4S vind ik hem nog niet echt snel.

    Blijf voorlopig nog wel op 4S rijden.
     
  14. aestiva

    aestiva

    Lid geworden:
    24 nov 2010
    Berichten:
    617
    Locatie:
    Utrecht/Vleuten
    Ik vind de gele persoonlijk nog het mooist! Vooral met de bijbehorende gele wielen.
     
  15. WesleyRoy

    WesleyRoy

    Lid geworden:
    17 dec 2008
    Berichten:
    2.003
    Locatie:
    Den Haag
    Heb inmiddels mijn Vorza ook een nieuw kapje gegeven en zoals ik een paar posts geleden had geschreven, is hij simpel wit geworden. Ik heb nog zitten twijfelen om een combi te maken met fluor groen, alleen was niet echt tevreden over de hechtheid van het busje groen wat ik had.

    Hier het resultaat met de originele stickerset ;-)

    [​IMG]
     
  16. Stewie

    Stewie

    Lid geworden:
    23 mei 2010
    Berichten:
    2.296
    Locatie:
    Koersel
    Heel netjes die witte vorza
     
  17. darkfire

    darkfire

    Lid geworden:
    4 jun 2010
    Berichten:
    2.182
    Locatie:
    Diepenveen, Overijsel
    is hij na een ritje nog steeds wit?
     
  18. WesleyRoy

    WesleyRoy

    Lid geworden:
    17 dec 2008
    Berichten:
    2.003
    Locatie:
    Den Haag
    denk niet dat hij wit blijft, maar zal wel lekker blijven opvallen denk ik.
     
  19. snoebel

    snoebel

    Lid geworden:
    12 aug 2005
    Berichten:
    2.520
    Locatie:
    Geleen, Limburg
    Vraagje :

    Gisteren lekker wezen bashen in het bos, veel losse bladeren, weinig tractie etc. Veel bergop.
    Op zich ging het geweldig, maar toen ik de accu's wou wisselen voor de tweede run, controleerde ik de motor en esc (beide prima ~50 graden) maar raakte ik per ongeluk de middenassen aan, deze waren bloed maar dan ook echt bloedheet. Kreeg niet echt een goede meting met de temp gun, maar denk richting 100+ graden. De steekasjes naar de wielen waren niet eens lauwwarm. Iemand enig idee hoe dit zou komen ? Lagers lijken allemaal soepel te lopen.
    Denk nml dat ze zo heet waren dat de plastic diffs hier echt wel een probleem mee gaan krijgen.

    Spur en pinion waren wel goed warm, maar niet in de buurt van de temp van de steekasjes. Weet uit verleden dat een te strakke spur/pinion ook wel behoorlijk wat warmte kan generen, maar dat is hier dus niet de oorzaak.

    Ik rij met 8k voor, 10k midden en 5k achter, 4S met 18/46 vertanding. Zelf zat ik al te denken aan dikkere olie in het midden, maar ben stom verbaasd dat ie zo heet zou worden door te dunne olie. Op zich is de diff werking wel prima, vermogen wordt goed verdeeld over de vier wielen, al zou ie wel iets meer tractie achter mogen hebben. Wou dus al 15 of 20k in midden doen.

    Wordt een zeer hard werkend midden diff zo heet ?
     
  20. Nick_66

    Nick_66

    Lid geworden:
    14 mei 2011
    Berichten:
    265

Deel Deze Pagina