HYPERION EOS 0720i DUO3 voeding

Discussie in 'Accu & laad techniek' gestart door ruudxd, 2 apr 2011.

1. Goes

Goes

Lid geworden:
    28 dec 2006
    8A, dan heeft die van mij al iets harder moeten werken:p

2. Cheeta

Cheeta Forum veteraan

Lid geworden:
    8 jul 2003
    ik heb in het verleden wel eens 24V 30A voedingen aangeboden hier voor de groot verbruikers.
    Weet niet of er nog wat over is op dit moment moet ik voor kijken mocht er interesse zijn kan ik wel even kijken hoe en wat.

3. ger.trines

ger.trines

Lid geworden:
    1 dec 2012
    Heren. TIP.

Als je van de 10 aderige platte kabel de 1e 2e en 3e kabel aan de massa brug soldeerd is je ventilator temp en vermogens afgifte geschakeld. Dit maakt hem veeeel stiller en orgineel zit dit ook zo aangesloten doordat de print sporen van 1 2 3 verbonden zijn met elkaar, ( en de massa van de print in t gedeelte van de aansluitblok welke wij verwijderen.) Grtz ger.

Ps ik heb geregeld hp DPS600 B liggen voor verkoop. Vraag 30 pst ex verzend. 55€ per 2 ex verzend. Mail naar ger.trines@hetnet.nl

4. fx91

fx91

Lid geworden:
    7 mrt 2006
    voeding

Hallo Ruud
    Ik gebruik twee oude server voeding dat gaat zeer goed.
    2keer 12volt in serie bij 73 amp.

als dit voeding wilt kopen kijk een op ebay

5. Sincere

Sincere Guest

Cheeta kan je het nog leveren?
    waar kopen julie de voedinge en tegen welke prijs?

sincere

6. ruudxd

ruudxd Forum veteraan

Lid geworden:
    25 nov 2007
    Sorry voor het kicken van een oud topic.
    Ik heb overlaatst een Hyperion 0720i Super Duo3 laadkoffer met 2 voedingen kunnen kopen.
    Alleen zat er tussen de voedingen een stukje kunststof gelijmd, dus was ik er vanuit gegaan dat de mod van de aarde nog niet gedaan was.
    Uiteraard zeer dom, want nu blijkt dat de andere voeding wel aangepast was, en ik nu dus nu geen DC ground meer heb op beide voedingen.
    Ik heb de ene voeding aangepast op deze manier:

http://www.rc-help.com/content.php?...-2-DPS-600PB-Affordable-Dependable-POWERFUL!!

De andere is op een gelijke manier aangepast.
    Nu is mijn vraag, kan dit veel kwaad, werkt de aarde nu helemaal niet meer?
    Eigenlijk wil ik voor mijn gevoel de een voeding weer een aarde terug geven, door alles weer terug te zetten naar hoe het was.
    Maar nu zijn de twee dunne pennetjes doorgeknipt, hoe kan ik deze weer terug verbinden?
    Kan ik dat gewoon met een stukje dik draad doen, of waren ze zo dun om als een soort zekering te fungeren?

Ik weet het, het is dom, ik had het moeten checken etc, maar daar koop je nu niets meer voor helaas.

Alvast bedankt!

Ruud

7. alm

alm

Lid geworden:
    20 jun 2015
    Bedoel je het draadje dat op de printplaat van de voeding zit en dat is doorgeknipt? Dat zal geen zekering zijn want dan had ik een echte zekering verwacht. Daar kun je gewoon weer een draadje op solderen om beiden te verbinden lijkt mij (als het is zoals in het artikel dat je aanhaalt).
    En dan natuurlijk de print-behuizing verbinding weer ontdoen van isolatie.

Het zal wel werken zonder verbinding tussen behuizing en DC ground, maar je krijgt in feite wel een zwevende gelijkspanning op de uitgang plus dat de afschermende werking (EMC) ook minder is.

8. ruudxd

ruudxd Forum veteraan

Lid geworden:
    25 nov 2007
    Het dunne metalen draadje op de printplaat, waar een pijl bij staat met "snip these" erbij.
    Oké, dus het is beter om een voeding weer terug te bouwen, als ik het zo hoor?

Dan ga ik dat binnenkort doen, bedankt voor de info!

9. alm

alm

Lid geworden:
    20 jun 2015
    Ik zou één voeding inderdaad weer origineel maken.

10. ruudxd

ruudxd Forum veteraan

Lid geworden:
    25 nov 2007
    Gaan we dat doen, bedankt voor de tip!

Deel Deze Pagina