Hubsan Micro Quad

Discussie in 'Multicopters' gestart door Dylan sys150, 15 dec 2012.

1. Andy

Andy

Lid geworden:
    4 nov 2004
    Ik ben benieuwd naar je bevindingen!

.

Laatst bewerkt door een moderator: 14 nov 2015
  2. R/C

R/C

Lid geworden:
    13 jan 2010
    Voor de mensen die twijfelen over andere kleine quadcopters of de hubsan x4, ik zou de x4 nemen, ik heb die al 2 jaren nu en alleen de props vervangen, paar keer hard gecrasht maar niks gebeurt. En hij is echt stabiel.

3. wimtats

wimtats

Lid geworden:
    6 okt 2014
    Ondertussen 1week verder en nog geen 2e pakketje ontvangen, khoop dat het nergens is blijven hangen.. heb een tracking nummer maar op de site van bpost(post belgie) vind em niks, op track17 staat hetzelfde als er al een maand staat (2014-10-16 17:25
    乌鲁木齐国际, 比利时 - BE, 出口总包直封封发, Departure from outward office of exchange)

Weet er iemand of de lipo's die ze via banggood verkopen, dat deze van ergens anders verzonden worden?

Alst toegekomen (en wss al eventjes getest heb) is laat ik wel weten wat men eerste indruk is.

4. Andy

Andy

Lid geworden:
    4 nov 2004
    Dat is nou reden waarom ikzelf nooit bij dat soort winkels koop. Als het de douane niet is, is het wel de levering, en dan helemaal met lipo's. Gewoon lekker hier in NL bestellen en als het niet anders kan in DE. Je kan echt niet bouwen op de leveringen uit het verre oosten.

.

Laatst bewerkt door een moderator: 14 nov 2015
  5. wimtats

wimtats

Lid geworden:
    6 okt 2014
    Nog steeds in blijde(minder en minder tbh) verwachting..
    Tbegint mij iets te lang te duren.
    Ik had 2 of 3 weken levertijd voorzien, geen 2-3maand (want zo ziet het er toch naar uit)

Wel een mailtje gekregen van BG om mijn aangekochte producten te beoordelen...

6. Rubberenrobbie

Rubberenrobbie

Lid geworden:
    18 mrt 2011
    BG

@wimtats,

Ik zou even contact opnemen met BG per mail.
    Bij een bestelling krijg je een trackingnummer, en dan kun je het redelijk volgen, niet altijd helaas.
    Maar 2-3 maanden is normaal gesproken te lang, dan is er iets misgegaan.
    Klantenservice van BG is echt goed, ze lossen het op, naar mijn ervaring, die ik niet heb met (niet) leveren, maar met productprobleempjes.

@andy
    Het is dat het wat langer kan duren (2-3 weken is gemiddeld, met uitschieters naar 1 week en 6 weken), verder heb ik nog nooit enig probleem, wat niet werd opgelost mogen ondervinden.

7. wimtats

wimtats

Lid geworden:
    6 okt 2014
    @Rubberenrobbie,

Bedankt voor je reactie,
    Er zijn er nog die me gezegd hebben dat ze behulpzaam zijn bij BG.
    2x contact opgenomen, 2x vlot antwoord gekregen..

Ik heb een 1e maal contact opgenomen iets na de levering van men lipo's (die zijn afzonderlijk verzonden van de rest, mss ook van ergens anders verzonden?)
    En kreeg te horen nog 1a2 weken geduld te hebben.

Vorige week nog eens gemailed met onderstaande als antwoord.

Dear Wim,

Thanks for your email.

Could you please track RDxxxxxxxxxxCN for further information of order 3243xxx on the following site:
    http://www.17track.net/index_en.shtml

And here is the latest information stopped on:
    "2014-10-16 17:25, Urumqi International, Belgium - BE, export total package seal seal straight hair, Departure from outward office of exchange"

We know what you are worrying about.

The logistic company said that they will update the new information in 1 week.

Different shipping methods and different shipping warehouse will have different shipping routes and delivery time.

Different country with the same shipping method will have different delivery time too.

How about waiting your order kindly for more 1-2 weeks?

Please don't worry ,we will try our best to solve this problem if you haven't got your parcel at last.

Dit is een week geleden... nog een weekje geduld en vraag me dan wel af wat ze er mee gaan doen.

Weet iemand of de douane jou contacteerd als ze een pakketje tegengehouden hebben?

Edit:

Kheb net ingelogd op BG en tis anderhalve maand geleden besteld (dus nog geen 2-3maand) maar toch lang genoeg, zeker als je er op wacht.

8. Rubberenrobbie

Rubberenrobbie

Lid geworden:
    18 mrt 2011
    Douane

Ik weet niet zo de regels in België, maar in Nederland gaat het zo, ALS je pakket er door de Douane wordt uitgepikt:
    Men maakt een inschatting van de waarde.
    Als de Douane de opgegeven waarde (op de vrachtbrief) "niet vertrouwd" stuurt men een brief waarin wordt verzocht onderbouwd dus bv met kopie rekening de waarde op te geven.
    Bij inschatting van de waarde is die waarde naar mijn ervaring altijd minder dan de werkelijkheid. Dan wordt berekend wat je moet betalen, dat betaal je dan aan de pakketbezorger.
    Let wel, dat is alleen zo als je geen "illegale" dingen wilt invoeren. Namaak van merkartikelen bv. Dan wordt het vernietigd en kun je ook nog een flinke boete tegemoetzien.
    Ik heb wel gehoord (weet dat dus niet zeker), dat de Belgische Douane strenger is met bv zendapparatuur.

9. Rhelie

Rhelie Forum veteraan

Lid geworden:
    16 sep 2004
    2 weken geleden 5 accuutjes besteld bij Banggood en zijn nu binnen.
    Ik en mijn zoon kunnen voorlopig weer rondzoeven met de X4

10. wimtats

wimtats

Lid geworden:
    6 okt 2014
    Volgens mij worden accuutjes van in een ander magazijn verzonden, want die heb ik een 3tal weken terug reeds ontvangen...

Khoop dat er vandaag iets in de bus zit, alé ik hoop dat elke dag eigenlijk.
    Maar vrees er voor, op de trackingsite staat nog steeds hetzelfde.

11. Thijs Slotman

Thijs Slotman

Lid geworden:
    22 okt 2013
    heb zelf ook wel accutjes daar vandaan gehaald. nooit problemen mee gehad

12. wimtats

wimtats

Lid geworden:
    6 okt 2014
    Dear Wim,
    Guangzhou Banggood Technology CO.,Limited just sent you a partial refund of €60,74 EUR for your purchase.

Refund gevraagd en gekregen, 7 oktober besteld maar kwas het wachten een beetje beu.

Kheb nu wel 5 lipo's liggen voor de V222 die wel geleverd zijn na 2weken.
    Voor zover ik gezocht en gevonden heb, zijn deze enkel te gebruiken op WLtoys V949 V959 V212 V222, waarbij de v222 toch de betere van de 4 is (denk ik toch)
    Iemand een idee of deze lipo's op andere quads zouden passen?

13. markjuhh

markjuhh Forum veteraan

Lid geworden:
    4 jan 2009
    Even kijken naar het type stekker wat eraan zit

14. Pete®tje

Pete®tje

Lid geworden:
    30 jan 2011
    Ik heb twee orders die ik in september had besteld terugbetaald gekregen. Die kwamen een dag na de refund alsnog binnen. Het lijkt wel of er af en toe een schip stil ligt of zo. Vandaag een order binnen gekregen die ik 10 dagen geleden had besteld.

15. Evert C.

Evert C.

Lid geworden:
    21 nov 2013

Mijn ervaring ligt tussen 7 dagen en 9 weken, men wijt het aan de slechte weersomstandigheden in sommige delen van China. De laatste tijd komt het meeste na 8-9 weken pas binnen of het raakt zoek. Dat laatste gaat steeds meer voorkomen is mijn ervaring.
    Peter, of het komt dat wij in Rotterdam wonen.

Evert

Verzonden vanaf mijn mobiel.

16. Pete®tje

Pete®tje

Lid geworden:
    30 jan 2011
    Lol @ Rotterdam. Het komt ook uit verschillende warenhuizen. Dat spul wat snel binnenkomt, wordt volgens mij uit Engeland verscheept.

17. wimtats

wimtats

Lid geworden:
    6 okt 2014
    Kameraad hier net hetzelfde, eind september besteld, na 8 weken refund gevraagd & gekregen, dag erna zat het in de bus...

Ik heb begin oktober besteld, en vorige week refund gevraagd & gekregen... maar nog steeds niks ontvangen.:evil:
    Andere bestelling van eind oktober is wel al binnen...
    Twordt alsinds van verschillende delen van china verzonden...

Kheb men gerief dan maar via een andere website besteld...

Men wist me bij b-post te vertellen dat die chinese verkoopsites verzamelen van allerhande "warehouses" van overal in china wat die allemaal te koop aanbieden en die brengen alles samen onder 1 website... wat meteen de verschillende leverijden verklaard.

18. bokito

bokito Guest

Net binnen

hoi allemaal,

Heb na het lezen van deze thread een aantal weken geleden de knoop doorgehakt en een Hubsan X4 H107L besteld via eud.dx.com. Ietsjes duurder dan Banggood maar snelle levering (2 weken was alles binnen). Geen extra douane kosten gehad al zat er op een pakketje wel een soort waarschuwingings-sticker over illegale invoer.

Een week geleden binnnen gekregen:
    -Hubsan X4 H107L met mode 2 TX
    -(Fake?) Imax B6AC 80W lader
    + 240mAH lipo (Hubsan H107-A05 3.7V 240mAh)
    + 350mAh 30C Li-ion Battery V120D06 - Silver
    + 500mAh 25C lipo
    + wat reserve props

Alles bij elkaar ca. 90 piek.

De 500mAh lipo is eigenlijk wat te zwaar en ik merk amper verschil qua vliegtijd met de 350mAH lipo. De 350mAh lipo bevalt het beste en vliegt significant langer dan de 240mAH (ca. 8 min binnen vs ca. 5 min). Wel moet ik de quad een paar kliks trimmen om de niet perfect gecentreerde lipo te compenseren.

Binnen kan ik er dociel mee vliegen, buiten op volle kracht is zeer spectaculair. Heb al flink wat spannende momenten en hartverzakkingen beleefd, tot nu toe allen met goede afloop. Het is erg winderig deze week dus de quad is buiten niet erg stabiel op hoge snelheden (erg veel drift bij rotaties) Kan ook aan mijn noob-skills liggen maar heb dus nog niet windstil kunnen vliegen.

Zekers een aanrader voor iedereen die betaalbaar wil beginnen en oefenen. Ik heb overigens erg veel gehad aan een nog veel goedkopere Cheerson CX-10 (ca. 15 piek via Banggood) en is binnen wat mij betreft ook leuker om mee te vliegen. Wel erg korte vliegtijden vanwege de mini lipo, maar ben aan het broeden op een eenvoudige mod en extra batterijen.

Hoop dat jullie de Hubsan ook snel binnen hebben en dat het minder hard gaat waaien!

[​IMG] [​IMG]

Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  19. bokito

bokito Guest

mazzel

Ik sta nog te trillen...

Net nog even buiten in het donker gaan vliegen bij een matig windje. Was vrij hoog (ca 30 meter) hard aan het racen met de x4 tot ik door een windvlaag mijn oriëntatie verloor... Aaargh! Kalm gebleven, gepoogd oriëntatie te hervinden door links en rechts te bewegen, maar helaas, enkel de throttle zag ik nog reageren, de drone was al te ver weg.

Door de wind dreef de drone verder en verder weg, over de hele woonwijk, flats, richting rivier ca. 300 meter verderop, toen besloot ik de throttle er maar af te halen, eerder durfde ik dat niet vanwege de bebouwing... ik ren er op af, tussen de flats en wat kleine paadjes door, wetend dat het onwaarschijnlijk is de Hubsan daar ooit nog terug te vinden. Zucht. Tegen beter weten in zoek ik nog wat langs de oever van de rivier. Dan, op 3 meter afstand van het water, een blauwe gloed... de quad! Slechts één propeller kapot, verder nog puntgaaf. Wat een beginnersgeluk!

Als dit een bizarre zelfbouw quad van honderden euro's geweest was, had ik waarschijnlijk een mentale instorting gehad. Overkomt jullie dit wel eens met dure quads en hoe gaan jullie daar mee om?

Volgende vlucht weer wat voorzichtiger beginnen...:)

20. Evert C.

Evert C.

Lid geworden:
    21 nov 2013
    Je moet in de gaten houden dat bij volle batterijen in de zender het bereik officieel maar 100 meter is, plus het geringe gewicht is hij niet geschikt om met wind buiten te vliegen.
    Ik vermoed dat hij bij jou gewoon weggewaaid is.
    Btw. 's avonds vliegen is verboden eveneens vliegen binnen 150 meter van bebouwing. Ik neem aan dat je op de hoogte bent van de geldende regels.
    Het zal met zo'n klein ding niet zo'n vaart lopen, maar de 'drone' gemoederen raken al aardig verhit zo is in de media te vernemen.

Verzonden vanaf mijn mobiel.

Deel Deze Pagina