Hughes H-1 racer

Discussie in 'Vliegende schaalmodellen' gestart door Sukhoi, 24 jul 2010.

  1. Henri Kaper

    Henri Kaper verslagschrijvers

    Lid geworden:
    25 nov 2006
    Berichten:
    3.338
    Locatie:
    Den Haag
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  2. Sukhoi

    Sukhoi

    Lid geworden:
    15 nov 2008
    Berichten:
    540
    Locatie:
    Belgie ,Kortrijk
    Wat is ie mooi :D.
     
  3. Sukhoi

    Sukhoi

    Lid geworden:
    15 nov 2008
    Berichten:
    540
    Locatie:
    Belgie ,Kortrijk
    De plannen zijn binnen :D . Wel indrukwekkend moet ik zeggen, vooral dat landingsgestel..:rolleyes:
    Ik ga dus toch de hulp van jullie moeten inroepen.
    Ik had gedacht aan mechanische retracts,heeft er iemand ideën? de retract poten zelf moeten 28cm lang zijn :eek:

    [​IMG]

    [​IMG]

    Heeft er iemand toevallig 2 mechanische retract units? (zonder benen)

    Tekening is niet voorzien voor retracts, maar zonder retracts zal het op niet veel gelijken denk ik ;)
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  4. hoeby

    hoeby

    Lid geworden:
    20 jun 2010
    Berichten:
    996
    dat moeten wel erg sterke mechanische retracts zijn, willen die poten van 28cm lang intrekken.

    Door die lange benen, gaan ze als hefboom werken. De wielen worden dus voor de retract vele malen zwaarder om in te trekken, dan ze daadwerkelijk zijn, puur door die lange benen.

    Is retracts op lucht intrekken niet een beter optie?
     
  5. Sukhoi

    Sukhoi

    Lid geworden:
    15 nov 2008
    Berichten:
    540
    Locatie:
    Belgie ,Kortrijk
    Ja, dat kan wel een beter oplossing zijn..dan moet ik extra ruimte voor tank enzo zien te vinden :mad: .Zal eens rondkijken..
     
  6. mao

    mao

    Lid geworden:
    31 okt 2003
    Berichten:
    983
    Locatie:
    Boskoop
    In de FMT van 4 / 2009 staat een artikel over het spuiten van een vliegtuig met een soort chroom verf, eind resultaat mag er wezen.
    Misschien te over wegen
     
  7. Ariel

    Ariel PH-SAM

    Lid geworden:
    8 dec 2009
    Berichten:
    2.825
    Locatie:
    Hoorn NH
    @ Is retracts op lucht intrekken niet een beter optie?

    Of hydraulisch (sterk, werkt altijd)

    MTH Pumpen
     
  8. Sukhoi

    Sukhoi

    Lid geworden:
    15 nov 2008
    Berichten:
    540
    Locatie:
    Belgie ,Kortrijk
    Hydraulisch is me wat te zwaar..heb wat zitten zoeken, en zal op lucht worden :) eerst nog wat sparen.. Morgen zal ik beginnen met de eerste delen uit te snijden :cool: Vleugelbuizen zijn inmiddels besteld , een heb al een hele voorraad hout die ligt te wachten.
     
  9. WV

    WV verslagschrijvers

    Lid geworden:
    3 okt 2003
    Berichten:
    2.932
    Locatie:
    Vlaardingen
    Vast wel, maar alleen als je een superstrak geglasde ondergrond hebt...

    Verder ben ik erg benieuwd naar de kwaliteit van Flite metal, het is in ieder geval stukker duurder dan het Metalcoat van Mick Reeves.


    Mooie kist trouwens, al haalt ie het bij lange na niet in vergelijking met de Bugatti :p.

    ;)
     
    Laatst bewerkt: 30 jul 2010
  10. Sukhoi

    Sukhoi

    Lid geworden:
    15 nov 2008
    Berichten:
    540
    Locatie:
    Belgie ,Kortrijk
    Haha :D . De delen die met Flite Metal beplakt worden, zullen uiteraard geglassed worden , zo raad de man achter Flite metal ook aan.
     
  11. Teus

    Teus Guest

    Dan kan je denk ik beter voor electrische retracks gaan.

    Down and Locked
     
  12. j.weel

    j.weel

    Lid geworden:
    2 feb 2009
    Berichten:
    3.853
    Dit is ook een goed iedee voor mijn gevraakte retrac set op de hurigane
    en meschien ook voor mijn spit
    Die teus zit vol goede tips

    Ik vind dit een erg interesand draadje
    De modelkeuze is erg gaaf
    Jammer dat de replica gekrast is
    Is er trouwens ook wat bekend over het 2 motorige toestel van hughes
     
    Laatst bewerkt: 31 jul 2010
  13. Sukhoi

    Sukhoi

    Lid geworden:
    15 nov 2008
    Berichten:
    540
    Locatie:
    Belgie ,Kortrijk
    Hmm, dat is wel iets interessants :) denk om eens een mailtje te sturen naar die mannen , eens zien wat ze voorstellen. Vandaag nog maar een hele stapel hout gaan halen..Vanavond post ik wat foto's :cool:
    Trouwens, bedoel je dit toestel? Dit is de Hughes XF-11 ;
    http://www.daveswarbirds.com/usplanes/photos/XF-11.jpg

     
    Laatst bewerkt: 31 jul 2010
  14. j.weel

    j.weel

    Lid geworden:
    2 feb 2009
    Berichten:
    3.853
    Ja die ja
    Is daar ook een replica van gebouwd voor de film
     
  15. Sukhoi

    Sukhoi

    Lid geworden:
    15 nov 2008
    Berichten:
    540
    Locatie:
    Belgie ,Kortrijk
    Ja, maar een schaalmodel, met een span van ongeveer 9meter! Ook wer er voor de film een H-1 met span van 5.5meter gebouwd , beide vliegen nog voor zover ik weet :)
     
  16. Sukhoi

    Sukhoi

    Lid geworden:
    15 nov 2008
    Berichten:
    540
    Locatie:
    Belgie ,Kortrijk
    Vandaag eindelijk eens kunnen beginnen aan het uitsnijden en maken van spanten voor de H-1. Had nog een arf yak staan die bijna af was, dus daar eerst een dagje aan gesleuteld;
    [​IMG]

    En dan dus de (kleine) werkzaamheden aan de H-1;
    [​IMG]

    [​IMG]

    Er kruipt nogal wat tijd in, om alles met de hand uit te snijden..Alle spanten zijn uit 5mm balsa gemaakt. Denk er toch aan om de kist ZONDER retracts te gaan bouwen, daar er enorm veel dingen in de vleugel constructie zouden moeten veranderen. Het is ook mijn 1e kist die ik van plan maak, dus zou het graag niet te ingewikkeld maken...
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  17. eclipse86

    eclipse86

    Lid geworden:
    29 aug 2005
    Berichten:
    4.607
    Locatie:
    Ieper,west vlaanderen
    zou je de hoofdspanten van de romp niet uit balsatriplex of vliegtuigtriplex maken ipv balsa??

    ik gebruik balsatriplex voor alle spanten en de liggers en beplanking in balsa.

    ik denk dat je er spijt zult van krijgen als je GEEN retracts zou gebruiken...
    veel succes met het bouwen
     
  18. Sukhoi

    Sukhoi

    Lid geworden:
    15 nov 2008
    Berichten:
    540
    Locatie:
    Belgie ,Kortrijk
    Ik doe het zoals voorgeschreven, balsatriplex zal wel wat steviger zijn, maar ook wat zwaarder..En het zal al een zware kist worden...Passende retracts heb ik tot dusver nog niet tegengekomen, en ik zou echt een heleboel moeten aanpassen, en kom dan in moeilijkheden voor de deelbare vleugel enzo... Messchien nog eens enkele nachtjes over slapen :rolleyes: ..
     
  19. j.weel

    j.weel

    Lid geworden:
    2 feb 2009
    Berichten:
    3.853
    Het zou me niks verbazen als je met balsaply lichter uitkomt
    je gaat namelijk van 5 terug naar 2 mm en je kunt exstra openingen maken
    Je romp word er een suk tijver van omdat de liggers vaster zitten
    Hoe groot word het model
    Boven de 2 meter zou ik tog echt voor retracs gaan
    Er is vast wel een setje wat er in te passen valt
    en ik help je graag met de poten
     
  20. Sukhoi

    Sukhoi

    Lid geworden:
    15 nov 2008
    Berichten:
    540
    Locatie:
    Belgie ,Kortrijk
    De spanwijdte is net geen 2meter, daar het de short wing versie is (ik mag er niet aan denken hoe hoog de vleugelbelasting zal zijn :) ) . Dus gewoon kijken voor een setje cilinders, zonder benen dan? Zal het plan nog eens bestuderen.. Ik snij alles met de hand, met een exacto mesje, dus is balsa wel maklijker :D.
     

Deel Deze Pagina