hulp gevraagd

Discussie in 'Accu & laad techniek' gestart door shermike, 20 jan 2019.

1. shermike

shermike

Lid geworden:
    4 sep 2012
    Hij valt gewoon uit en springt daarna gewoon terug aan en geeft geen foutmelding of niets.

2. shermike

shermike

Lid geworden:
    4 sep 2012
    Hij valt gewoon uit en dan springt hij terug op zonder een foutmelding te geven

3. shermike

shermike

Lid geworden:
    4 sep 2012
    En ik heb nog een vraag. Als ik mijn lipos leeg gevlogen heb mag ik die dan onmiddellijk op storage laden of moet ik die eerst volledig opladen en dan op storage laden.

4. brutus

brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

Lid geworden:
    18 nov 2008
    Je mag gewoon direct van "leeg" naar storage laden...

5. shermike

shermike

Lid geworden:
    4 sep 2012
    Ok bedankt

6. N.P.S.

N.P.S. Forum veteraan

Lid geworden:
    17 jun 2007
    In je eerste bericht staat dat je twee laders hebt en een voeding. Sluit je beide laders aan op één voeding dan kan dat problemen opleveren. Je zou kunnen proberen te laden met één lader aangesloten op de voeding.

Kan in de handleiding van de lader niets vinden over een "storage" functie. Op een van de foto's staat op het display "storage" en een laad- en ontlaadstroom. Gebruik je dit bij het laden???

7. shermike

shermike

Lid geworden:
    4 sep 2012
    Het is eigenlijk de bedoeling om beide laders tegelijk te doen gaan zodat ik 4lipos van 6 cell 5000 tegelijk wil laden en deze zouden de beste laders zijn daarvoor hebben ze mij gezegd.

8. N.P.S.

N.P.S. Forum veteraan

Lid geworden:
    17 jun 2007
    Dat begrijp ik, maar door te testen met slechts één lader aangesloten op de voeding weet je of het probleem daar vandaan komt.
    Een probleem los je op door mogelijke oorzaken een voor een weg te nemen....

9. hobbyist

hobbyist Forum veteraan

Lid geworden:
    10 mrt 2009
    Ik zie het nog niet als speculatie.
    Ik heb ook zo'n lader liggen en heel soms in gebruik.
    @shermike, moet eerst de parameters goed hebben staan.
    En niet zoals het was, op het lijntje, maar binnen de lijntjes.
    Waarbij ik rekening hou met de summiere technische gegevens van de voeding (efeul).

En eigenlijk had tie van de input parameters af moeten blijven.
    Die zijn alleen interessant als de lader wordt gevoed vanuit een auto/vrachtwagen accu (12/24V) om diep ontlading tegen te gaan.

Die mag je direct op storage laden, je weet dat dan de afschakel spanning per cel 3.8Volt is?
    Bij een 6S1 pakket is dat bij alle cellen bij elkaar opgeteld. 6x3,8=22,8 Volt.
    Kijk de instellingen van de lader hier goed op na.

10. Nevermore

Nevermore

Lid geworden:
    8 aug 2013
    Ik heb een identieke voeding en gebruik hierbij ook 2 van die laders. Zelfde opstelling en werkt perfect.

Heb 1 lader in de "zware" uitgang van de voeding zitten en 1 in eentje van de "lichte) 10A uitgangen voeding.

11. shermike

shermike

Lid geworden:
    4 sep 2012
    als ik op storage klik moet ik niets ingeven en begint hij onmiddelijk te laten dus ik denk dat hij ze dan op storage mode zet.

12. shermike

shermike

Lid geworden:
    4 sep 2012
    en op hoeveel moeten die instellingen dan staan?

13. N.P.S.

N.P.S. Forum veteraan

Lid geworden:
    17 jun 2007
    Je moet de lader instellen op "Charge". Kijk in de handleiding hoe je dat moet doen.

14. GJVO

GJVO In Memoriam Forum veteraan

Lid geworden:
    23 dec 2003
    Als de lader uitspringt, ik bedoel dan echt uit, dus display gaat uit en start daarna weer op dan is er iets mis met je voeding.

Als andere mensen dezelfde setup gebruiken en geen problemen hebben dan is het probleem exemplarisch.
    Dan heeft het geen zin om te gaan knoeien met instellingen.
    Nevermore kan je misschien zijn instellingen sturen dmv een fotootje, als je die dan overneemt en hij stopt er nog steeds mee dan weet je zeker dat er iets fout is.

15. hobbyist

hobbyist Forum veteraan

Lid geworden:
    10 mrt 2009
    standaard settings.jpg

16. shermike

shermike

Lid geworden:
    4 sep 2012
    Als ik hem op 30 zet kan ik maar 1 lader tegelijk gebruiken want als ik ze allebei op 30 zou zetten is dus 60 te samen en mijn voeding kan maar 50 volt aan

17. N.P.S.

N.P.S. Forum veteraan

Lid geworden:
    17 jun 2007
    Een lader verbruikt de stroom die nodig is. Niet de maximaal ingestelde stroom. Om een zes cellige accu met 5 ampere te laden met een voedingsspanning van 28 volt dan zal de lader ook zo'n 5 ampere van de voeding nodig hebben. Laad je twee pakketten tegelijk dan zal de lader 10 ampere van de voeding vragen. Ook als de maximale stroom staat ingesteld op 30 ampere.

Je haalt in je vorige bericht ook stroom en spanning door elkaar. Je schrijft volt, maar zal ampere bedoelen.

18. GJVO

GJVO In Memoriam Forum veteraan

Lid geworden:
    23 dec 2003
    Het is niet de instelling in de lader, als je 6S laad op 5A dan is de stroom maximaal 5,5 Ampere, dat is helemaal niks.

Dus dan maakt die instelling helemaal niks uit.
    Al zou je er 2 pakketten op aansluiten dan zou het nog fluitend moeten gaan.
    Het probleem zit ergens anders!

Heb je een auto of in ieder geval een autoaccu, zet hem daar dan eens op, durf bijna te wedden dat ie dan wel doorloopt, mits de lader echt uitslaat zoals ik uitslaan beschreef.

GJ

Laatst bewerkt: 21 jan 2019
  19. Nevermore

Nevermore

Lid geworden:
    8 aug 2013
    Je bekijkt het verkeerd.
    Die instellingen in de lader zijn er om de maximale waardes vast te leggen.
    Als de voeding bv. maar 20A kan leveren, dan moet de lader geen 30A kunnen vragen. Dat loopt fout. Dus stel je bij de lader max. 20A in (fictief voorbeeld)
    Omgekeerd, als je 30A instelt op de lader, maar je laadt een lipo met een lager amperage dan zal de lader geen 30A vragen aan de voeding.

Ga je een 6S 5000mAh met 1S (dus 5A) laden, bij 24V (van je voeding) dan vraagt je lader ook ongeveer 5A aan de voeding.

Laad je diezelfde lipo, ook weer aan 1S maar met 12V ingangsspanning dan vraag je ongeveer 10A aan de voeding. Ga je sneller laden aan 2S, dan vraag je 20A in dit voorbeeld.

Die "lichte" uitgangen van je voeding kunnen maar 10A leveren. De lader aan die uitgang heb ik ook ingesteld op max. 10A.

Ik wil vanavond gerust mijn instellingen fotograferen en doorsturen.

20. hobbyist

hobbyist Forum veteraan

Lid geworden:
    10 mrt 2009
    Het probleem is dat er nog geen terugkoppeling heeft plaats gevonden nadat de lader's en voeding ingesteld zijn op de door mij aangegeven parameters.

Deel Deze Pagina