Hummingbird head stiffener - bladen buigen omhoog?

Discussie in 'FP/coaxiaal' gestart door poerqwa, 11 apr 2004.

1. ronaldvisser

ronaldvisser Guest

Ik lees hier veel over de balsa bladen, maar heeft er iemand ervaring met de bladen van carbonblades.com?

2. Satoer

Satoer Forum veteraan

Lid geworden:
    21 okt 2003
    Geen ervaring mee, maar ze gaan eerder stuk als de balsa en zijn duurder. Dan was je crash van vandaag nog ongelukkiger geworden :(

:idea: Als je nog eens hard wilt vliegen. Doe het dan op een weiland met hoog gras. Scheelt aanzienlijk in schade. Voordat je hard wil ga vliegen, bouw het eerst rustig op. De heli kan namenlijk niet goed lang hard vliegen, dan kukelt de neus omhoog. Gewoon een lichte nick-hoek aanhouden en snelheid maken gaat het beste en niet in een keer vol nick naar voren.

3. RCtechnics

RCtechnics

Lid geworden:
    6 mrt 2003
    Ik heb op rcgroups gelezen dat de Hummie een heel stuk beter vliegt als je de bladen "flatbottom" maakt met een stuk krimpkous/krimpfolie.

Hierdoor maakt hij meer toeren en het stuurgedrag wordt hierdoor aanzienlijk verbeterd. Helaas heb ik de folie/kous niet in huis, maar dit is zeker het proberen waard.......

4. Tadango

Tadango Forum veteraan

Lid geworden:
    25 jun 2003
    Minder pitch, meer toeren, zefde idee. Ik heb nog een extra setje liggen, als mijn lik90 ook binnen zijn heb ik bladen zat om mee te spelen :) Moet ik alleen mijn depron bell222 rompje wel verwijderen ;)

5. ronaldvisser

ronaldvisser Guest

Ha, hij doet het weer....mijn potje secondelijm is mijn beste maatje sinds ik echt een beetje probeer rond te vliegen met mijn Piccolo fun...
    ..gaat best goed, in de huiskamer lijkt het heel wat, hoveren is een eitje, en de craches vallen mee, dus wat kan mij gebeuren dacht ik....

...maar , de klappen die ik buiten maakt zijn een stuk harder en de piccolo ligt er dan bij als een hoopje gebroken ellende...dus,

Ik ga ook de balsa bladen bestellen en verder..

.... Lang leve de lol EN de secondelijm :lol:

Deel Deze Pagina