Hulp bij aanschaf Truggy

  • Topicstarter Topicstarter DarkSide
  • Startdatum Startdatum
Beste Truggy kenners.

ik heb al een aantal jaar een nitro onroad auto, maar die staat voornamelijk in de kast omdat ik niet zo makkelijk bij een mooi rustig glad stukje asfalt kom.
Ik wil daarom graag overstappen op offroad, zodat ik zelf lekker kan bashen. Een truggy lijkt me erg geschikt, omdat je zo'n beetje overal kan rijden. Ik hoop dan wat vaker te kunnen rijden.

liefst koop ik een bouwpakket, maar die gaan al snel boven mijn budget.
het moet dus maar een RTR worden. (die kan moet toch nog vaak genoeg uit elkaar...:D )
ik twijfel echter nog een beetje over welke het moet worden. ik heb onderstaande 2 gevonden. die me erg aanstaan.

HPI Trophy Truggy 4.6 RTR
HPI Trophy 4.6 RTR Truggy 101153

of de

Hong Nor X1X-CRT Truggy RTR
Hong Nor X1X-CRT Truggy RTR (Red) X1XCRTR


kunnen jullie (bezitters) me voors en tegens vertellen van beide auto's?

qua verkrijgbaarheid onderdelen, kwaliteit, snelheid, robuustheid etc...
ik heb al veel info over beiden gevonden. maar nog niet echt een vergelijking.

eventueel koop ik m online, of liever bij Pk racing, vanwege service...maar het prijsverschil is best de moeite..
 
Als je de zoekfunctie gebruikt van het forum zul je erg veel topics vinden over deze auto's.

Het zijn beiden goede auto's, waar je meer rekening mee moet houden is de onderdelenvoorziening..
 
Als je de zoekfunctie gebruikt van het forum zul je erg veel topics vinden over deze auto's.

Het zijn beiden goede auto's, waar je meer rekening mee moet houden is de onderdelenvoorziening..

bedankt voor je reactie:

Ja, ik heb ook al erg veel over de verschillende auto's gelezen op dit forum, maar zoals ik al schreef. geen vergelijking...

En in mijn vraag staat ook al iets over de onderdelen voorziening....
maar je geeft niet echt antwoord...
welk merk is daar beter in? Hong Nor of HPI... en heb ik bij Hong Nor wel zo veel onderdelen nodig? schijnt een tank te zijn...
 
Hongnor is meen ik alleen bij PK te krijgen en HPI is bijna bij elke winkel wel te bestellen en dan erg snel binnen..

De HN heeft inderdaad de bijnaam tank..
HPI is een erg goed merk en is qua opbouw altijd erg mooi.. welke beter is zal compleet aan de gebruikers ervaring liggen.. Dus is alleen maar te testen als je ze beiden zou kopen. Pas dan kun je echt goed vergelijken..

En het ligt uiteraard ook aan de manier waarop je ermee omgaat.

Succes met je keuze.
 
Ok, bedankt voor je snelle reactie.

op zich is PK bij mij in de buurt, dus dat is geen probleem. en Online kan je natuurlijk ook eea makkelijk verkrijgen tegenwoordig. Qua uiterlijk vind ik de HPI veel mooier. Maar verwacht eigenlijk dat de HN wat meer power heeft.
Hoop toch dat er iemand is die een goede vergelijk kan maken.. (bv via een vereniging met beiden heeft gereden..)


Hongnor is meen ik alleen bij PK te krijgen en HPI is bijna bij elke winkel wel te bestellen en dan erg snel binnen..

De HN heeft inderdaad de bijnaam tank..
HPI is een erg goed merk en is qua opbouw altijd erg mooi.. welke beter is zal compleet aan de gebruikers ervaring liggen.. Dus is alleen maar te testen als je ze beiden zou kopen. Pas dan kun je echt goed vergelijken..

En het ligt uiteraard ook aan de manier waarop je ermee omgaat.

Succes met je keuze.
 
HPI is algemeen goed leverbaar, ik zie dat je uit Hoogvliet komt...in Dordrecht zit PK Racing en die hebben van Hong Nor altijd voldoende onderdelen op voorraad.

Dus voor jou zullen beide merken een goede keuze zijn. De HPI is een vrij nieuw model en daarom zal je hier nog niet zoveel ervaringen over kunnen vinden. De Hong Nor staat bekend als "de tank" en is een erg stevige truggy.
 
Ok, bedankt voor je snelle reactie. . Maar verwacht eigenlijk dat de HN wat meer power heeft.
Hoop toch dat er iemand is die een goede vergelijk kan maken.. (bv via een vereniging met beiden heeft gereden..)

waarom denk je dat de HN meer power zal hebben dan de HPI..
ze hebben dezelfde motor dacht ik..
 
Als je naar een vereniging gaat zullen ze denk ik de Hong Nor adviseren (vaak adviseert men het merk waar ze ervaring mee hebben). Wat dat betreft is HPI toch meer een merk voor de bashers. Niets ten nadele van HPI overigens, over de Trophy buggy heb ik nog weinig of geen slechte verhalen gehoord.

Qua power zullen ze elkaar niet veel ontlopen, niets wat niet op te lossen is met een andere vertanding, andere brandstof of een betere uitlaat.
 
waarom denk je dat de HN meer power zal hebben dan de HPI..
ze hebben dezelfde motor dacht ik..

volgens PK heeft de HN een 5.2cc 7 poorts FORCE Big BLock ABC motor

en de HPI is uitgerust met de powerful 4.6 engine from the Savage X monster truck 2.9HP at 32,000RPM


zie trouwens dat in engeland ze wel beiden een 4.6 motor hebben...
 
Tja, die 5.2 is wel leuk maar zal ook veel brandstof gebruiken...wel meer power overigens.
Ik dacht eigenlijk dat ze beiden een 4.6 hadden...
 
Ik wist ook niet beter dan dat het .28 ers waren...
Een .32 is leuk maar je zult er standaard niet harder door rijden..

En het zijn beide Force motoren dus kwaliteit is hetzelfde..
 
bedankt voor jullie hulp.
ik ben zaterdag toch in Dordrecht. Dus ga maar eens kijken bij PK. Eens zien of ik een keus kan maken als ze naast elkaar staan..
 
Ga voor de HN ,die truggy heeft zich al meer dan genoeg bewezen een goede truggy te zijn.
Er rijden er genoeg rond in de truggycup waar ze flink op hun donder krijgen op het circuit en bijna niet stuk te krijgen zijn.
Ga je voor een RTR zoals je aangeef kijk eens voor een goede stuur servo,die van een RTR zijn over het algemeen niet de beste servo's.
Net wat Henk zeg de HPI is een nieuw model waar nog niet veel over bekend is hoe hij het zal doen in de praktijk.
Niets ten nadelen van HPI maar als ik de foto's zo zie is de HPI niet echt een up to date truggy ondanks dat het een nieuw model is.
 
Bedankt voor je toevoeging.

Ik moet zeggen dat ik ondertussen al een beetje richting HN aan het leunen was... kwaliteit lijkt toch wat te beter dan de HPI. Als ik zo een beetje rondkijk op internet..
De looks vind ik iets minder, maar dat is voor mij niet zo heel belangrijk.. de HN zou trouwens standaard al een Futaba 3305 high power metal geared ball raced steering servo bevatten. Tegenover de HPI die standaard een SF1-servo heeft. (heeft die metalen vertanding??) Maar dat kan bij beiden natuurlijk altijd beter.
hoe zit dat trouwens met de standaard zender van beiden??
HN (Futaba T2PHKA) vs (HPI TF-1) zijn die een beetje ok? of moet ik meteen denken aan een duurdere remote...

Ga voor de HN ,die truggy heeft zich al meer dan genoeg bewezen een goede truggy te zijn.
Er rijden er genoeg rond in de truggycup waar ze flink op hun donder krijgen op het circuit en bijna niet stuk te krijgen zijn.
Ga je voor een RTR zoals je aangeef kijk eens voor een goede stuur servo,die van een RTR zijn over het algemeen niet de beste servo's.
Net wat Henk zeg de HPI is een nieuw model waar nog niet veel over bekend is hoe hij het zal doen in de praktijk.
Niets ten nadelen van HPI maar als ik de foto's zo zie is de HPI niet echt een up to date truggy ondanks dat het een nieuw model is.
 
Ik denk dat de Futaba de betere zender zal zijn, maar hou er wel rekening mee dat beide zenders 27 Mhz AM zijn, geen probleem...maar deze frequentie is storingsgevoeliger dan Spectrum/2,4 Ghz of FM zenders. Advies is dan ook om er meteen een failsafe bij te kopen om onnodige schades door storing te voorkomen.
 
een failsafe komt er zeker op! zal me toch niet gebeuren dat ie er vanuit zichzelf vandoor gaat...

Ik denk dat de Futaba de betere zender zal zijn, maar hou er wel rekening mee dat beide zenders 27 Mhz AM zijn, geen probleem...maar deze frequentie is storingsgevoeliger dan Spectrum/2,4 Ghz of FM zenders. Advies is dan ook om er meteen een failsafe bij te kopen om onnodige schades door storing te voorkomen.
 
Kijk niet naar de looks maar wat onder de kap zit en daar is de HN wel zeker in het voordeel.
Mocht je de kap niet mooi vinden zijn er altijd nog andere merken kappen voor de HN.
De futaba 3305 heeft als stuurservo te weinig power ,die zou ik als gas/rem servo gebruiken en eens rond kijken voor een goede stuurservo.
Bijvoorbeeld de Savox SC-1256TG met een stelkracht van 20 kg,kost rond de 65 euro.
Zorg ook dat je er een 6 volt accupack er bij heb zo komt de kacht van de servo volledig tot zijn recht.
 
Ik zal voor de hong nor gaan, onderdelen zijn goed te krijgen (evt. via Internet), een tank is het.

Je hebt tegenwoordig al 2,4 ghz zenders van 70 euro, of zelfs RTR sets met een 2,4 ghz.
 
Back
Top