Hyperion 720I DUO3 "CONNECT BATTERY OUTPUT ERROR"

Discussie in 'Accu & laad techniek' gestart door mkamer, 16 feb 2012.

1. mkamer

mkamer

Lid geworden:
    9 apr 2011
    Inmiddels heb ik mijn lader getest met andere balance boards en geeft nog steeds dezelfde foutmelding. Lader gaat nu retour naar Fast Lad.

Wordt vervolgd...:)

2. koelma

koelma

Lid geworden:
    17 mei 2008
    Ik heb vorig weekend ook zo'n lader gekocht en was vergeten om eerst op internet te kijken of er problemen mee zijn...:mad: Helaas kreeg ik ook bij elke keer laden de melding "Connect error open circuit". Heel irritant !! :( (de versie op mijn lader was 5.5x, de x geeft hij namelijk niet aan)
    Ik dacht dan maar de laatste versie firmware laden (v5.52), dit lukte niet onder Windows7 32bit en ook niet onder Windows7 64bit. Helaas.
    Dan maar via de VMware op mijn MacBook met Windows-XP en hoera het werkt !!!
    Met deze firmware geen foutmelding meer na het laden !!! :D

Ik hoop dat iemand hier iets aan heeft.

groet,
    Frank

3. mkamer

mkamer

Lid geworden:
    9 apr 2011
    Toch maar niet de lader opgestuurd en zelf maar open geschroefd. Pin 5 van de balance board aansluiting leek niet helemaal lekker gesoldeerd. Even de bout er tegen aangehouden. Ik krijg nu een stuk minder die foutmelding. Soms krijg ik 'm nog en dan beweeg ik de stekker even in de aansluiting en dan werkt het weer. Ik moet alles nog eens keer opnieuw solderen.

Ik ben het zo zat om iets op te sturen voor garantie en vervolgens maanden moeten wachten.

De lader is overigens een topper hoor. Erg simpel in te stellen en laadt erg snel.

4. mkamer

mkamer

Lid geworden:
    9 apr 2011
    Hyperion moet heel snel aan hun service gaan werken, want anders gaan ze kapot aan de chinezen. Hopelijk komt dit bericht aan. Het is een mooie lader en het zou wel zonde zijn.

5. Helilex

Helilex

Lid geworden:
    17 dec 2011
    Heren,
    Ook ik heb hetzelfde probleem gehad.:mad:
    Heb de lader uit elkaar gehaald en de connectors van de balancers opnieuw gesoldeerd en voorlopig probleem verholpen.:p
    Hopelijk blijft de foutmelding weg nu.
    Dit maar even ter info en hopelijk ben je er wat mee

Veel vlieg fun
    Helilex

Logo 600; Sebart Wind 50; Multiplex Easyglyder;

6. Marcel Spoor

Marcel Spoor

Lid geworden:
    11 aug 2009
    Hey mannen,

Ben ook nog steeds aan het klooien met de koppeling tussen mijn 720i super duo 3 en de laptop.
    Anko heeft hem weten te upgraden naar V5.5, maar mijn computers en laptops zien hem nog steeds niet ?
    Geprobeerd op XP, Vista en windows 7, maar helemaal niets dus.
    Hebben jullie tips voor de software, drivers en/of de instellingen van de lader of de pc of laptops ?

Graag jullie reactie.
    Groetjes, Marcel.

7. Helilex

Helilex

Lid geworden:
    17 dec 2011
    Marcel,

Heb mijn lader ook voorzien van de 5.52 update.
    Dit ging vlekkeloos, let wel op je moet ook de nieuwe software op je computer plaatsen.:rolleyes:
    Hyperion PC Software

OBSERVE: This 5.52 version resolves the issue with TCS at 95% that was introduced in 5.50, it has no other change, if you running 5.50 and do not suffer from error at TCS End, you do not need to update.
    BE SURE THAT YOU DOWNLOAD THE CORRECT FIRMWARE VERSION TO MATCH YOUR CHARGER!!

FIRST, BEFORE YOU UPDATE DOWNLOAD and READ the FIRMWARE UPDATE MANUAL HERE (Updated December 21, 2011)

------ UPDATES FOR v3 Series CHARGERS CURRENTLY IN PRODUCTION -----

DOWNLOAD 0720i SUPER DUO3 (dc) v5.52 Firmware - Release date January 18, 2012
    This is the firmware for 0720i SUPER DUO 3 only. :banana:

Na het installeren van de updat werkt alles prima, allee bij mij althans:thumbsup:

succes met de update :pc:

8. Anko

Anko

Lid geworden:
    25 feb 2008
    Die heeft ie er al op. voor de update pakte die m al niet, wss door een te oude firmware in de lader, en met de nieuwe firmware pakt ie m dus ook niet.

9. Marcel Spoor

Marcel Spoor

Lid geworden:
    11 aug 2009
    Hoi,

Heb Anko de laatste firmware in de lader laten zetten. Simpelweg, omdat ik niet bij de map van de lader kwam ? Dus dit geeft aan dat Anko softwarematig wel verder kwam dan ik, maar ook hij kon hem niet uitlezen ? Net iemand van de ICT ernaar laten kijken, en die verklaren mijn laptop gezond. Dus die USB poorten zien alle aangesloten apparaten zonder problemen. Moet er dus helaas vanuit gaan dat de Lader niet helemaal 100% in orde is. Maar ik heb nog ruim voldoende garantie op het apparaat. Dus gaat hij weer retour naar HobbyManiac. In ieder geval hartelijk dank voor jullie fijne medewerking.

Groetjes, Marcel Spoor / Almere.

10. Z900

Z900

Lid geworden:
    16 nov 2006
    Kun je m ook op een andere PC proberen ?

11. Marcel Spoor

Marcel Spoor

Lid geworden:
    11 aug 2009
    Hi, Ja heb er een aantal staan. Van XP, Vista tot en met Windows 7. Van laptop tot PC enzovoort, maar op allemaal geen respons van de lader. In Apparaatbeheer kan ik hem wel zien staan, maar daar blijft het dan ook bij. Zal nog een keer met een randgeaarde haspel naar de voedingen proberen, maar verwacht hier niet veel van. Maar elke tip blijft natuurlijk heel welkom.

Groetjes, Marcel.

12. Be-eL

Be-eL

Lid geworden:
    13 aug 2008
    Hoe is de software van de lader geupdate? Ook via de usb-poort?

13. Anko

Anko

Lid geworden:
    25 feb 2008
    Ja, maar dat ging al anders dan mijn lader, mijne kon ik gewoon aanzetten en updaten
    deze moest ik aanzetten terwijl het updateprogramma liep.

14. Be-eL

Be-eL

Lid geworden:
    13 aug 2008
    Dan lijkt het er toch op dat dus USB poort van de lader niet goed werkt.

Ik heb hetzelfde gehad en een nieuwe gekregen. Schijnt vaker voor te komen.

15. Marcel Spoor

Marcel Spoor

Lid geworden:
    11 aug 2009
    Hi,

Ben vandaag even naar Den Haag gereden om de lader bij Sam langs te brengen.
    Ook zij hebben hem even op de werkbank getest, en hetzelfde resultaat.
    Helemaal geen USB verbinding kunnen maken met de software, dus een defect in de fabrieksnieuwe lader.
    Sam stuurt hem nu op naar Hyperion, en had de ervaring met hen, dat zij de lader waarschijnlijk vervangen voor een nieuw exemplaar.
    Ik houdt jullie op de hoogte van de vorderingen.

Groetjes, Marcel Spoor / Almere-buiten.

16. Marcel Spoor

Marcel Spoor

Lid geworden:
    11 aug 2009
    Vandaag zal ik Sam van Hobbymaniac even een mailtje sturen i.v.m. mijn nieuwe lader. Hij zou hem opsturen naar Hyperion, maar heb nog niks gehoord of gezien in de mailbox. Spanning is te snijden hier zo onderhand.

Greetz, Marcel SPoor / Almere-buiten.

17. Anko

Anko

Lid geworden:
    25 feb 2008
    Geen nieuwe meegekregen?

18. Marcel Spoor

Marcel Spoor

Lid geworden:
    11 aug 2009
    Nee, denk dat hij hem niet op de plank had liggen ?
    Hij zal bij aanvraag pas die dure dingen bestellen denk ik.
    Anders heeft hij natuurlijk een grote en dure overhead in de zaak staan.
    Maar heb nog niets gehoord van hem ? ? ? ?

19. Cor T-Rex

Cor T-Rex

Lid geworden:
    7 aug 2009
    Hyperion EOS-0720i super DUO3.

Ik ben vanplan om een Hyperion EOS-0720i super DUO3 aan te kopen.

Zijn er nadat er een firmware update is geweest nog problemen?

De vraag is eigenlijke kan ik deze problemen kopen.

Cor

20. Helilex

Helilex

Lid geworden:
    17 dec 2011
    Cor,

Mijn problemen zijn opgelost en als ik vandaag een nieuwe lader zou moeten kopen dan kocht ik terug een Hyperion 720I DUO3

Is een pracht van een lader en eenvoudig in bediening.

Groeten Helilex

Deel Deze Pagina