Hype ST MX2

Met het oefenen van fixed wing vliegen in de sim loop ik regelmatig ook wat te klieren met een MX2. Heerlijk vliegtuig in de sim!

Nu ben ik op het wereldwijde web de Hype MX2 tegengekomen, ook een "schuimpje" en misschien wil ik die ook wel in mn hangar hebben :mrgreen:

Is dit vliegtuig hier bekend en zo ja; wat zijn jullie ervaringen met deze kist?

Kon er via de zoekfunctie niets over vinden...

Patriek

MX-2

Binnen MVCGR zijn er wat mensen erg van gescharmeerd. Prijstechnisch is Hobby-in in Waalwijk zeer interessant. Let wel op een goede motorkeuze als je 3D wil vliegen.
Dennis kan je daarbij goed adviseren.
De Hype RTF versie is compleet maar beperkt leverbaar b.v. via Elbe in Rijen

succes,

Probeer eens de duitse fora Patriek, staat vaak meer info.

Bij ons op de club vliegen ook enkele Hype/ST Model kisten rond (Fox en de Cessna). Goede kwaliteit schuim, goede ingebouwde electronica. Zijn er erg tevreden over. Ik ga binnenkort de Hype Wow hotliner bestellen zodra die beschikbaar is ;).

deze MX st was eigenlijk vroeger de blauwe hype MX, Nu wordt die vooral door Ripmax verdeeld. Er zijn echter een aantal dingen aan verbeterd. Een nieuwe motor en een betrouwbaardere regelaar zijn de voornaamste verbeteringen. Ook zouden er preciesere servo's zijn gemonteerd.

Het landingsgestel is nog steeds een zwak punt.

maar voor die prijs .... mag je ook niet alles verwachten.

een mooi alternatief lijkt me de Parkzone Extra 300 cs die deze zomer uitkomt. ParkZone

Dank allemaal voor de reacties! :cool:

Jup, op buitenlandse fora al meer over gelezen. Best een hele leuke kist :mrgreen:

Alleen is het landingsgestel veel te zwak wat ik zo lees. In ieder geval voor t veld waar ik vlieg hehe :rolleyes: weet iemand zo wel sterk landingsgestel ik waar kan kopen die ik eronder kan plaatsen zodat ik ook vanaf een euhmm.. niet zo effen kort gras kan landen en stijgen?

En inderdaad die PZ Extra 300 is ook een hele mooie. Waar is/ komt die te bestellen?

Zal een keuze worden tussen 1 van deze 2 denk ik.

Hartelijek groet,

Patriek

Kan iemand mij helpen met uitzoeken van een vervangings-landingsgestel?

Ik heb deze gevonden maar weet niet of deze grootte correct is voor de ST MX2?

Alvast bedankt :cool:

Patriek

Back