Dankjewel! Nee helaas heeft hij nog geen water gezien. Afgelopen maanden geen tijd voor kunnen vinden om hem in de blanke lak te zetten en wat andere prioriteiten gehad. Aankomend (voor)jaar gaat hij zeker het water in.
Om eerlijk te zijn: Laat die fluo-strepen maar... Raampje er op, blanke lak er op en hoppa de plomp in met dat ding! Ik vind hem eigenlijk wel heel mooi strak zo met dat zwart-wit en gouden letters, een goede taart behoeft geen slagroom zogezegd.
Ik vind hem zo ook al erg strak. Als je er al strepen op doet, dan beter na het aanbrengen van de blanke lak, zodat ze er nog weer makkelijk af kunnen als het toch te druk gaat ogen.
Bedankt voor de positieve reacties! Helaas moet ik toch wachten tot het warmer wordt om de blanke lak te spuiten. Ik heb nu niet echt een ruimte die warm genoeg is. Als het weer rond 15 graden is gaat de blanke lak erop, met of zonder strepen
Inderdaad, heel netjes gebouwd, eens kijken of ik dit een beetje kan evenaren. Ben benieuwd naar het eindresultaat
Het is alweer een tijd geleden dat ik een update geplaatst heb. Hij staat al een tijdje in de blanke lak maar helaas nog geen water gezien.. Bezig geweest met een zolderverbouwing dus even geen tijd en ruimte gehad om hem af te bouwen. Het einde van het To Do lijstje komt al wel in zicht! Zie het resultaat.
't Zou mooi zijn als dit projectiel nog voor de herfst even het water op kan . Moet er nog veel aan gebeuren?
Prachtig gebouwd! Ik heb vorig jaar mijn zolder verbouwd, kostte me een paar maanden, maar ik heb nu wel een mooie hobbykamer
Bedankt voor de positieve reacties. Aan de boot zelf hoeft niet zo heel veel meer te gebeuren. Waterkoeling doorvoer naar buiten. Nooduit nog plaatsen As solderen Turnfinnen maken De lijst van onderdelen die ik nog moet aanschaffen is iets langer. (+duurder) Goudstekkers + krimpkous Slang waterkoeling Ontvangeraccu Programmeerkaart ESC LIPOlader + voeding Lipo's Klein materiaal.... Het is zo jammer dat je die euro's maar een keer kan uitgeven
't Is ook wel jammer dat de USD niet meer zo goedkoop is. Motor en as-doorvoer zijn al geplaatst? ESC kun je overwegen te programmeren met piepjes, tenminste, zo programmeer ik mijn ETTI's. Ga je meerdere turnfins plaatsen?
Ik heb nog niet alles geplaatst. Het moet in een bepaalde volgorde in vanwege de ruimte. ik wil wat verschillende vormen turnfinnen maken voor het testen. Eerste op de lijst is de lader, dus zoek nog een goede lader. Had een Hyperion gezien maar die blijken niet meer leverbaar. Bij voorkeur tot 8S, ruim genoeg voor de toekomst.
8s kan ook met 2 x 4s in serie, dus dan kun je volstaan voorlopig met lader die 4s aankan. De vorm van de turnfin... ik vraag me af of je daar veel mee kan winnen. Totaalplaatje moet kloppen, zie ook commentaren bij houtbouw roundnose. Wat wil je gaan solderen aan de as, by the way?
Ok, 4S laders schelen nogal in prijs, kan je nog een lipolader en voeding aanbevelen? Ik zal het roundnose topic eens doorspitten. Ik moet het uiteinde van de as nog solderen/verharden.
Hallo Joris, ik lees dat je ook een ontvangeraccu nodig hebt. Heb je de Esc. extra daarvoor geselecteerd ?
Nee, met mijn ESC heb ik in principe geen ontvangeraccu nodig. Het heeft als voordeel dat je ESC minder belast wordt en ik kan het gewicht wel gebruiken om bij het CG te komen.
Ok slim! Ik heb ook al het gewicht voorin nodig om bij de CG te komen. Misschien kan ik ook wel een extra accutje gebruiken bij 4S